Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har någon hoppat framför ett tåg straxt utanför Alvesta. Lider med föraren och muttrar lite över hur det ställer till för oss andra. Jag vet att jag låter empatilös men man lessnar rätt kraftigt på alla självmördare till slut.
Men är det fullständigt fullmåne i den här tråden?

Lid gärna med lokföraren, det gör jag också. Men lessnar rätt kraftigt på självmördare? Nej, det gör man inte. Och även om du gör det så borde du fatta att man bara inte säger så.

Öhhh, med tanke på när det är postat är det way past den här pensionärens läggdax. Jag är full av beundran - att du orkar!! :D

Haha! :D

Just nu sitter jag på innergården och njuter av vårsolen med en kopp kaffe.
Ska om ngn timme samla mig för att inventera secondhandbutikerna på Söder

Nu har någon hoppat framför ett tåg straxt utanför Alvesta. Lider med föraren och muttrar lite över hur det ställer till för oss andra. Jag vet att jag låter empatilös men man lessnar rätt kraftigt på alla självmördare till slut.

Jag har rengjort lok från kött och första gången mådde jag dåligt som fasen, har även två bekanta som arbetar som lokförare och vet hur dåligt en av dom mådde när det första självmordet hände, men att vara less på att folk tar självmord på spåret är inget jag någonsin hade kunnat skriva eller säga.

Jag håller med dig @Lovisaleonora . Samtidigt har jag förståelse för att det känns jättetråkigt att inte kunna göra en planerad resa för att jobb/arbetsträning eller liknande kommer emellan. Tyvärr är det ju så för alla ibland. Vissa har förmånen att ha ett jobb där de lång tid framöver vet hur de kan ta semester, vissa inte.

Många frilansare/kulturarbetare/konstnärer etc har ingen säker inkomst och jobben kan komma snabbt inpå. Ofta har man, som i @ainasoja s fall möjlighet att säga nej tack men blir då utan inkomst för den perioden.
Skillnaden för ovan nämnda yrkeskategori är att de inte har ngn större möjlighet att "bli sjuk", det är tämligen onödigt eftersom det inte genererar några som helst ekonomiska tillskott.
Blir jag sjuk och oförmögen att jobba får jag helt enkelt inga cash. För tillfället har jag ingen koll på hur sommaren ser ut för min del men hoppas på att kunna resa iväg nånstans när det klarnar lite mer.

@tornblomma jag har ingen möjlighet att tacka nej till att arbetspröva. Gör jag det så hamnar min sjukpenning grundande inkomst på 0 vilket förmodligen kommer att drabba mig negativt resten av livet.

Jag blir inte bara drabbad av ett inkomstbortfall under resans gång.

Så nej, jag kan inte säga nej tack

@tornblomma jag har ingen möjlighet att tacka nej till att arbetspröva. Gör jag det så hamnar min sjukpenning grundande inkomst på 0 vilket förmodligen kommer att drabba mig negativt resten av livet.

Jag blir inte bara drabbad av ett inkomstbortfall under resans gång.

Så nej, jag kan inte säga nej tack

Fast lite samma känner nog många i min bransch. Alla människor har såklart möjligheten att säga nej men folk är livrädda för att då inte få ngt erbjudande igen... Troligen därför folk jobbar sig in i väggen. Det är ingen som bryr sig om du jobbar 17 timmar i sträck utan rast, pallar du inte tar de någon annan på tur. Kanske ngn ung förmåga som till och med kan tänka sig att göra jobbet gratis för en "chans att komma in i branschen"

Delat ut lite teckningar till grannens barnbarn att roa sig med.
Ska ta en längre promenad med hunden bara jag ätit nåt.
Sen tänkte jag försöka dammsuga lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 048
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 307
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 934
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka