Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk på att skadorna kan ta tid att läka.

Min fot som jag stukade rejält för mer än 1 år sedan har läkt helt först nu.

Det är först nu jag inte får ont så in i helvete i den ibland.

Sedan har jag tex ont i axeln trots att inga skador hittas i den.

Den är bra men gör ont som fasen om jag inte tänker på det sjukgymnasten sagt åt mig att göra.

Den blir sakta men säkert bättre men det tar tid eftersom jag belastar den fel om jag inte tänker efter.

Hoppas din axel blir bra snart och sluta inte med sjukgymnastiken. Går du hos sjukgymnast ännu?
Förra skadan (samma axel, konstaterat mjukdelsskador o.s.v.) läkte ju aldrig så den spökar ju fortfarande ihop med den här.
Det är ruttet att de inte hittar några fel på dig, verkligen :( Men jag hoppas att de i alla fall undersökt dig ordentligt så de inte kan ha missat något?

Jag fortsätter ju träna (seniorpassen är perfekta! Precis rätt övningar och någon som ser till att jag inte slarvar emellanåt) men sjukgymnasten är mer för att "checka av" varannan vecka. Vilket ju ger lite på så sätt att någon hjälper mig att mäta framstegen.
Sist hjälpte hon mig med att påpeka det där med att jag "kompenserar" genom att dra upp axeln när jag lyfter, och gärna står "snett" även annars.
Så det har jag verkligen övat stenhårt på, och det får jag även hjälp med på S-passen nu när jag kommit så långt att lyft med hantlar/gummiband faktiskt funkar bättre och bättre. Även lättare armhävningar fungerar nu (vilket troligtvis var det som gjorde att axeln sa "på återseende" förut)
så nog händer det saker alltid, men jag önskar ju att man åtminstone hade gett en förklaring till varför man nekar MR i det här läget.

(oj, vad långt det blev! :o )

Sovit i soffan och sen suttit kvar i densamma med katten i knät. Funderar på att baka, men det rimmar illa med att både jag och sambon vill och behöver gå ner i vikt.

Vemodigt och härligt på samma gång idag.
Intressant gästföreläsare om än inget uppmuntrande ämne (Ulrika Rogland, Bajonett-/Lugna gatan-mordet samt Alexandrafallet).
Därefter tal av våra utbildare, en fantastiskt rolig film om vår tid på utbildningen, diplom- och guldnålutdelning, gruppfotografering och slutligen smörgåstårta och cider.

Efter examen har jag varit i stallet och bland annat ridit ut i solskenet. Nu sitter jag på trädäcket och tar det lugnt.

Funderar om jag kan skippa rullväskan och bara resa med en liten ryggsäck. Skulle vara sjukt smidigt!
Enligt väderprognosen ska det vara runt 35 på dagen och minst 22-23 på natten. Dvs kommer inte behöva någon tröja eller ytterplagg med mig. Måste dock få med necessär och två ombyten typ. Dock väger ju sommarklänningar typ nada och tar typ ingen plats.. Ska provpacka :idea:

Tänkte mig denna:

cwgdetails.jpg

@GotAsecret jag är undersökt av läkare, sjukgymnast som behandlar idrottsskador och även ortopeden sjukgymnast.

Har gått igenom vanlig röntgen samt ultraljud och allt ser bra ut.

Har även gått på akupunktur samt blivit tejpad av sjukgymnast för att lära mig använda axeln rätt.

Numera går jag regelbundet hos kiropraktor för att ta bort sned belastningen av kroppen och den har gett resultat member det tar tid att lära sig hur man gör för att använda kroppen rätt.

När jag jobbar så tänker jag bland annat på att bekanta bägge fötterna lika mycket, jag belastar höger benet mer än vänster.

Att använda vänster armen när jag torkar av saker samt gör övningar hemmet genom att ställa mig och belasta bägge benen lika mycket och sedan gunga och hitta rätt balans.

Har mindre ont sedan jag lärde mig att stå rakt!

Jag står snett pga att vänstra sidan av kroppen är svagare än högra.

Ja jag är också sned p.g.a skolios, blir kanske extra tydligt nu när jag tänker på det :p
Där sa du något! Jag har köpt sån tejp och försökt själv (både knä och axel) men det är ju hopplöst. Däremot vet jag att sjukgymnasterna på vc (min är från typ...kommunen??) är grymma på tejp och gärna gör det så jag kanske skulle ringa dit?
Kiropraktor får inte peta på mig p.g.a skador, har de sagt, och det är nog lika bra...
Ja det tar ju tid att "lära om" när man gått med problematik länge/hela livet.

Hmm...kanske skulle fråga om UL på axeln...det kanske kan ge något? Får gå genom husläkaren i så fall tror jag. Ortopeden tänker bara på att spara pengar :cool:

T bestämde att vi inte skulle säga hej då utan på återseende. Det gjorde vi egentligen igår kväll men vi gjorde det på ett civiliserat och officiellt sätt idag.
Oavsett hur det blir med vår jorden runt-resa om 14 år så har jag fått en vän för livet :love:

För övrigt var vi kvällens stora samtalsämne i onsdags. Först på en av förfesterna och sedan även under kvällen. Kul att vi har kunnat roa våra klasskamrater :p

Precis klippt gräsmattan, vilket tar 2½ timme med åk-klippare :eek: och eftersom det regnat dagligen under en tid så var den vildvuxen så det räcker och blir över = lär behöva klippa igen på söndag för att få bort det gräs som böjt sig undan idag samt för att slå ut böset som blir när det är så långt som det var när man klipper det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 372
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V