Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just kommit hem från snöyran efter att ha gjort teoriprovet, godkänd! :up: Inte med många poäng men strunt samma. Uppenbarligen borde jag plugga lite mer på trafikreglerna eftersom det var där jag bommade mest. Jaja, nu är det gjort och det är 'bara' körprovet kvar. Kul att göra det i halv snöstorm. Men jag tänker att eftersom jag kör för defensivt - enligt körlärare - så kanske det är till fördel nu.

Lite besviken, höll på och pluggade reaktions/bromssträckor och datumparkering in i det sista och så var det inte en fråga om det. :mad:Nu är jag utpumpad och känner mig ganska tom. Kunde inte sova bra inatt så det blir kanske en liten tupplur tillsammans med kissekatt :)
Grattis!

Okej bukefalos, visa vad ni går för!
Imorgon flyger jag och min man (:love:) på bröllopsresa till London. Planet går tidigt och vi måste gå upp ännu tidigare.
Jag vill inte köpa/tycker inte om flygplatsmaten. Är det någon idé att göra mackor hemma och ta med eller kommer vi bli av med dem i någon kontroll?

Imorgon flyger jag och min man (:love:) på bröllopsresa till London. Planet går tidigt och vi måste gå upp ännu tidigare.
Jag vill inte köpa/tycker inte om flygplatsmaten. Är det någon idé att göra mackor hemma och ta med eller kommer vi bli av med dem i någon kontroll?

Mackor nej, men ät dem precis innan ni checkar in?

Enligt transportstyrelsen:
Övrig mat
Du får ta med dig livsmedel och mat genom säkerhetskontrollen så länge den inte räknas som vätska. Om den räknas som vätska gäller vätskereglerna.

Läs mer om hur mycket vätska du får ta med i handbagaget.

Med vätska avses bland annat geléer, krämer, drycker, soppor, saft, maträtter med blandning av fasta och flytande ingredienser (t.ex. kött och potatis med sås, Janssons frestelse, inlagda gurkor). Detta gäller även om maten är fryst.

Torris/kolsyresnö: Du får max ta med 2,5 kilo per person om den används för att packa färskvaror. Förpackningen ska vara konstruerad så att den kan släppa ut koldioxidgasen. Vid incheckat bagage ska förpackningen märkas med orden "DRY ICE" eller "CARBON DIOXIDE SOLID" samt torrisens nettovikt. Du behöver ett godkännande från flygbolaget

Surströmming är oftast inte tillåtet att packa vare sig i handbagage eller incheckat bagage på grund av risken för läckage och skador, kontrollera därför med det flygbolag som du ska resa med vad som gäller.

Då får du berätta om det sen. Är sugen på att åka dit. Vilka reser du med?? Tui??

Rekommenderar starkt Isla Holbox (också Mexico) om du gillar lugn och ro. Inte turistigt och inga jobbiga strandförsäljare osv. Finns inga vägar på ön och jag gick runt barfota i 2 veckor. "Staden" på ön består av små färgglada skjul. Ön är naturreservat och det finns ett rikt djurliv, har du tur kan du se rosa flamingos!

Men vill du ha mer hålligång, mer turistvänligt och anpassat samt fler aktiviteter är Playa del Carmen din grej!

Här är två filmer jag filmade på Isla Holbox när jag var där förra vintern!

https://www.instagram.com/p/BCDo9Zat5vv/
https://www.instagram.com/p/BB5rSBSt5iq/

Och några bilder från Isla Hoblox:

Isla-Holbox-6046459-smallTabletRetina.jpg

35004600.jpg

Isla-Holbox-Mexico.jpg

holbox4.jpg

3934feabc545692c07df1db0ddb75fa1.jpg

IMG_7913.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Rekommenderar starkt Isla Holbox (också Mexico) om du gillar lugn och ro. Inte turistigt och inga jobbiga strandförsäljare osv. Finns inga vägar på ön och jag gick runt barfota i 2 veckor. "Staden" på ön består av små färgglada skjul. Ön är naturreservat och det finns ett rikt djurliv, har du tur kan du se rosa flamingos!

Men vill du ha mer hålligång, mer turistvänligt och anpassat samt fler aktiviteter är Playa del Carmen din grej!

35004600.jpg

Isla-Holbox-Mexico.jpg

holbox4.jpg

IMG_7913.jpg
Helt underbart ju.

35004600.jpg

Isla-Holbox-Mexico.jpg

holbox4.jpg

IMG_7913.jpg
Är det svårt att röra sig mellan öarna??

Nu är jag fan less på turister .Satt på toa i godan ro och klämde en kabel och hörde en bil svänga in på gården så jag tänkte nu får jag besök .Men efter några minuter stängdes 4 bildörrar och dom åkte så jag öppnade dörren och till min förvåning hade 4 st pissat vid trappen men å andra sidan ska jag vara glad dom inte gjorde samma som jag för det har åxo hänt flertalet gånger och i våras kom en bil in på gården och parkerade bredvid min och dom stövlade ut och drog fram snorren mitt på dagen .vad i helvete tänker folk med :rage::rage::rage::rage: Börjar bli less på att skyffla folkskit och spyor och plocka efter dom när dom tömt askkoppen eller hivat ut sina soppåsar och blöjor !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 264
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 502
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka