Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låg i badet tills jag inte kunde se texten i boken längre, glömde ju tända innan jag la mig såklart :meh: har ont i huvudet av allt gråtande och verkar få tidig mens nu, ska vi sätta en peng på att jag har migrän imorrn...?

Såhär såg det ut utanför mitt fönster när jag kom hem för en stund sedan! Nästan ljust kl 20! Underbart!

12930924_270240306646101_969010633_n.jpg

Nu är handen kollad! Det blev många timmar på sjukhus, bokade tid på vårdcentralen vid 11 och var inte klar förrän vid 16. Blev skickad direkt till röntgen och sprang runt på Skövde sjukhus och var vilse både två och fyra gånger.
Men röntgen visade att hand var illa tilltygad men hel. Så ett kort besök hos läkaren, värktabletter och ett stödbandage, sen fick jag försöka hitta tillbaka till bilen.

Första läkaren på vårdcentralen var lite rolig, han suckade åt alla hästrelaterade skador men gillade att vi har så välutrustade stallapotek. Berättade att jag suttit med kylliniment och kyldamask på handen hela morgonen, helt rätt åtgärd enligt honom. Bra att jag hade sånt hemma. Kul med en läkare som såg nåt positivt med skadad hästtjej :p

Har varit irriterad större delen av dagen så när jag kom hem passade jag på att tillaga tre maträtter = tolv matlådor samt diska och plocka ner den torkade tvätten. Jag var liksom redan irriterad så det var bara att köra på. Borde egentligen dammsuga också men eftersom morgondagens 9.30-15-skoldag blev 8-12-skoldag så ska jag gå upp 4.50 = tänker sitta i soffan tills jag somnar. Och tjura.

Jag :heart min nya vedklyv. Den är snabb för att vara en liten billig modell och jättelätt att använda.

Förhoppningsvis har jag snart en hög ved här, ingen som känner för arbetsl... LANTVISTELSE? :angel: Äkta lantupplevelse garanteras med äkta bondkatter, lantved, lantsjul, lantmiljö och lantgourmetmat :up: Primitivt boende kan ordnas för en extra gammal lantkänsla :) Dessutom lättillgängligt strax utanför metropolen Falun :up: :up:

:D

Jag letar ju både jobb och boende, får hästarna följa med? Den ena kan jobba riktigt bra när han är på det humöret!

Känns som om jag springer rakt in i väggen i 120. Jag drar i handbromsen allt jag kan men vet inte om det är försent :(

Nähä, kanske ska jag gå och lägga mig istället. Matlådorna är inmöblerade i kylarna, likt ett Tetris-spel, så jag fyller ingen riktig funktion nu.

Har fulgråtit mig igenom en ångestattack med andnöd vilket resulterat i en hemsk huvudvärk. :cry: Hoppas pillret jag tog nyss hjälper...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 47 48 49
Svar
967
· Visningar
36 821
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 304
Senast: doppler
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
772
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 307
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka