Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det så lerigt idag så jag sjönk ner till fotknölarna när jag hämtade ved förut, och så frågar folk varför jag inte är utomhus och gör något i det vackra vädret. Jag brukar kontra med "du får gärna komma hit, hoppas du kommer när det är tjälat annars sjunker du och försvinner". Härligt med siltlera på tomten, den är som kvicksand, så länge inget rörs så bär den vad som helst men minsta vibration och den blir flytande. :cool:

Vaknade upp idag och kände mig otroligt nog utvilad. Tänker inte gör att skit idag pga känner mig värd lite semester. Drack kaffe med granntanten därefter tog jag en "sportig" promenad runt kvarteret iklädd mina nya sportiga gympaskor! Nej jag har inte fått en stroke ;)

12826271_977382189007442_708696580_n.jpg

Nu sitter jag i soffan och väntar på min fotograf som ska komma kl 14 och plåta lite till bloggen.

Känner väl igen mig!
Alltid lika intressant när man helt plötsligt hör någon säga "Det fixar jag!" och man vänder sig om och undrar vem som sagt det och inser att det var man själv...

Jag känner igen det där också :D när jag var grön i jobbet gick jag omkring med konstant panik för det är alltid något som går åt helvete. Numera är det mer ett resignerat "Ja men riggen har väl inte exploderat? Hojta när ni är igång igen" :rofl:

Planeringen innan ett jobb börjar kan fortfarande ge mig lite gråa hår men hittills har jag lyckats trolla med knäna :p

Jaha, nyss hemkommen från läkaren. Det var bortkastad tid och pengar.. Sökte för värk, samma värk som jag haft i nästan 15 år.
Kom hem med alvedon och remiss till sjukgymnast.. Exakt samma som jag provat femtielva gånger utan resultat.
Efter en hel del gnäll från min sida blev det ändå remiss till röntgen. Slätröntgen. Bättre än inget, men jag tror inte det kommer synas något. Ingenting brutet eller så..

Jag är arg! Får väl fortsätta att ha ont och inte veta varför..

Nä, du bokar in en ny tid till läkaren om två veckor och säger att Alvedonen inte hjälper dig.

Att läkare tar till sjukgymnast och värktabletter vid ett första besök är inte på nåt sätt konstigt, det är normalt förfarande vad jag vet.

Men det är du själv som måste boka en ny tid och berätta att det inte hjälpt dig så dom har möjlighet att gå vidare.

Fattar inte hur svårt det ska vara att bara ge besked? Jag var på intervju 24/2, gick vidare till en andra intervju 2/3. 7/3 hade de en fråga gällande mina referenser - som de fortfarande inte verkar ha ringt. Vill bara ha besked...

Kostnaden med :angel: Har gått med värken i nästan 15 år så jag kan vänta ett tag till.
Först ska ekonomin bli bättre, sen ska hästen undersökas. Sen kan jag kanske lägga 2500 på mig själv. Eller 70 kr på värktabletter, det är enklare...

Varför skulle det kosta 2500:- att gå vidare?

Nyss varit hos min underbara kiropraktor och undrar varför inte särbon är massör, naprapat, läkare, gynekolog, psykolog, neurolog eller sjukgymnast.

Men, men en ålderstigen svarvare får väla duga, han har annat jag uppskattar men nog hade det varit skönt att ha någon som är utbildad på människokroppen ibland.

Nyss varit hos min underbara kiropraktor och undrar varför inte särbon är massör, naprapat, läkare, gynekolog, psykolog, neurolog eller sjukgymnast.

Men, men en ålderstigen svarvare får väla duga, han har annat jag uppskattar men nog hade det varit skönt att ha någon som är utbildad på människokroppen ibland.

Det finns suveräna massagevantar att köpa. Särbon köpte en sådan och en massagesten så vi brukar misshandla varandra :D och det håller faktiskt igång en mellan naprapatbesöken:

1878-massagehandskar-med-kulor-1.jpg

På andra sidan är det noppor, vi brukar köra med dem först för att få upp lite värme.

@athena_arabians var har du hittat den där? Såg ont skön ut!

Jag dör om någon rör mina muskler, ska lägga undan och unna mig ett besök hos någon thaimassör så jag blir rejält misshandlad! Tror mina muskler behöver det!

Jag har en lite udda kiropraktor som undrade om jag testat cannabis mot värken för han trodde det skulle hjälpa musklerna att slappna av :o

Han är även väldigt påläst om socker, mjöl mm och tyckte att det inte gjorde något att jag rökte ibland, nä inte cannabis... Detta för att nikotin är centralstimulerande och påverkar dopaminet i kroppen men han ansåg att jag bara skulle göra det så sällan som möjligt.

Jag jag röker fortfarande men bara ibland, när jag har ont så tar jag en för att jag upplever att den påverkar min värk. TYVÄRR!

Men, men kan jag hålla det på den nivån är jag lycklig, jag kan klara mig utan det i flera dagar så länge jag kan snusa.

Jag blir bara så trött,,,,,,,,,,,på allt tjat på alla sajter "Vi har cookies och vill du använda ditten och datten så klicka här, förstår du?" Dom kan sluta tjata nu, jag VET vad en kaka är och hur den funkar men det är det där jävla EU som hittat på detta påfund för "den personliga integriteten",,,,,,,,,,som om man är unik och ospårbar om man inte klickar då. :banghead: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck:

EU = Europas Undergång. :wtf:

Katten njöt av solskenet en stund men sen försvann solen.
Hunden ligger på nåt mysko sätt och sover.
Borde egentligen ligga och vila min huvudvärk men kroppen gör för ont.
Så kolla shipping wars och förvånas över hur korkade de är.
"Men vad sjutton går inte en hästdragen likvagn in i min lilla trailer.
Nämen då plockar vi ner den i delar.
Oj var den inte delbar..hoppsan"

Jag blir bara så trött,,,,,,,,,,,på allt tjat på alla sajter "Vi har cookies och vill du använda ditten och datten så klicka här, förstår du?" Dom kan sluta tjata nu, jag VET vad en kaka är och hur den funkar men det är det där jävla EU som hittat på detta påfund för "den personliga integriteten",,,,,,,,,,som om man är unik och ospårbar om man inte klickar då. :banghead: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck:

EU = Europas Undergång. :wtf:

Blir också GALEN på det! Det är ett jävla tjatande om det!

@athena_arabians var har du hittat den där? Såg ont skön ut!

Jag dör om någon rör mina muskler, ska lägga undan och unna mig ett besök hos någon thaimassör så jag blir rejält misshandlad! Tror mina muskler behöver det!

Jag har en lite udda kiropraktor som undrade om jag testat cannabis mot värken för han trodde det skulle hjälpa musklerna att slappna av :o

Han är även väldigt påläst om socker, mjöl mm och tyckte att det inte gjorde något att jag rökte ibland, nä inte cannabis... Detta för att nikotin är centralstimulerande och påverkar dopaminet i kroppen men han ansåg att jag bara skulle göra det så sällan som möjligt.

Jag jag röker fortfarande men bara ibland, när jag har ont så tar jag en för att jag upplever att den påverkar min värk. TYVÄRR!

Men, men kan jag hålla det på den nivån är jag lycklig, jag kan klara mig utan det i flera dagar så länge jag kan snusa.
Testar du att röka gräs så måste du ju ha lite rätt musik så du kommer i stämning. :angel:

Bajsmästare! :bow:

(Det är ett så gulligt ord, mjukt och glatt. Visste man inte betydelsen skulle man inte gissa på avföring :up:
Jämför med "skit" - ett skrovligt ch-ljud i början och avslutas med ett hårt t. Låter precis vad det är.) :)

Jag kanner mig latt forvirrad ...
Bajsar ar en mycket dyrbar och fin kedja affarer i Mellan Ostern ... och BAJS star for, "Bachelor of Arts in Jewish Studies" :p

Blir också GALEN på det! Det är ett jävla tjatande om det!
Ja ingen lär ju ha undgått eländet, jag håller på att dissekera koden och har jag rätt i mina antaganden så går det att skapa typ Adblock för det där jävla ogräset. Synd bara att det inte går att Adblocka hela EU-vansinnet.

Tillbringat förmiddagen med att spela Playstation. Tung i huvudet, men inget akut värk längre. Lär behöva morgondagen hemma också.

Tänkte hämta lillungen på fritids om en halvtimma så vi för en gångs skull hinner ära hyfsat lugnt innan hon ska till ridskolan. Så det betyder att jag nu kan sjunka ner i min fåtölj med en kopp te och en bok. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 066
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 330
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 942
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023