Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev abrupt avbruten i mitt surfande av inhysningen som tyckte vi skulle ta en promenad med hästarna - sagt och gjort... på med långkalsonger mm för att upptäcka att det var jättemysigt ute i skogen med två pigga hästar på perfekt 1 dm snöunderlag :love:

Nu daltar jag med mig själv och har gjort en Irish och värmt på en kanelbulle :d

Blev precis påmind om att jag borde frosta av frysarna :banghead: (och jag borde verkligen passa på nu när det är 10 minusgrader. Imorgon blir det plusgrader igen)

Vattnet har frusit i stallet så nu blir det till att springa med vattenhinkar från huset. Jag är såå glad att det här kommer nu och inte nästa vecka.

Sambon tittade på termometern i morse och bestämde sig för att inte åka ner till båtklubben
Istället kör vi Jive Bunny på högsta volym och röjer i vardagsrummet samt passar på frosta av frysen
Middagen idag består av div saker ur frysen

Ponnyerna i stallet och värmefläkten på. Hoppas att hovis är på G, jag har fått på mig overall och kängor som måste knytas. Lätt obekvämt nuförtiden.

@Magiana

Kolla fasaden runt om huset. Man kan fota med värmekamera om man vill, men ofta kan man på äldre timrade hus se ev värmeläckage genom att hitta fläckar/ytor som är frostfria, fläckar runt fönster, dörrar, skorstenar mm. Man kan ganska lätt tilläggsisolera i så fall.
Nu har jag ju inte kollat runt hela huset men någon frost på fasaden har jag inte hittat. Tilläggsisolering är inte heller enkelt att göra. Det måste göras på utsidan av huset om man ska göra det och risken är då att husets proportioner blir som hejbaburiba. Det som troligen är mest effektivt att göra som energisparåtgärd är att fixa vissa av fönstren samt altandörren.

Långpromenad blev det, urhärligt! Mindre härligt var det när jag fick för mig att jag bara var TVUNGEN att ta en instabild på ett ställe. Jotack, trampade ner mig ett himla dyhål så fick traska sista biten med dyngsura fötter :banghead:

På jobb. Imorgon har jag det absolut värsta passet: 06.45-16.00. Bara att bita ihop, ledig två helger på raken sen. Denna helgen är min tredje i rad...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 234
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 446
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur