Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag roade mig med lymfom istället för bröstcancer... ;) Men @ASKAPLASKA min mammas faster fick faktiskt bröstcancer på 70 talet och hon dog sedan 2004 då över 90 år gammal. Man ska inte förringa bröstcancer men samtidigt så bör man vara medveten om att det är väldigt många som blir friska igen. Och som sagt, cystor är inte heller det så ovanligt, jag har haft flera vänner som har tagit bort helt ofarliga cystor.
TACK!
Ska strax googla lymfom. Är du frisk och återställd?

Jag är så där nervörsdarrig idag då en nära anhörig ska få svar på en biopsi som tagits på en knöl i bröstet.
Kan ni inte berätta lite solskenshistorier om ofarliga knölar och även bröstcancer som slutat bra?
Ja, jag har tumörer i ena bröstet som upptäcktes vid första mammografin, de fick ta biopsier två gånger innan de var helt säkra på att det var ofarligt och det gjordes även en MR. Jag har en ovanlig typ av godartade tumörer som de inte hade sett tidigare. Var ett par nervösa veckor, men slutet gott osv.

Håller tummarna att det är samma för din anhörig!

Jag är så där nervörsdarrig idag då en nära anhörig ska få svar på en biopsi som tagits på en knöl i bröstet.
Kan ni inte berätta lite solskenshistorier om ofarliga knölar och även bröstcancer som slutat bra?
En nära vän till mig har haft bröstcancer - hon lever och har det bra :) Inte länge tills hon kan friskförklaras (det är väl fem år?). Alla prover har varit bra hittills.

Haft ett mycket bra samtal med kuratorn som med bestämdhet anser att jag inte ska vara kvar på den dysfunktionella arbetsplatsen. Har mailat min handläggare om det och om varför, hon hade ringt igår för en avstämning, men jag sov.
En del av mig är lättad, en del av mig säger att jag inte Gör Min Plikt och Ger Upp, men den delen av mig har fått mig att gå i väggen ett par gånger också :meh:
Hon är inte mitt problem, men eftersom det är en minimal arbetsplats kan jag inte hålla henne borta eller umgås med andra. Hennes beteende kommer utvecklas till ren mobbing om det fortsätter på samma sätt. Jag är inte anställd, jag arbetstränar, så det får vara någon annans problem. Men det kanske inte är så konstigt att de har svårt att behålla personal som ska jobba på kontoret :angel: den senaste sa upp sig efter två månader för han kunde inte sova längre..
Jag har lätt att lägga skulden och ansvaret för vad andra gör på mig själv. Men hennes beteende är inte mitt problem, inte mitt fel (mer än att jag är där då, men det är hennes problem ;) ) och hon har varit sån långt innan jag kom dit och det kommer fortsätta efter att jag försvunnit också.

Jag råkar visst ha en bekant som tar emot lite dumpstermat ibland och som har en kompis som jobbar på soc. Nu vill soc-tanten OCKSÅ ha dumpstermat när jag har överskott och gärna nåt att lägga på grillen i sommar. :o

Tänk så det kan bli. :laugh:

BAJS, BAJS, BAJS, BAJS, BAJS :mad:

FK och AF ska ha ut mig på arbetsträning innan sommaren och jag får inte vara ledig något alls i sommar :banghead:

FK tanten sa glatt att men om du bara är där tre dagar i veckan så är du ju ledig fyra dagar pår raken sedan och då kan du ju passa på att iväg.

Svarade syrligt att det är lite väl ont om tid om man ska ta sig tur och retur till Kiruna på 4 dgr och att jag redan bokat resan upp andra veckan i juli och att jag hade tänkt stanna där 3 veckor.

:wtf: :rage: :turd: :crazy: :banghead: :mad: :devil: :yuck: :down: och BAJS, BAJS, BAJS!

FK och AF ska ha ut mig på arbetsträning innan sommaren och jag får inte vara ledig något alls i sommar :banghead:

FK tanten sa glatt att men om du bara är där tre dagar i veckan så är du ju ledig fyra dagar pår raken sedan och då kan du ju passa på att iväg.

Svarade syrligt att det är lite väl ont om tid om man ska ta sig tur och retur till Kiruna på 4 dgr och att jag redan bokat resan upp andra veckan i juli och att jag hade tänkt stanna där 3 veckor.

:wtf: :rage: :turd: :crazy: :banghead: :mad: :devil: :yuck: :down: och BAJS, BAJS, BAJS!
Det vore väl bättre om dom ägnade sig åt att få ut alla som inget hellre vill än att få ett jobb och som är fullt friska istället, eller är det nån jävla kvot som ska fyllas IGEN? Dom som sitter på dom institutionerna är fan inte riktiga i huvet.

Det vore väl bättre om dom ägnade sig åt att få ut alla som inget hellre vill än att få ett jobb och som är fullt friska istället, eller är det nån jävla kvot som ska fyllas IGEN? Dom som sitter på dom institutionerna är fan inte riktiga i huvet.

Jag vill jobba men även personer som jag har planer och bokar semester resor :cry:

Det är hemskt frustrerande att gå och inte kunna planera något överhuvutaget pga att jag aldrig vet vad dom ska hitta på men denna gång så bokade jag resan upp tidigt pga att jag ska spela en tävling där uppe andra helgen i juli. Har vunnit den 2 år i rad och jag SKA spela den igen! Så enkelt är det!

Jag tror att jag kommer att ha magsjuka eller ryggskott i juli, har fått indikationer på det från andarna idag vid 12 tiden.

Dom brukar ha rätt på sådana saker :angel:

Jag vill jobba men även personer som jag har planer och bokar semester resor :cry:

Det är hemskt frustrerande att gå och inte kunna planera något överhuvutaget pga att jag aldrig vet vad dom ska hitta på men denna gång så bokade jag resan upp tidigt pga att jag ska spela en tävling där uppe andra helgen i juli. Har vunnit den 2 år i rad och jag SKA spela den igen! Så enkelt är det!

Jag tror att jag kommer att ha magsjuka eller ryggskott i juli, har fått indikationer på det från andarna idag vid 12 tiden.

Dom brukar ha rätt på sådana saker :angel:
Man brukar få ryggskott efter magsjuka när man tar i och kräks från tårna "har jag hört" och då blir det långdraget. :angel:

Jag har en hel flock med cystor i mitt vänstra bröst som dessutom blöder ibland, ofarligt säger läkaren.

Jag är väl inte lika övertygad med tanke på att mamma hade hormondriven bröstcancer straxt efter hon fyllt 40 och jag äter östrogen (igen) inför återföring av fryst embryo.

Alltså vad är det för fel på det där stället? Finns det seriöst inga mer behövande att sätta i arbete än dig?

Usch, nu har jag riktigt dåliga vibbar och får inget vettigt gjort. Hon har vid den här tiden fått beskedet från läkaren och lovade att höra av sig direkt efter men telefonen är knäpptyst:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 342
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 958
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka