Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Torkat spya igen, lillen fick inte behålla kvällsmaten :(
Men fått behålla maten under dagen inklusive de kapslarna @Snurrfian tipsade om så hoppas det bara är en engångs grej.

Konstigt att jag inte tycker det äär äckligt att torka upp, är det för att det är mitt eget barn eller bara den stora vanan från jobbet?

hur långt är "lite långt"? :)

Jag är bortskämd så det är två mil :p
"Hemma" hade jag 2 kilometer. När jag flyttade hemifrån hade jag 800 meter genom en kohage eller 2,5 kilometer med cykel. Sen bodde jag på gården med stallet 25 meter från dörren. Nu har jag 6 kilometer och tycker egentligen att det är för långt :p (Dock, nu måste jag ta stallpass och jag har 5-6 pass i veckan.)

Nej, du är inte ensam om att tycka om vitlökspulver antar jag, eftersom det finns att köpa. Inte för att tjata, men har du provat färsk vitlök och jämfört?
Inte den som inlägget riktades till men....

Vitlökspulver och vitlök är två skilda saker med olika smak. Jag använder dem helt olika. :)

Jag är bortskämd så det är två mil :p
"Hemma" hade jag 2 kilometer. När jag flyttade hemifrån hade jag 800 meter genom en kohage eller 2,5 kilometer med cykel. Sen bodde jag på gården med stallet 25 meter från dörren. Nu har jag 6 kilometer och tycker egentligen att det är för långt :p (Dock, nu måste jag ta stallpass och jag har 5-6 pass i veckan.)
Ok, då är det inte mitt f.d stall :)

Jag ska också snart få långt till stallet, men tror att det är värt det om man trivs.

Bra idé! Det ska jag också försöka mig på.
Du behöver inte försöka.

Du tar helt enkelt och stoppar några klyftor i jord - på ett ställe du minns och har koll på. Har du dåligt minne - markera ordentligt.
När du vill ha vitlök tar du upp någon/några.

Om vårarna gräver du upp dem och planterar isär. Om du låter bli så blir det som en kulpåse i jorden med smålökar. Gulligt men opraktiskt :p

Jag har ju vissa krav och tillsammans med att jag har två hästar varav en hingst så blir urvalet lite begränsat :crazy:

Hoppas att du ska trivas i ditt nya stall! :up:
Förstår det, men i stallet jag stod innan var hingstar ok :)

Trivs fantastiskt bra, därför kommer jag jag att stå kvar trots att jag flyttar en bra bit bort.

Nu har jag mååånga matlådor och eftersom jag gillar listor:

10441221_10154581671801102_1500507727726909175_n.jpg

Jag är sjukt nöjd med dagens utflykt. Bentley har fått träna lydnad en timme och både han och Rover har fått köra en stund på vibrationsplatta. Det andra ärendet jag skulle uträtta - köpa hönsfoder - misslyckades jag totalt med eftersom jag kom 20 minuter efter att affären stängt. Inget ont som inte för något gott med sig, när jag trösthandlade godis(till mig, inte till hönsen) så hittade jag hästkött i affären så nu har vi både filé och entrecôte att göra något mumsigt med(fortfarande inte till hönsen).

Nu ska jag ta och duscha. Egentligen känns det lite onödigt eftersom jag 1: duschade imorse, 2: ska till stallet imorgon bitti. Men jag ska på spraytan imorgon kväll så ska raka benen och skrubba hela kroppen ett dygn i förväg :)

Jag är sjukt nöjd med dagens utflykt. Bentley har fått träna lydnad en timme och både han och Rover har fått köra en stund på vibrationsplatta. Det andra ärendet jag skulle uträtta - köpa hönsfoder - misslyckades jag totalt med eftersom jag kom 20 minuter efter att affären stängt. Inget ont som inte för något gott med sig, när jag trösthandlade godis(till mig, inte till hönsen) så hittade jag hästkött i affären så nu har vi både filé och entrecôte att göra något mumsigt med(fortfarande inte till hönsen).

Jag hoppas Meda får smaka (inte godiset då ;))! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna