Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy så surt :mad:

Jag har också bytt jobb i år, men det visade sig ha förskottssemester som jag kan ta ut :up: (Det har jag aldrig varit med om förr så det var positivt)
Jag har aldrig i mitt långa arbetsliv varit med om att INTE ha förskottssemester. Så det ÄR surt. Hur ska jag orka. Hade ingen riktig ledighet förra sommaren och hösten heller. Samt jobbade alla mellandagar.

@tornblomma
Snygg klänning, ta den.
Du får plats med det du behöver i ryggsäcken, var i Eilat med ryggsäck och det gick bra och det var bra för plånboken (ingen plats för shopping).

Ett tips, platta skor/sandaletter, kan bli en del gående och gatubeläggningen i Jerusalem r inte gjort för high heels (Gamla Stan).
Go' tur!:heart

Funderar om jag kan skippa rullväskan och bara resa med en liten ryggsäck. Skulle vara sjukt smidigt!
Enligt väderprognosen ska det vara runt 35 på dagen och minst 22-23 på natten. Dvs kommer inte behöva någon tröja eller ytterplagg med mig. Måste dock få med necessär och två ombyten typ. Dock väger ju sommarklänningar typ nada och tar typ ingen plats.. Ska provpacka :idea:

Tänkte mig denna:

cwgdetails.jpg

Om du åker in mot Jerusalem/Västbanken/Döda Havet så kan en fleece jacka eller liknande vara bra att ha på kvällen/natten då temperaturen kan sjunka ner mot 10-15 grader så här tidigt på året

Ha. Ha. Ha.
Jag bytte till nytt jobb 4 april. Jobbet har inte förskottssemester. Jag kan ta ut min första semester efter 1 april 2017. :arghh: :arghh: :arghh:

Visst kan jag ta ut obetalda dagar men vem katten har råd med det.

Fast du har ju semesterpengarna från förra jobbet, som ju torde räcka till för din obetalda semester i år på nya jobbet.

A har tappat ner en ostboll i brödrosten. Vettefan hur jag ska få upp den...?

Jag tror det är lättast att få ner den, antingen genom att på något vis peta sönder ostbollen (antar du menar typ ostkroksboll?) använda provpinnen man har till potatis, stekpincett, blompinne eller liknande.
Eller försiktigt flytta gallret åt sidan och skaka ut den, svårt kanske om man är själv men lägga den ner och ta dammsugaren?

Jag tror det är lättast att få ner den, antingen genom att på något vis peta sönder ostbollen (antar du menar typ ostkroksboll?) använda provpinnen man har till potatis, stekpincett, blompinne eller liknande.
Eller försiktigt flytta gallret åt sidan och skaka ut den, svårt kanske om man är själv men lägga den ner och ta dammsugaren?
Det är nog dags för bild snart :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 374
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka