Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antingen håller sonen på att bli bättre eller sämre, lite oklart ännu. Jag är dock orolig över att han äter sylt vilket aldrig händer annars.
Vc ville inte ha in honom, jag stör mig på att de och 1177 hela tiden gör olika bedömningar. Sist så var det 1177:AKUTEN VC: tänker inte ens ta i med tång

:heart Om det är jättejobbigt så kan du prata med BM om det går att lösa på något annat sätt, jag får ju lite mer panik av själva situationen hos tandläkaren när de är i min mun och gröpar... :arghh:
Har jag bara kommit upp i stolen gpr det bra. Frågan är bara hur lätt det kommer vara idag med tanke på hur natten var.

Antingen håller sonen på att bli bättre eller sämre, lite oklart ännu. Jag är dock orolig över att han äter sylt vilket aldrig händer annars.
Vc ville inte ha in honom, jag stör mig på att de och 1177 hela tiden gör olika bedömningar. Sist så var det 1177:AKUTEN VC: tänker inte ens ta i med tång
Mitt förtroende för VC är rätt förbrukat men i ett fall så skulle jag nog fråga vc om de anser att du ska åka till akuten istället, det brukar få dem att tänka till... ni har inte någon barnläkare på vårdcentralen? De brukar vara lite mer pålästa när det gäller barn. ;)

Mitt förtroende för VC är rätt förbrukat men i ett fall så skulle jag nog fråga vc om de anser att du ska åka till akuten istället, det brukar få dem att tänka till... ni har inte någon barnläkare på vårdcentralen? De brukar vara lite mer pålästa när det gäller barn. ;)
Ja, fast man behöver gå via telefonisterna i vilket fall så ingen förbättring. Men han var väldigt trevlig när jag träffade honom, kunde lugna mig bra då sonen hade/har en förändring på en artär upp till hjärnan, inte riktigt något man vill ha på sitt barn.:p
MEN! Han är faktiskt piggare nu! Behövdes nog lite bränsle i kroppen helt enkelt, på morgonen var han riktigt risig. Men lär vara hemma resten av veckan, lite synd då han äter bättre på dagis:grin:

Jag ringde dem förut och frågade under samtalet hur länge detta behövde fortsätta innan han fick tid? De sa två dagar och då fräste jag "syns om två dagar då" och la på luren.
Jag har inte heller det mest diplomatiska morgonhumöret:angel:

Jag ringde dem förut och frågade under samtalet hur länge detta behövde fortsätta innan han fick tid? De sa två dagar och då fräste jag "syns om två dagar då" och la på luren.
Jag har inte heller det mest diplomatiska morgonhumöret:angel:
:rofl: Jag hade en sån episod med VC för ett par år sedan, jag hade öroninflammation, UVI och hysteriskt ont i halsen och inget vill ge med sig trots att jag försökt med allt jag kunde komma på så efter en vecka ringde jag VC, de hävdade bestämt att nässpray fungerade inte utan jag skulle prova näsdroppar istället och uvi och halsont går över av sig själv. Jag köpte snäll som jag är näsdroppar och provade ytterligare två dagar och ringer igen eftersom jag dessutom hade börjat få ont i ryggen och en besvärlig hosta. Då får jag till svar att näsdroppar är helt fel och jag borde använda nässpray istället. Då flög locket av och ett par minuter senare hade jag fått en tid. Sen fick jag skäll av läkaren att jag hade gått och dragit med eländet så länge, sånt här kan man inte hålla på och behandla själv. :banghead::banghead: Men jag talade om att jag hade sökt hjälp i snart en vecka men att de som svarade i telefon inte ansåg att jag behövde komma in... :angel:

Å herreminje vilken röra det var när jag kom till terminalen idag! Chaufförer som slarvar, bilar till verkstaden och felplacerat gods. Phew! Men nu är det bara lite kvar att få ut iaf :)

Jag är så där nervörsdarrig idag då en nära anhörig ska få svar på en biopsi som tagits på en knöl i bröstet.
Kan ni inte berätta lite solskenshistorier om ofarliga knölar och även bröstcancer som slutat bra?

Tror den kroniska bihåleinflammationen är lite värre just nu.
Det är det enda som kan förklara yrseln jag har just nu.

Ska ju träffa en ny läkare iom ny vc så hoppas få remiss till öron näsa hals.

Jag är så där nervörsdarrig idag då en nära anhörig ska få svar på en biopsi som tagits på en knöl i bröstet.
Kan ni inte berätta lite solskenshistorier om ofarliga knölar och även bröstcancer som slutat bra?

De hittade en knöl på mamma vid den vanliga screeningen som visade sig vara en ofarlig cysta (de tog bort den och kollade). Samma med en väninna, hon hittade en knöl innan hon fyllde 40 år, fick en akuttid och det var också en ofarlig cysta.

Sedan har vi ju @tanten och @Snurrfian :heart

Soooooooooooooooooooool! :love: Synd bara att jag är ungefär lika rörlig som en reumatisk 102 åring :mad:, så nu börjar jag mitt gående igen för det är det enda som lindrar o mjukar upp ischiasen. Det var visst ingen bra ide att montera isär det där trinett köket ,:turd: kök!
Jaja går det inte över på ett par dagar så får jag göra som resten av Buke,gå till kiro.
Jag kanske ska överväga den där rygg operationen jag blev erbjuden för några år sedan eller kräva att vi provar mitt förslag o ger ischiasnerven en botox injektion...:idea:

@MacGyver - semlor? Som i plural? Nu blir jag avis :d
Måste köpa hem sen, kvantums semlor är så jävla goda! :love:
(åt en där igår, hon i kassan tittade jättekonstigt på mig när jag frågade om varm mjölk till... :confused:)
Vilken TUR att jag ska upp och dansa sen så jag ändå har "vägarna förbi" Ica...oops.
Ja som i två kartonger. :d
Finns det nåt annat sätt att äta semlor än med varm mjölk? :confused:

Du kan ju "råka" gå vilse, bara "slinka förbi", "råka titta" och vips har du dövat samvetet. Finns många sätt att döva det. :angel:

Idag bor jag i Sverige. Jag har bott på flera ställen. :)

Tycker inte det är märkligt alls. Det är massa tjafs om att kvinnor här ska ta av sig sina slöjor av den ena eller andra orsaken. Som om en bit tyg allenarådande bestämmer om du är självständig eller förtryckt. Dumheter. Vill jag visa respekt emot andra människor genom att klä mig som dem så är det inget farligt. Vill de inte klä sig som mig är det heller inget farligt.

Ja visst. I de fall slöjan är frivillig. I väldigt många fall hos de elever jag har så är det mannen som beordrar slöjan. Kvinnorna vill inte, men männen vill.

Jag bejakar all frivillighet. Det är min ståndpunkt.

(glöm inte att jag jobbar bland underbara människor vara vissa bär slöja. Jag högaktar de flesta. Men jag högaktar inte de män som håller sina familjemedlemmar i "tukt"))

Inser just att jag är dubbelbokad på två jobb på torsdag. Trodde jag var ledig. Mitt humör sjönk som en sten.... :meh::meh::banghead:

De hittade en knöl på mamma vid den vanliga screeningen som visade sig vara en ofarlig cysta (de tog bort den och kollade). Samma med en väninna, hon hittade en knöl innan hon fyllde 40 år, fick en akuttid och det var också en ofarlig cysta.

Sedan har vi ju @tanten och @Snurrfian :heart
Jag roade mig med lymfom istället för bröstcancer... ;) Men @ASKAPLASKA min mammas faster fick faktiskt bröstcancer på 70 talet och hon dog sedan 2004 då över 90 år gammal. Man ska inte förringa bröstcancer men samtidigt så bör man vara medveten om att det är väldigt många som blir friska igen. Och som sagt, cystor är inte heller det så ovanligt, jag har haft flera vänner som har tagit bort helt ofarliga cystor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 344
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 961
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka