Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på akuten med min son, eller rättare sagt kirurgen. Han har lekt "jage" i skolan och drösat ner från en mur med ansiktet före ner i asfaltlen.
Så nu ska vi kolla så tänder, näsa och annat sitter där det ska:cry:

Aj aj aj, hoppas att allt är OK med honom!

Låter ju knäppt att skriva detta just nu men glöm inte att anmäla det till erat försäkringsbolag.

Min värk känns som en piss i Torneälv nu, stackarn han måste ha rejält ont :cry:

Men vad fruktansvärt!
Jag har problem med cystor som hjälps med p-piller, men bara visa för det bättre många gör det värre så känns onödigt att stoppa in något som gör ont på vinst och förlust

Ja det var inte så vanligt att det hände sa gyn, vilket påminner mig om att jag måste ringa dom för ett VUL och kolla hur cystan på vänstra äggstocken ser ut nu.

Aj aj aj, hoppas att allt är OK med honom!

Låter ju knäppt att skriva detta just nu men glöm inte att anmäla det till erat försäkringsbolag.

Min värk känns som en piss i Torneälv nu, stackarn han måste ha rejält ont :cry:
Bra tips där :up:
Glasögonen blev ju skrot.

Sitter på akuten med min son, eller rättare sagt kirurgen. Han har lekt "jage" i skolan och drösat ner från en mur med ansiktet före ner i asfaltlen.
Åh stackaren! :( jag tänkte också påminna om försäkringsbolaget, skolan när ja en försäkring som ska gå in. Men även till ert om det behövs för framtiden. Krya på honom! :heart

Ni andra som också har ont i kroppe, hur står ni ut? Jag vill inte mer :arghh:
Man vänjer sig rätt mycket. Så bryter man ihop och kommer igen ibland.
Acceptans av hur det är just nu hjälper mycket också. Hitta saker som lindrar utöver tabletter, sjukgymnastik, promenad, varmt bad osv. Hitta sätt att må bra psykiskt är A och O, då blir allt lättare :)

Jag roade mig med lymfom istället för bröstcancer... ;) Men @ASKAPLASKA min mammas faster fick faktiskt bröstcancer på 70 talet och hon dog sedan 2004 då över 90 år gammal. Man ska inte förringa bröstcancer men samtidigt så bör man vara medveten om att det är väldigt många som blir friska igen. Och som sagt, cystor är inte heller det så ovanligt, jag har haft flera vänner som har tagit bort helt ofarliga cystor.

Jag skyller på min allmänna förvirring :o (eller chocken av att solen skiner O_o). Men du lever iaf! :up:

Men stackarn! Hoppas det inte är allvarligt och att han kryar på sig snabbt :)

Instämmer i kören att kontakta försäkringsbolaget också :up:

Älskar smärtstillande, tjohej här vart det kalas nu!

Fan, jag blev rejält på pickalurven av dom? Jag som knappt brukar känna av dom! Måste kolla om den senaste medicinen kan förstärka effekten av smärtstillande för detta tog rejält!

Jag ska dansa, dansa, dansa, heeeeeeelaa kväääääälleeeen låååååång :banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Älskar smärtstillande, tjohej här vart det kalas nu!

Fan, jag blev rejält på pickalurven av dom? Jag som knappt brukar känna av dom! Måste kolla om den senaste medicinen kan förstärka effekten av smärtstillande för detta tog rejält!

Jag ska dansa, dansa, dansa, heeeeeeelaa kväääääälleeeen låååååång :banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Sån blir jag av mina Ketogan, MEN jisses vilken baksmälla man får, så dom ligger i husapoteket tills en dag eller efter flera dagars outhärdlig smärta.

Jag vill jobba men även personer som jag har planer och bokar semester resor :cry:

Det är hemskt frustrerande att gå och inte kunna planera något överhuvutaget pga att jag aldrig vet vad dom ska hitta på men denna gång så bokade jag resan upp tidigt pga att jag ska spela en tävling där uppe andra helgen i juli. Har vunnit den 2 år i rad och jag SKA spela den igen! Så enkelt är det!

Jag tror att jag kommer att ha magsjuka eller ryggskott i juli, har fått indikationer på det från andarna idag vid 12 tiden.

Dom brukar ha rätt på sådana saker :angel:
Fast jag vet inte om jag kan hålla med dig.

Jag jobbar och är arbetsför. Men inte fasiken vet jag om jag kan vara ledig i sommar. Jag byter jobb och hur det nya jobbet räknar semester vet jag inte. Förra sommaren jobbade jag på ett ställe där man inte hade sommarstängt och kunde inte ta mer än några dagar. Det är flera år sedan jag vid den här tiden på året kunde räkna ut precis hur jag skulle vara ledig.

Att kunna räkna ut och planera ledighet är en lyx som ingen icke tillsvidareanställd kan räkna med. Önska ja, men räkna med? Knappast.

Så aningen bortskämt tycker jag att det är att reagera så.

Att planera magsjuka eller ryggskott är så fräckt att jag häpnar

Sån blir jag av mina Ketogan, MEN jisses vilken baksmälla man får, så dom ligger i husapoteket tills en dag eller efter flera dagars outhärdlig smärta.

Åh vad tråkigt att få sådan biverkning! Jag tar "bara" Citodon när jag har ont och jag har aldrig kännt av dom så här mycket. För mig har det varit som att ta en 500 mg Alvedon. Men, men dom funkade även bra mot värken idag så jag får väl lulla runt här då!

Nu ska här borras i taket :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 337
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 950
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?