Har du sett trappan?Man envisas att bära på "bredden" i stället för högkant, trots att "svängarna" inte tillåter bära på bredden mmm ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du sett trappan?Man envisas att bära på "bredden" i stället för högkant, trots att "svängarna" inte tillåter bära på bredden mmm ...
Har du sett trappan?
Ja, jo. Men det är ändå inte en hel lön utan några tusenlappar... Jag har ju bara varit anställd i mindre än ett halvår.Fat du kan begära ut semesterlönen i samband med att du avslutar anställning ...
Kollade försäkringskassan och surprise! Det finns ingen sjukanmälan där.....Ja, jo. Men det är ändå inte en hel lön utan några tusenlappar... Jag har ju bara varit anställd i mindre än ett halvår.
Mest spännande blir det att se hur e gjort med min sjukskrivning. Det är arbetsgivaren som anmäler till FK efter två veckor. Vi får väl se om de gjort det.....
Ja, jo. Men det är ändå inte en hel lön utan några tusenlappar... Jag har ju bara varit anställd i mindre än ett halvår.
Mest spännande blir det att se hur e gjort med min sjukskrivning. Det är arbetsgivaren som anmäler till FK efter två veckor. Vi får väl se om de gjort det.....
Varför stängde de av ditt Singapore nummer? Tur du kan lösa det ändå men attans så låst man känner sig!
Vi kom fram till i stallet att om tekniken går under så är vi alla fattiga som kyrkråttor för allt vi har är siffror på banken, men pensionärerna lär vara rika för dom alltid kontanter ute![]()
Pay as you go nummer, man måste köpa en top up en gång var 6:e månad för att behålla numret. Jag köpte den sista i November så har ingen aning om vad de håller på med. Irriterande dock då ett nytt nummer måste registreras med pass osv.
Åker ju tillbaka på Tisdag till Singapore så jag kan lösa bank problemen där dåunder tiden for jag låna pengar av en vän som anländer på Fredag, vi ska nämligen dyka på lördag (fast det har jag redan betalt), kolla på proboscis apor på söndag och på måndag ska jag tatuera mig. Surt att skippa sådana grejer när man egentligen har pengar (och vi pratar totalt 2500kr kanske så inte super dyrt heller).
Några tusenlappar kan räcka långt, beror bara på hur du lägger upp betalning av räkningar och vad du kräver för matbudget under övergången.
Kollade försäkringskassan och surprise! Det finns ingen sjukanmälan där.....
Suck - gissa hur glad jag är att slippa företaget.....
JaaaaPga inställt godståg behöver jag inte jobba på fredag! Tre (nästan fyra, jobbar 06.00-09.00 imorgon) dagar ledigt
![]()
![]()
Vet inte vad som hände, men jag blev helt sjukt trött helt plötsligt. Känns som att någon slog mig med nåt hårt i huvudet. Tvärstopp.
tydligen.. En tupplur hade suttit fint men jag är på jobbet. Haha, kan ju trycka på "upptaget-lampan" och låsa dörrenSlut på bränsle?Ta en tupplur
![]()
Vet inte vad som hände, men jag blev helt sjukt trött helt plötsligt. Känns som att någon slog mig med nåt hårt i huvudet. Tvärstopp.