Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok ok för att återgå till ämnet har jag berikat mitt liv med blaskiga viner på kvarterets sunkhak där ngn har en förkärlek för kitsch och öhm julpynt:
Där satt jag och hängde med ett gäng pensionerade kulturjournalister, klubbkidz, modeller och arkeologer. På tal om att vidga sina vyer ;)

12822512_885254244916498_1759832405_n.jpg

Nu har jag kommit hem och insett att lägenheten tyvärr inte städat sig själv under min frånvaro :cautious::cautious::cautious:

En allmän kommentar o inte riktat direkt mot skribenten.

Diskussionen gäller respekt, historia, kultur, grunden för vårt moderna samhälle. Kortfattat om du inte orkar läsa igenom men ändå vill veta.

För mig handlar det om intresse, är jag inte intresserad av det så finns det ingen anledning att lära mig det. Sen får det vara hur viktigt det vill ...ur andras ögon.

Eller värre. Med den som är rädd för förändring.

Det paranoxala är ju att om man är missnöjd med sitt liv så är det ju förändring man behöver. Förändring, andra influenser, synvinklar, upplevelser. Är man inte öppen för det blir det ju liksom moment 22. Man är bara missnöjd men inget händer.
Men som sagt. Det där är ju ngt som man måste komma på själv antar jag, det mognar väl i bästa fall fram på ngt sätt

Det paranoxala är ju att om man är missnöjd med sitt liv så är det ju förändring man behöver. Förändring, andra influenser, synvinklar, upplevelser. Är man inte öppen för det blir det ju liksom moment 22. Man är bara missnöjd men inget händer.

Vad menar du nu?! No change, no change. Det är ju så sant som det är sagt/skrivet.

I förändringens vind förstärker en del sina dörrar medan andra bygger väderkvarnar.

Lille skrutten då... :( Hoppas att det bara var något tillfälligt, det kan bli jobbigt för magen med mat när man har varit sjuk länge. Jag hoppas att kapslarna hjälper till att få ordning på magen, det är ju sånt där man aldrig kan vara säker på, blir de friska så kanske de hade blivit det även utan kapslarna... ;) Men jag tror på dem och det är ju inget som är farligt åtminstone! ;)
Ja får hoppas det ger sig snart, är inte riktigt samma fart som vanligt heller.
Jag tror de kan funka, frisk lär han bli ändå men hjälper nog magen på traven!
Blandade den i ett glas med mjölk, ju mindre han vet :angel:

Ok ok för att återgå till ämnet har jag berikat mitt liv med blaskiga viner på kvarterets sunkhak där ngn har en förkärlek för kitsch och öhm julpynt:
Där satt jag och hängde med ett gäng pensionerade kulturjournalister, klubbkidz, modeller och arkeologer. På tal om att vidga sina vyer ;)

12822512_885254244916498_1759832405_n.jpg

Nu har jag kommit hem och insett att lägenheten tyvärr inte städat sig själv under min frånvaro :cautious::cautious::cautious:

Ah, härligt blandning! :up:

Lägenheten var ju lite av ett antiklimax, är lite städning för mycket att begära?! :cautious:

En allmän kommentar o inte riktat direkt mot skribenten.

För mig handlar det om intresse, är jag inte intresserad av det så finns det ingen anledning att lära mig det. Sen får det vara hur viktigt det vill ...ur andras ögon.
Tack, verkar inte som det budskapet når fram när jag försöker skriva. Så tackar att det fanns någon där ute som är inne på samma spår.
glomp.gif
:heart

Nu säger jag godnatt.

Haha vill inte veta! :o :rofl:
Borde kanske skaffa hemtjänst. Granntantens hemtjänst städar skinande rent, får numera prestationsångest av att vara där.

Ha, du kommer att sluta som alla andra. Som plockar undan innan städaren kommer, för att till slut inse att det är mindre stressande att inte behöva göra det på utsatta tider och återgår till att (låta bli att) städa själv.

Ha, du kommer att sluta som alla andra. Som plockar undan innan städaren kommer, för att till slut inse att det är mindre stressande att inte behöva göra det på utsatta tider och återgår till att (låta bli att) städa själv.

Enda gången jag städar riktigt ordentligt är när mamma kommer på besök. Då jävlar perkele!
Rent generellt funkar det annars hyfsat bra att bjuda hem folk, då håller man undan det värsta kaoset liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 344
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 961
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka