Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min styvfar åkte in till sjukhuset förra veckan, det visade sig att han haft en hjärtinfarkt. Igår fick han komma hem bara för att ramla omkull i badrummet och få åka ambulans in till sjukan igen med en huvudskada :cry:

Bajsjobbigt att lägenheten ser som bajs igen! Jag som städade i fredags! Bajs också! Får försöka få ordning på bajset imorgon!

Bajs, bajs, bajs!

Måndag imorgon och det ska bli (s)vinskönt att få uppsöka kiron då! Behövs efter nattens omöblering, vad ju bajsdumt av mig att göra sånt när jag vet om att jag får bajsont efteråt!

Bajs är ett ord som är lättanvänt :D
:turd:

:D

Ska dra mig in till vårdcentralen för en liten check, sedan gymmet och sedan lunch med min gbf :D

Sedan hem och diska men det tänker jag ignorera i några timmar till :p

Idag skulle min kära mor ha fyllt 77 år.
Pappa skulle fyllt 80 den 3 juni.
Han och jag firade vår 100 årsdag men denna gång får jag fira 120 själv..
Ska försöka ta mig till graven i Vendel och tända ett ljus då i alla fall
Har inte varit vid graven sedan 2012 när vi gravsatte mamma

Jaha, nyss hemkommen från läkaren. Det var bortkastad tid och pengar.. Sökte för värk, samma värk som jag haft i nästan 15 år.
Kom hem med alvedon och remiss till sjukgymnast.. Exakt samma som jag provat femtielva gånger utan resultat.
Efter en hel del gnäll från min sida blev det ändå remiss till röntgen. Slätröntgen. Bättre än inget, men jag tror inte det kommer synas något. Ingenting brutet eller så..

Jag är arg! Får väl fortsätta att ha ont och inte veta varför..

Jag är arg! Får väl fortsätta att ha ont och inte veta varför..

Har ni ingen smärtklinik i rimlig närhet? Egenremiss i så fall.

Edit: hittade en lista http://www.fibromyalgi.se/1.0.1.0/654/1/

De skriver bl a
"Nedan finns en länk till en lista på svenska smärtenheter. Den består av allt i från universitetssjukhusens stora kliniker till små mottagningar, det gemensamma är att man anger att man har särskild inriktning på långvarig smärta. Inte mindre än 244 enheter beskriver sig som sådana, från Simrishamn till Piteå. Här rankas också enheterna utifrån ett patientperspektiv."

Fick äntligen tummen ur och mailade bussföraren som stannade vid olyckan. Herregud så pinsamt att det tagit så lång tid, men det känns ändå rätt att göra det nu när jag är i så fin form, att få berätta något positivt :)
Jag hoppas han blir glad, och att jag får chansen att träffa honom så jag kan tacka honom personligen.
Ett mail känns i sammanhanget ungefär urfånigt. Men bättre än inget, antar jag.
Sjukt svårt att formulera dock, och jag är faktiskt ändå orolig att det är fel person, fastän mailadressen kom direkt från UL och de sa att de varit i kontakt med föraren i fråga (jag hoppas verkligen det) så jag får väl försöka lita på det, annars kanske denna person hjälper till att skicka mailet vidare :)

Men shit vad nervöst! :nailbiting:

Bombar med vitaminer för att hålla mig frisk och pigg tills på onsdag. Jag ska chocka mig själv genom att gå ut till stora gymmet, köra Jam-releasen och sen gå hem igen.
Benet är jag inte så värst orolig för, men mörkret :nailbiting:

Blir m.a.o. en dag i one piece, soff/säng/stolsläge och bara läsa/spela. Hela dagen.
Eller eventuellt Jam ikväll.
Kanske.
Men jag vet inte, när det är som det är med vissa personer. På onsdag är det två instruktörer som teamar, och då känns det lättare :crazy:

Ledig dag med 38,5 i temp :mad:
Bättre än igår men man ska inte slösa lediga dagar på sjukdom :rage:
Anammar nya trenden och säger Bajs!!

Men vädret är på min sida med moln och duggregn nu på fm... :cautious:
Så idag ska jag vara inne och sura :sneaky:

Har ni ingen smärtklinik i rimlig närhet? Egenremiss i så fall.

Edit: hittade en lista http://www.fibromyalgi.se/1.0.1.0/654/1/

Jo det får väl bli nästa steg antar jag..Ligger en vägg i vägg med kiropraktorn som tjatade på mig att söka läkare igen. Men får väl ge sjukgymnasten här en chans först, kanske har någon alldeles fantastisk lösning som ingen provat på mig innan. Är inte jättesugen på att lägga tid och pengar på något jag inte tror kommer hjälpa den här gången heller, men då kan jag i varje fall säga att jag försökt.
Värktabletter blir det inga på daglig basis, de får fortsätta vara nödlösning när det är som värst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 066
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 325
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 942
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V