Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men om du nu fått (skriftligt?) besked på att det är augusti som gäller, vad säger de ansvariga när du påpekar det?

Från AF får man inget sånt skriftligt, dom förklara bara planerna dom har när vi sitter på möten.

Har bytt FK tant nyligen och det var hon som skulle ha ut mig nu innan alla utredningar är klara.

"Lägg ner nu" som replik på mitt inlägg tolkar jag som ett försök att tysta min åsikt. På ett diskussionsforum.

Jag orkar inte mer nu.

Jag var redan ledsen för att jag inte får åka iväg i sommar och nu är det ännu värre.

Det är inte många gånger som jag sitter vid Buke och tårarna rinner, men tack för eran fantastiska förmåga att få en må bajs!

Från AF får man inget sånt skriftligt, dom förklara bara planerna dom har när vi sitter på möten.

Har bytt FK tant nyligen och det var hon som skulle ha ut mig nu innan alla utredningar är klara.

Får man besked på att planerna är spikade eller att de är just planer?

Rent allmänt tycker jag att det är positivt att komma ut i sysselsättning snabbare.

Får man besked på att planerna är spikade eller att de är just planer?

Rent allmänt tycker jag att det är positivt att komma ut i sysselsättning snabbare.

Jag har gjort detta så många ggr redan men alla mina kognitiva besvär samt det kroppsliga är betydligt sämre nu och därför skulle jag utredas. Jag är inte klar med det ännu och planen var att allt skulle vara klart i augusti.

Jag håller med om att det är bra att komma ut och arbeta, jag vill arbeta men jag måste samtigt veta vad jag klarar av och vad det finns för ev hjälpmedel att ta till så jag klarar av det.

Jag orkar inte mer nu.

Jag var redan ledsen för att jag inte får åka iväg i sommar och nu är det ännu värre.

Det är inte många gånger som jag sitter vid Buke och tårarna rinner, men tack för eran fantastiska förmåga att få en må bajs!
Kram på dig. Jag har ju inte kunnat pga ekonomin åka till mammas pappas och syrrans gravar sen 2012.
Vet hur det känns att få avstå saker.
Kram

Fy fan vad ni håller på och hackar! Är det många som mår pissigt just nu och känner ett obetvingligt behov av att trycka ner andra så långt ner i skorna det bara gå?!
:turd::turd:

Uppenbarligen lugnast att ta en bukepaus igen. Gillade de här trådarna för de höll sig hyfsat civiliserade och utan massa påhopp, men inte längre uppenbarligen :mad:

Jag orkar inte mer nu.

Jag har missat starten på allt, men skickar dig en :heartkram:heart
Vet hur det är att vilja jobba men inte orka. Och jag har inte ens orkat ta striden med FK och söka sjukersättning för att jag inte orkar jobba heltid. Funderar på att ta det med läkaren vid nästa besök, men man måste vara frisk nog för att orka strida också.

Jag har missat starten på allt, men skickar dig en :heartkram:heart
Vet hur det är att vilja jobba men inte orka. Och jag har inte ens orkat ta striden med FK och söka sjukersättning för att jag inte orkar jobba heltid. Funderar på att ta det med läkaren vid nästa besök, men man måste vara frisk nog för att orka strida också.

Ja det är inte lätt... Det drar så mycket onödig energi att bråka med dom.

Tack :heart

Fy fan vad ni håller på och hackar! Är det många som mår pissigt just nu och känner ett obetvingligt behov av att trycka ner andra så långt ner i skorna det bara gå?!
:turd::turd:

Uppenbarligen lugnast att ta en bukepaus igen. Gillade de här trådarna för de höll sig hyfsat civiliserade och utan massa påhopp, men inte längre uppenbarligen :mad:

Ja varför inte, en paus är inte fel.

Säger också hej då nu :heart

Kram på dig. Jag har ju inte kunnat pga ekonomin åka till mammas pappas och syrrans gravar sen 2012.
Vet hur det känns att få avstå saker.
Kram

@ainasoja Skickar också en kram. Vet så väl hur det är att kämpa med hälsan, ekonomin och inte ens ha chansen till lite närhet från familjen när man behöver det som mest. Du är verkligen inte ensam om din situation :heart

Åh fy! Är du fullt återhämtad efter borrelian nu? Du har inga symptom kvar alls?

Nu har jag haft det lugnt ganska länge, för mig är tröttheten värst. Jag måste planera allt långt i förväg för att det ska vara hållbart.

Nope! Jag fick diagnosen i september 2014, precis efter valet. I december någonting, så mådde jag bättre. Men jag jobbade som vanligt (inte riktigt med samma energi, skall erkännas och med undantag för två veckors inskrivning på sjukhuset), kanske pga förnekelse även där.

Jag var i tillräckligt god form för arbete iaf. Det gick ju, men jag var bra trött...

Hoppas du mår bättre snart och får mer energi.

@prinsessfeminist - var rädd om dig. Ta hand om dig. Skjut på alla beslut som inte handlar om mjölk i kaffet eller inte.

Jag önskar jag fått en Kris 1:1-utbildning 2012, jag har fått lära mig på vägen. Sov, ät, inse att du faktiskt är mitt uppe i något som gör att du inte fungerar som vanligt. Var snäll mot dig.
Tack för omtanken. :heart

Det konstiga är att jag känner mig som vanligt. Jag har precis grälat med partnern om att jag kanske bara tycker det är ok att vara i fred just nu. Han visar en massa känslor och ifrågasätter varför jag inte vill prata om detta. Jag klarar inte riktigt av det, för vad är det att tala om, egentligen?

Som @tanten skrev; det är bara att vänta och sitta i baksätet.

Skulle gå hem. Råkade hamna på Riche och tryckte i mig en större portion moules frites (öh hejdå beach 2016 :nailbiting: ) och har nu fått feeling på de italienska rödvinerna:

12822302_1557192614577993_204648910_n.jpg

ska dock inom kort gå hem och knyta mig i äkta pensionärsstil! :D

Tack för omtanken. :heart

Det konstiga är att jag känner mig som vanligt. Jag har precis grälat med partnern om att jag kanske bara tycker det är ok att vara i fred just nu. Han visar en massa känslor och ifrågasätter varför jag inte vill prata om detta. Jag klarar inte riktigt av det, för vad är det att tala om, egentligen?

Som @tanten skrev; det är bara att vänta och sitta i baksätet.

Alltså, jag tycker nog att det är den som sjukdomen berör direkt som får sätta ramen för i vilken takt och omfång saker ska talas om, vilket den som sjukdomen rör indirekt (som din sambo och andra närstående) för försöka anpassa sig efter, även om han naturligtvis är berättigad till att känna som han gör eller ha en vilja att prata om det.

Hoppas att allt ska gå bra för dig!

Alltså, jag tycker nog att det är den som sjukdomen berör direkt som får sätta ramen för i vilken takt och omfång saker ska talas om, vilket den som sjukdomen rör indirekt (som din sambo och andra närstående) för försöka anpassa sig efter, även om han naturligtvis är berättigad till att känna som han gör eller ha en vilja att prata om det.
Hoppas att allt ska gå bra för dig!

Nar maken var diagnostiserad med cancer ville han inte alls prata om det sa jag pratade med alla andra for att fa prata av mig om min radsla och forvirring. Det faktum att Maken var kort i tonen och ganska snasig valde jag att bortse fran ... men gjorde det ju annu viktigare att jag hade andra att prata med.
Nu har jag en mycket bra kompis som bor valdigt langt fran mig, men hon blev diagnosticerad med brost cancer (stage 3) samtidigt som Maken fick sin diagnos. Henne pratade jag mycket med. Hon var radd och en kvinna som garna pratar om sina radslor sa det kandes bra att hora henne's synpunkter. Bada tva ar cancerfria i dag och mar bra. :D
Det ar, pa manga satt varre att sta bredvid, aven om man ar med pa varenda mote med lakare och sjukhuspersonal kanner man inte det den sjuke kanner ... och man ar annu mer maktlos an den som ar sjuk. I alla fall om man ar ett sadant "control freak" som jag ar.:angel:

Skot om dig @prinsessfeminist och kom ihag att vila och ta det lungt. (((kram)))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 056
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 321
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 940
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka