Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om det är värt att gå en promenad i detta tråkiga väder :cautious:

Är på skithumör, trött å jävlig, har sovit en liten stund och gick sen ut med hundarna och svor över skitungar som inte kan cykla utan typ vinglar så man inte vet om dom kommer cykla på en, så for hundarna åt 100 olika håll, hindrade lilla från att ta en cigg och 2 portionssnusar från marken, sen tyckte samma hund att han inte tänkte gå nå mer så gav upp och bar han runt och så avslutade vi det hela med att den större hittade nå bröd i gräset som tydligen var supergott...

Skulle gått en promenad med Annie men hon hade ett rätt rejält sår på ena bakbenet. Tog in båda hästarna och pysslade om dem ordentligt istället. Hon är varken svullen eller varm (utöver just på själva såret) så på med salva och ut i hagen igen.
Nu ska jag äta mig en räkmacka! Hade tänkt ta ett bad men läkaren skar bort en leverfläck åt mig så jag får nöja mig med en dusch istället.

Jag sitter i bilen på parkeringen utanför huset och försöker andas i fyrkant för att lugna ner mig innan jag går in till min stackars sambo.
VET ni hur stressad och förbannad man kan bli av att typ JAGA Posten för att få posta sitt jävla bajsprov?! (Kolla masken) - och ändå blev det inte bra... och sedan gå in och handla på Maxi och sedan försöka ta sig ut från Maxis parkering utan att köra över någon/kliva ur bilen och ge nån stryk..

Jag kom från jobbet, plockade ihop mitt hästbajs, frågar stallfolket om postlådorna i samhällena närmast stallet. Där går posten kl 13 och 16 (kl var då 16:15). Jahopp, då får man skynda sig i stallet för att hinna in till stan till lådorna som brukar tömmas 18:00. Skyndar som fasen och in till stan. Första lådan tömdes 14:00. Skyndar vidare till nästa -17:00. Åker vidare till köpcentret där jag VET att det är 18:00. Kommer dit -17:00........ Vafan har hänt med servicen?? I frustration postar jag. Sen inne på Maxi slår det mig att det var ju himla dumt gjort, skulle ju tagit med lådan och postat i 14:00-lådan för att få iväg det snabbare. Wääääääh!!!

Måste dementera allt nu. Har shoppat typ halva Marc Jacobs-butiken. Ärtsoppa resten av livet nu då- CHECK! Tur att jag har boxvin hemma liksom ;)
Men tornblomma, vart tog självbehärskningen vägen!? Säger hon som en gång steg på Hermes i Paris för att köpa min favo EdT Equipage (gick bara in för att kunna säga att jag handlar hos Hermes) och kom ut med en väska (liten men ändå), två scarfs och två EdT, Equipage och Un Jardin au Mediterranée. Jag har sparat kvittot för att aldrig göra om det!

Det roliga är att jag ha aldrig fått sådan service i alla andra butiker i Paris som när jag kom med min stora Hermes-kasse så nu tar jag alltid med mig den när jag åker dit. Fungerar varje gång.:idea:

Måste dementera allt nu. Har shoppat typ halva Marc Jacobs-butiken. Ärtsoppa resten av livet nu då- CHECK! Tur att jag har boxvin hemma liksom ;)

Vin kan göra nästan vilken mat som helst till något mycket roligare men ärtsoppa tror jag inte ens vin biter på tyvärr så satsa på något annat vet jag :angel:

Jag avundas verkligen alla pigga och alerta människor i dag! Själv känner jag mig som nåt katten har släpat in :cautious:

Jag kan se för mitt inre hur du börjar "slatta" på utehaken när dunken är slut och har hinkar med vin på jäsning och nattetid letar råvaror till nästa sats i sopcontainrarna. Det är nu det börjar gå utför. :D

Apropå råvaror så blev apelsinvinet helt okej och kostade ju inte ett öre, alla råvaror kom från butikernas containrar. :p

Började lukta lite bränt av uttaget bakom spisen efter jag sprayade medel på väggen. Så jag blev lite nojig och slog av huvudströmmen. men snart är hela spisen fin, alla överskåp är klara, och snart påbörja de skåp som inte påverkas av att man slabbar med vatten vid diskbänken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 032
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 270
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka