Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl typisk socialtjänst, skiter fullständigt i hur det ser ut och hur person mår, bara de har dig under tummen de närmsta 4 -5 åren.
Socialtjänst och egoistiska hyresvärdar i ett fint samspel. Man kan inte fixa vattenskadan i badrummet som gör att det rinner vatten i taket när grannen duschar, men jag tycker att en hyreshöjning på 14% är befogad :down:.

Väntar på att min pasta ska bli klar så jag får mat i magen :d
Dejtar Linnex och Panocod och hoppas på att vakna som en ny människa i morgon :angel: Kort pass i morgon, sen ledig 3 dagar och det ska bli så skönt! :)

Värmer på en fryslåda i micron. Jobbar till kvart över nio och sen bär det av till Landeryd för att tillbringa natten på soffan där. Kort-kort-pass imorgon och sen ledig resten av veckan :D

Känner mig ledsen, förvirrad och jag överreagerar kanske för att jag redan är i en slags sorg men både i går och i dag har pappas frus dotter lämnat av posten på mitt jobb. Jag har tagit emot båda gångerna. Jag hann se henne innan hon klev in i går och hann dra på det professionella pokeransiktet när hon kom in. Hon blev väldigt ställd och förvånad över att möta mig där. Det märktes väl.
Och det svider. Det gör ont. Inte nog med att min pappa nu vet var jag jobbar. Jag måste även träffa henne, hans nya "dotter" som han valde framför mig.
Hon som får pengar, körkort, bil, tak över huvudet och som han ställer upp på hela tiden så fort det är något.
Jag känner mig så sniken som känner en viss avundsjuka. Det är inte likt mig. Men det svider nåt förjävligt!
:(

Det är 28 år sedan min älskade Loppa (Rayathah of Castlecourt) fick somna in pga livmoderinflamation (damen var 15 år och Collie) Händer fortfarande att jag vaknar mitt i natten för att släppa ut henne, eller kommer på mig själv att göra i ordning liten godbit till maten när jag plötsligt inser att jag inte har någon hundmat hemma och måste iväg för att köpa ...

Hoppas du tar din förlust bättre än mig, men sorgen vill tyvärr alltid vara där.

Känner mig ledsen, förvirrad och jag överreagerar kanske för att jag redan är i en slags sorg men både i går och i dag har pappas frus dotter lämnat av posten på mitt jobb. Jag har tagit emot båda gångerna. Jag hann se henne innan hon klev in i går och hann dra på det professionella pokeransiktet när hon kom in. Hon blev väldigt ställd och förvånad över att möta mig där. Det märktes väl.
Och det svider. Det gör ont. Inte nog med att min pappa nu vet var jag jobbar. Jag måste även träffa henne, hans nya "dotter" som han valde framför mig.
Hon som får pengar, körkort, bil, tak över huvudet och som han ställer upp på hela tiden så fort det är något.
Jag känner mig så sniken som känner en viss avundsjuka. Det är inte likt mig. Men det svider nåt förjävligt!
:(
Känner igen känslan av att vara avundsjuk allt för väl, hoppas det går bra för dig. :heart:heart

Ok, jag är sjukt jävla trött i hela kroppen, och i slutet av mensen. Åkte inom Willys en sväng. Upptäckte att det var kampanj på B&J :angel: kom hem med tre burkar... :o :D
A sover hos mormor för att få sovmorgon och förhoppningsvis bli av med den onödiga förkylningen så jag har slagit in hennes fölsepresenter och sitter nu och njuter av ett fotbad framför Bones :up:

Ok, jag är sjukt jävla trött i hela kroppen, och i slutet av mensen. Åkte inom Willys en sväng. Upptäckte att det var kampanj på B&J :angel: kom hem med tre burkar... :o :D
A sover hos mormor för att få sovmorgon och förhoppningsvis bli av med den onödiga förkylningen så jag har slagit in hennes fölsepresenter och sitter nu och njuter av ett fotbad framför Bones :up:

Vad är en Fölsepresent? :angel:

Grattis på Födelsedagen i morgon Mini Ninnurur:)

Det är 28 år sedan min älskade Loppa (Rayathah of Castlecourt) fick somna in pga livmoderinflamation (damen var 15 år och Collie) Händer fortfarande att jag vaknar mitt i natten för att släppa ut henne, eller kommer på mig själv att göra i ordning liten godbit till maten när jag plötsligt inser att jag inte har någon hundmat hemma och måste iväg för att köpa ...

Hoppas du tar din förlust bättre än mig, men sorgen vill tyvärr alltid vara där.
Förstår precis vad du menar :heart Det är 7 år sen jag tog bort min gamla husky och jag saknar henne än.
Denna sorgen efter L är så färsk fortfarande och så mycket ändrades i min och vovvans dagliga rutiner när han somnade in så det gör det hela lite svårare känns det som. Mycket av mitt focus ligger nu på att hon inte ska känna sig ensam, sedd, leka, träffa andra hundar och må bra. Det gör det ännu tydligare hur stor plats han hade i våra liv. Den svarta och den vita, helan och halvan, ettan och tvåan.....dom var ganska oskiljaktiga och hade många smeknamn ihop. Men jag tror det blir bättre med tiden....

Bra dag som helhet. Självskyddspasset var svettigt och gav nya, fina blåmärken :D Det blir nämligen blåmärken inte bara av slag och sparkar. Även livtagsgrepp där man drar svettig arm mot svettig arm ger blåmärken :p
Varit på spraytan på kvällen så känner mig lagom brun nu :D

Det gjorde jag också ,nu vet jag varför jag inte ville ha barn :eek:
Som tur är var nog familjen i programnet extremfall, de flesta barn är inte så tack och lov.

Min äldsta får utbrott ibland, oftast räcker det dock att krama honom för att han ska lugna sig, är det riktigt mycket hjälper det att hålla honom i famnen och sjunga lite lugna låtar för honom.

För fem timmar sen var sambon och jag i stan för ärenden och insåg att vi var så hungriga att vi snart var en fara för allmänheten. Lösningen var att hoppa in på ett Thaihak. Som vanligt när man är för hungrig så tappar man begreppet om hur mycket man rimligtvis kan äta. Beställde in nån såndär färdigmixad meny för två. Förrätt, 3 huvudrätter och efterrätt. Allt var onödigt väl tilltaget och vi åt försnabbt och för mycket. Jag åt sönder mig. Hela kroppen är fortfarande chockmätt.
Nu är jag törstig men jag är så mätt att jag vill inte ens dricka vatten.
Detta måtte vara det ultimata I-landsproblemet :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
295
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 931
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 207
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka