Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska verkligen inte handla när jag är skithungrig :banghead: okej jag ska åka 6.5 timme tåg imorgon och behöver ha mat med mig. Men 2 chokladkakor, naturgodis, godis, fikabröd, sallad till lunch och tunnbröd som ska bli frukost?!? :banghead::eek::confused:

Liten förändring av dagens skolschema. Ännu oklart om det blev bättre eller sämre. Det beror på hur snabbt presentationerna klaras av imorgon eftermiddag.
Jag har iaf gjort klart presentationen. Den är inte snygg men den är tillräckligt bra antar jag.

Efter skolan var jag på Systembolaget och köpte dryck inför morgondagen (fick visa leg, som hittills varenda gång). Köpte havre på Svenska foder också. Nu gör jag inte mycket. Ska se ett serieavsnitt, kyla en cider att dricka senare och sen prova ut kläder till imorgon. Vill dock att det blir svalare först. Ska tvätta håret också men samma sak där, svalare!

Just ja, jag fick ett gott skratt på vägen hem från Borlänge. Jag kör om en nyare pickup (en Ford tror jag) som ligger i typ 90 på 100 vägen. Sen kom det ett vägarbete som vi skulle åka i 50 förbi. Efter där var det fortsatt tvåfiligt och den här jäklar pickupen gasar på och lägger sig för att köra om. Och jag bara "Ha Ha det kan du fetglömma!" och trycker gasen i botten. Och tro inte på dan att han får gå in bakom mig igen :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: Och jag kör en SMART :D:D:rofl::rofl: Skrattade gott i typ 10 minuter :D

Jaha nu kan inte AF bevilja mig lönebidrag pga att jag ordnat detta jobb själv.

Har funkat dom andra två gångerna men tydligen inte denna gång. Vill ha tillbaka min handläggare jag hade då :cry:

Nu blir det nystartsjobb och jag vill veta hur pass mycket pengar dom får för mig så jag kan "sälja" mig till Arbetsgivaren.

Men nä, då ska jag själv försöka bena ut det för AF tanten visste inte det men typ 50% av ett lönebidrag trodde hon. Svårt att räkna ut sånt då ett lönebidrag kan vara allt från 80% av ca 16 750:- till 0.

Vad är 50 % av det liksom :banghead:

Jag är snart 40 år men verkar yngre.

Jag tror att min mentala ålder är 97 år.
Denna dag har jag dessutom bara haft kontakt med kvalificerade psykfall. Är lite som en magnet för galningar. Min pappa var likadan. Fanns det ngn galning inom en radie av 5 mil så sökte de upp honom och började snacka.
Whyyyyy meeeeee?! :arghh:

(den naturliga förklaringen är kanske att jag också är galen :rofl: )

Jaha nu kan inte AF bevilja mig lönebidrag pga att jag ordnat detta jobb själv.

Har funkat dom andra två gångerna men tydligen inte denna gång. Vill ha tillbaka min handläggare jag hade då :cry:

Nu blir det nystartsjobb och jag vill veta hur pass mycket pengar dom får för mig så jag kan "sälja" mig till Arbetsgivaren.

Men nä, då ska jag själv försöka bena ut det för AF tanten visste inte det men typ 50% av ett lönebidrag trodde hon. Svårt att räkna ut sånt då ett lönebidrag kan vara allt från 80% av ca 16 750:- till 0.

Vad är 50 % av det liksom :banghead:
Påminner mig om läsmatte-talen i mellanstadiet :angel:
Svaret är BLÅ eller 25 maskar... :cautious:

AF i ett litet nötskal :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 225
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 303
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka