Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Golf-helvetet är stendöd.. samlar ork för att leta smörjspray att tina dörrlåset med för det var så klart fruset. Hata bilar.

-3 och fullt överlevbart. Och solen lyser med ett nödrop genom molnen.
Fusk :mad:
Här är det fortfarande -12 fastän yr.no lovat att det ska stiga, kan man inte lita på norrmännen... :cautious:
Hästarna har flufftäcken, katten vägrar att gå ut och hamstern visar sig inte - då vet man att det är vinter ;)
Men jag har druckit te och kaminen jobbar på fint, så det kanske inte är så synd om mig egentligen :p

Sambon var sugen på våfflor ikväll.
Vi får la se hur det blir.
Tänker inte gå till affären idag haha.
Nu dricker jag kaffe och har tänt lite ljus för att få upp lite värme.
Tvn är på som värmekälla med

Undrar om min bil kommer starta på måndag morgon... är glad att jag kom ihåg att sätta i batteriladdaren!
Hörde något galet på jobbet igår av verkaren .Att om man tex köper ett batteri på biltema till en rätt ny bil så känner datorn inte igen det och laddar inte utan måste programeras om och som jag fattade det så fanns inte dessa batterierna ens med i datorn .Blir inte särskillt förvånad vad dom hittar på för tok!

Hörde något galet på jobbet igår av verkaren .Att om man tex köper ett batteri på biltema till en rätt ny bil så känner datorn inte igen det och laddar inte utan måste programeras om och som jag fattade det så fanns inte dessa batterierna ens med i datorn .Blir inte särskillt förvånad vad dom hittar på för tok!
Det där har jag med hört. Men har inte vågat prata högt om det då det låter dumt.

Det där har jag med hört. Men har inte vågat prata högt om det då det låter dumt.
Det är säkert sant med tanke på att dom vill man ska göra allt på märkesverkstäder .Därför hittar dom på nya typer av bultar och skruvar så man måste åka till märkesverkstäder och lika med lampor .Vissa bilmärken konstruerar lampor till sina egna bilar men efter ett tag går dessa verktyg och delar att få tag i ändå

Köldknäppen verkar vara över, -10 idag. Nästa vecka ska det bli plusgrader och ev regn :arghh:. Kan det inte få vara vitt och under nollan ett tag nu, blir så mycket ljusare och renare då.
Har en slödag, fyllt på fågelmat och nu sitter jag i soffan framför dator/tv.

Här välkomnar jag plusgrader. Vi har stenhårt och ingen snö, halt är det med. Hade det dock varit snö skulle jag vilja behålla vintern ett tag till.

Det här är en 15 år gammal v70 så det problemet finns nog inte ;) däremot så har den det vanliga volvofelet att den måste gå lagom mycket varje dag för att inte ladda ur.

@Magiana

Kolla fasaden runt om huset. Man kan fota med värmekamera om man vill, men ofta kan man på äldre timrade hus se ev värmeläckage genom att hitta fläckar/ytor som är frostfria, fläckar runt fönster, dörrar, skorstenar mm. Man kan ganska lätt tilläggsisolera i så fall.

Golfhelvetet är stendöd :mad: Antqr batteriet inte vill varq med i kyla. Det jävla batteriet satte verkstaden in för ett år sedan. Blir så LESS! Hoppas det räcker med att ladda, hqr tillräckligt med utgifter denna månad med 3 sjuka hästar. Nu stod Prinsessan med över 39 i temp också, trots metacam :cry:
Nu ska jag börja med att få i mig mat, annars kommer jag döda någon innan dan är slut. Förslagsvis grannen vid stallet som inte släpper in sina katter och vars ena katt jga fick värma för den frös så den skakade :devil: En särskild cirkel i helvetet är reserverad för sånna som hon! En innekatt som blev utkickad för nya sambon inte gillqr katter.......

Golfhelvetet är stendöd :mad: Antqr batteriet inte vill varq med i kyla. Det jävla batteriet satte verkstaden in för ett år sedan. Blir så LESS! Hoppas det räcker med att ladda, hqr tillräckligt med utgifter denna månad med 3 sjuka hästar. Nu stod Prinsessan med över 39 i temp också, trots metacam :cry:
Nu ska jag börja med att få i mig mat, annars kommer jag döda någon innan dan är slut. Förslagsvis grannen vid stallet som inte släpper in sina katter och vars ena katt jga fick värma för den frös så den skakade :devil: En särskild cirkel i helvetet är reserverad för sånna som hon! En innekatt som blev utkickad för nya sambon inte gillqr katter.......
Har det gått ett år ska kan du ha garati kvar .Ett tecken på att batteriet är slut är att det är stendött vid kallgrader om inte bilen laddat dåliget eller du har någon strömtjuv

Får sätta på lite kaffe här med. Någon film på fyran som måste ses med en huvudvärkstablett. Jesus vad kölden tar på bihålorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 234
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 446
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka