Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kollar på Sveriges Mästerkock på nätet. Av någon anledning så har den fått texten till ett helt annat program. Det är mycket underhållande.

maumlsterkocksutmaning_zpsfmelhrxt.png

kokar nudlar för jag är äckligt jäkla hungrig! Fick lov att köpa mig en korv med bröd i andra periodpausen annars hade jag typ slagit ner någon och tagit deras godis! Hade som glömt att äta innan så före korven så hade jag bara fått i mig två rostmackor och en energidryck :up:

Trevlig match iallafall :D

Har äntligen fått stopp på näsblodet som runnit i en halvtimme. Är extremt glad över att jag nekade att jobba övertid imorgon, nu blir det sovmorgon istället.
Nattinatt!

Jag är lite arg och besviken. Min fd bästa väninna (min enda väninna sedan tidigare) ringde för att be om hjälp med sin email (som jag hjälpte henne rigga). Hon har glömt bort lösenordet och behövde hjälp med återställningen. Förra gången hon ringde förväntades det att jag skulle åka över 6 mil (på min bensin gissar jag) för att hjälpa henne på stört. Jag avböjde då. Jag försökte nu hjälpa till med mailen och under tiden jag gjorde det fick jag plötsligt frågan: "Jag känner att det har blivit ett avstånd oss emellan, vad beror det på?" Jag har tassat runt denna människa flera gånger efter hon sa upp bekantskapen med mig eftersom hon är svårt sjuk (kroniskt) men gissa vad? Det är jag också och jag mår också dåligt ibland. Finns inget som skulle få mig att göra det hon gjorde mot mig.

Jag var för en gångs skull inte diplomatisk utan sa hur det var, jag kände mig enormt sviken och sårad av vad som hänt. Fick jag en ursäkt? Nej, det var ju hennes behov just då som gjorde att hon gjorde det hon gjorde. Dvs nu när hon vill ha kontakt igen (omskrivning för behöver något gissar jag) så duger jag. Jag kan gå genom eld för de jag bryr mig om men svik mig och de förlorar mig för evigt. Jag har blivit utnyttjad så många gånger tidigare i mitt liv, aldrig igen.

Det intressanta är att särbon har aldrig tålt henne (men givetvis varit trevlig mot henne och inte haft något emot att hon och jag umgåtts). Det första han sa när hon dumpade mig var att han inte var förvånad över det. Man blir väl hemmablind.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 034
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 263
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 921
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m