Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Gården är skottad (det blev en paus för rökta räkor och lite annat fippel). Ni som varit här vet hur gården ser ut och det är faktiskt blä att skotta den. Jag måste se om jag kan få in en snöslunga i min obefintliga budget, jag orkar inte många fler vintrar med den här j-la snöskottningen.
Skönt att ha en traktor till det brukar ta 10 minuter att köra av gårdsplanen och 20 att varmköra :laugh:

Nu har jag fått pojkvännen att läsa igenom hemtentan. Hans reaktion var: "Fattar inget om texten?" :rofl:.
Fysiologi på avancerad nivå är inte riktigt hans grej om man säger så ;) . Men han tyckte i alla fall att det verkade hänga ihop och inget fel på texten i sig (förutom att han inte förstår vad många ord betyder då). Så jag ska nog skicka in den nu och se kursen som ett avslutat kapitel.

Äter middag, rött ris med kyckling och sås av crème fraiche. Suckar samtidigt över att jag "borde skämmas" när jag ifrågasätter varför nån vill avla på sin hund som dels inte är rastypisk (för stor och därför ej utställd), dels kommer från HD-belastade linjer och är själv - inklusive sin fem syskon - oröntgad.
Men nejdå, det är jag som ska skämmas.... :meh:
Självklart är det du som ska skämmas :angel: Hur vågar du ifrågasätta något så trivialt som icke rastypisk och tvivelaktiga HD-resultat... :meh: :devil:
Huvudsaken är att det blir VALPAR som man kan sälja förstår du väl :banghead:

Jag tror dig. :D
Jag har haft ett par vovvar som gillat att bli jagade. De springer in och retar hästen tills den får fart och så springer de som galningar runt runt. När vovve blir trött vilar vovve en stund utanför staketet.
In igen och leka vidare.
En bekant hade en vallhund som lekte med kossorna, först retar man kossan, sen springer man för livet när kossan "tvärtänder", sen vänder kossan osv. osv. och när dom båda tröttnade så slog dom sig ner bland kalvarna i en liten hög och sov. Det är fascinerande att beskåda det dynamiska spelet när djur får lära känna varann som unga och sen kan leka ganska vilt med varann utan att nån blir sur på allvar eller försöker skada sin kompis.:D

Jag har ju själv blivit "attackerad och stångad" av både kossor och tjurar, likadant där, man skadar inte en kompis och dom vet så väl var gränsen går och vad vi tål. :)

Självklart är det du som ska skämmas :angel: Hur vågar du ifrågasätta något så trivialt som icke rastypisk och tvivelaktiga HD-resultat... :meh: :devil:
Huvudsaken är att det blir VALPAR som man kan sälja förstår du väl :banghead:
Då är det väl okej om jag skaffar varghybrid va? :angel:
Jag tror en sån skulle passa mig perfekt. Ju större och lurvigare desto bättre. :love:

Wolf-Hybrids.jpg

Jag har fått på vinterdäcken på cykeln idag också :D . Eller ja, inte för att jag gjorde så mycket, jag tittade mest på när mosters man arbetade. Fy fan vad det är fantastiskt att ha släkt och vänner nära alltså, sån jäkla skillnad mot Gbg där jag har typ två personer jag umgås med på regelbunden basis utanför skolan (fast jag får skylla mig själv, för jag har inte riktigt velat ha fler än så eftersom det blir så jobbigt när det sen är dags för flytt långt bort) varav ingen är speciellt händig ;)

Och så monterade jag fast reflexpinnar på ekrarna. Titta så tjusigt, nu kan ingen bil missa mig från sidan i alla fall.
cykelreflex.jpg

Det är ganska skönt att slå ner arslet på sin egen toastol efter en helg på vift. Det gick bra arrangemang åka/köra. Snö/snöade rätt rejält mellan ullared och Mariestad men sen typ inget förrän vi passerade Örebro. Bara behövt köra 30 mil av resan och det nu på hemvägen. Mamma har vart duktig och orkat köra resten! Blev rätt billigt på Gekås, 1700 kr. Blev dyrare på tygaffären i fredags, 1800 kr :o men nu har jag så jag kan sy lite vinterklänningar och vinter tights också :)
Funderar hur jag ska göra med sömnen. Sovit skitdåligt i helgen och natten till fredag blev det vara 4.5 timme så är redigt trött. Kl 10 imorgon ska jag vara på jobbet och få nyckel mm och sen tillbaka vid 21 för första natten...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 867
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka