Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då så. Då behöver du ju i fortsättningen inte antyda att anställda bara kan knalla upp till personalavdelningen och få ledigt.
Tror inte det var det hon menade.
Utan att har man en anställning har man rätt till semester .
Det har man inte som sjukskriven eller arbetslös.
Sen när och hur man kan få semester är ju inte kärnpunkten i frågan.

Av det du berättar här har du oerhört mycket konflikter på jobbet, det verkar som det konstant är någon kontrovers mellan dig och någon arbetskamrat. Hur ser chefen på det här?
Hm, jag visste inte att EN konflikt var "oerhört mycket konflikter" förstås och "konstant någon kontrovers mellan dig och någon arbetskamrat"? Jag märker att det där jag skrivit om mina underbara kollegor visst fallit för blinda ögon, trist att bara det negativa ska få uppmärksamhet. :down:

Tror inte det var det hon menade.
Utan att har man en anställning har man rätt till semester .
Det har man inte som sjukskriven eller arbetslös.
Sen när och hur man kan få semester är ju inte kärnpunkten i frågan.

Det är väl iofs rätt självklart att bara anställda får semester. Men jag tolkar möjligheten att planera sin semester som just kärnfrågan.

Nej, det har både jag och de flesta andra förstått sen tidigare. Problemet är att du själv inte tycks vara intresserad av att göra någon förändring för att slippa älta saker hela tiden och hamna i onödiga konflikter som gör dig upprörd.
Jag är inte upprörd och har inte hamnat i någon konflikt. Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva det innan budskapet når fram?

Hm, jag visste inte att EN konflikt var "oerhört mycket konflikter" förstås och "konstant någon kontrovers mellan dig och någon arbetskamrat"? Jag märker att det där jag skrivit om mina underbara kollegor visst fallit för blinda ögon, trist att bara det negativa ska få uppmärksamhet. :down:

Du har haft strul med en arbetskamrat som sedan gick åt skogen och du har verkligen grubblat över minsta lilla handlande. Han har sedan i sin tur haft en fling med en nyligen återkommen från mammaledighet kollega, där du hade mycket starka åsikter om deras inbördes relation eftersom hon hade sambo/man och han gillade allt hon skrev på Facebook.

Sedan har det varit ytterligare inlägg på det temat, och folk som fräst och varit otrevliga enligt dig. Det känns som en infekterad situation och sånt brukar ju sällan arbetsledningen se lätt på. Vilket de ju måste uppmärksamma och utreda.

Jag har sett flera inlägg de senaste veckorna som har inneburit att du på något sätt blivit upprörd, gråtit eller liknande. Det verkar jobbigt för dig.
Jag ger upp, det verkar inte gå att förklara så budskapet går fram. Verkar vara som att prata med en vägg. Vad jag än skriver verkar det vändas mot mig eller bli ifrågasatt på ett eller annat sätt eller så blir det missförstått. Jag kan inte reda ut sådant så jag ger upp, tack och hej.

Misstänker att du helt enkelt är rationell?

Det jag upptäckte var att ordet med stort C var så ogripbart och skrämmande för många. Folk med hjärtproblem kunde försöka trösta mig fast jag var opererad och hade läkarens ord på att det var borta. Jag behandlades för att det inte skulle komma tillbaka. De hade hjärtbekymmer och kunde mänskligt att döma ramla omkull och dö vilken dag som helst. Men dem ömkade ingen. Fast min ("botade") cancer var man rädd för.

De allra flesta överlever. Sannolikt är det farligare att ge sig ut på hala vägar en sen lördagskväll.

Dessutom är det inget man kan göra ju. Häng med bara.
PM:a om det är något du inte vill ta här. Fast buke är ju världens bästa kompis när man behöver en axel eller en trygg famn.
Tack snälla! Jag PM:ar nog gärna. Jag inser nu att jag inte riktigt är mig själv. Det är ganska sällsynt att jag skriver öppet om några riktigt personliga saker på Buke.

Ändå uppskattar jag all den värme som så många visar när någon delar med sig.

Idag sökte jag på "bröstcancer" här på forumet, bara för att se om ämnet diskuterats (och det vet jag att det har, bara inte precis när), och så upptäckte jag denna dagsaktuella tråd.

Jag har inte engagerat mig i den innan.

I alla fall - till er alla som visar omtanke. Ni är underbara! :love: Även om jag just nu inte känner behov av tröst eller liknande.

Jag vill bara få besked och få till en plan. Jag har ett jobb att sköta och en massa grejer att lösa med familjen, och så vill jag ju ha häst också.

Inte har jag tid att ägna kraft åt detta?! Sedan kan det nog vara så att det här kommer i kapp mig, men då har jag ju hela Buke att prata med (om jag vill). Det är inte dåligt!:bow::heart

Senast ändrad:
Nä snarare att även dom som är sjuka också planerar?

Ja, och då får man förstå att saker och ting inte alltid blir exakt som man vill. På precis samma vis som jag måste acceptera att saker och ting inte alltid blir som jag vill.
Exempelvis så går jag en utbildning nu. Den är 20 veckor lång och ledighet under den tiden beviljas inte om det inte är extrema skäl. Det innebär bland annat att jag missar en hett efterlängtad skidsemester med min dotter och mina föräldrar. Sånt är livet. Man kan inte alltid bestämma exakt hur tillvaron ska se ut.

Funkar hyfsat bra måste jag säga, har haft halvsidigt på bägge kroppshalvorna och alla funktioner armar och ben är tyvärr inte normala efter dom två stora skoven.

Allt påverkas av MS, det kan sätta sig på allt i kroppen så som lungor, hjärta, urinblåsan, tarmfunktinen, svalg, ögon, hörsel och även känsel.
Oj, verkligen inte att leka med. :(
Jag fick borrelia förra hösten. Då påverkades balans och koncentrationsförmåga och min vänstra sida blev "tung".

Lyckligtvis försvann symptomen och sedan dess har jag mått bra. Det var en ganska läskig känsla, och då är det endast en sommarbris av hur du kan ha det!

Kraaaam

Så jag har ingen rätt att ha semester eller åka bort?

Självklart, men det går kanske inte att planera så långt i förväg som du i det här fallet gjort. Vilket ju visar sig nu.

Vi fick inte besked om semester förrän i maj när jag var anställd och det var ju lite frustrerande. Och vi fick i princip aldrig önskemålen utan veckor förlagda. Alltså gick det inte att boka något innan besked.

Jag ger upp, det verkar inte gå att förklara så budskapet går fram. Verkar vara som att prata med en vägg. Vad jag än skriver verkar det vändas mot mig eller bli ifrågasatt på ett eller annat sätt eller så blir det missförstått. Jag kan inte reda ut sådant så jag ger upp, tack och hej.

Det kan ju bero på att du faktiskt inte ser ditt eget agerande. Skulle jag vara tvungen att jobba med en person som ständigt ältar och reagerar som du så hade jag tagit upp det med min chef som ett problem.

Du har haft strul med en arbetskamrat som sedan gick åt skogen och du har verkligen grubblat över minsta lilla handlande. Han har sedan i sin tur haft en fling med en nyligen återkommen från mammaledighet kollega, där du hade mycket starka åsikter om deras inbördes relation eftersom hon hade sambo/man och han gillade allt hon skrev på Facebook.

Sedan har det varit ytterligare inlägg på det temat, och folk som fräst och varit otrevliga enligt dig. Det känns som en infekterad situation och sånt brukar ju sällan arbetsledningen se lätt på. Vilket de ju måste uppmärksamma och utreda.
Äh, skit sak samma, kan ändå inte förklara utan att det blir missförstånd. Jag lägger ner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 061
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 323
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 941
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur