Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 184
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur menar du nu?
Eftersom bostadscontainern är mögel och fuktskadad så ska den tömmas på all inredning inkl. innerväggar, golv mm. Det är egentligen en fryscontainer från en lastbil som byggts om en gång men är felbyggd när den modifierades.

Sitter och försöker hitta det snabbaste och billigaste adsl, det är nog det enda jag verkligen kommer att sakna med den gamla lägenheten, billigt fiber. Suck. Adsl är mycket dyrare och krångligare, och tar längre tid att koppla in. Gah!

Jag klarar mig inte utan bredand, seriously.

Citat: Jag har väl nämnt att det finns en särskola i stan,,,,,,,,, :angel: :p
Du kanske inte var med i diskussionen om min slamtömning som var en ren parodi den här gången också, detta är i grunden samma företag och dom verkar totalt ha noll koll på precis allting så därför klassar både jag och dom flesta andra som haft med dom att göra som att dom som styr och ställer är efterblivna, även chaufförerna fast det säger dom naturligtvis inte högt, ja förutom han som körde slambilen för det sa han rakt ut på radion till dom när jag hörde på. Fel folk på fel plats, då blir det snurrigt på allvar och så är det hela tiden hos dom. Gudskelov fick jag ett annat nummer att ringa som jag inte FICK ringa enligt kommunen (det var entreprenören som gav mig numret) så jag kunde göra upp hämtningen direkt med åkeriet istället för plantorna på kommunen. Jag skulle kunna skriva mycket om kommunfolket och "efterblivna" är snällt.

Näää @MacGyver nu sjönk du riktigt lågt!
Som bonusvuxen till en som går på särskola så kan jag bara säga att slänga sig med särskola och efterblivna på det där sättet du gör är riktigt fult. Det är både sårande och nedsättande uttryck!
Många av de ungarna får tillräckligt låg självkänsla och självförtroende ändå av att höra hur dumma i huvudet de är av jämnåriga "kamrater" utan att vuxna ska använda den jargongen också.
Usch vad ledsen jag blir.

Vill ni ta åt er av snålhet så, tja, det skiter jag faktiskt i. Ni får väl fylla i en lättkränktsrapport.

En dryg timme kvar av jobbet. Sen ska jag bara hem och slappa. Ena medryttaren har hand om hästarna idag :)
Dessutom är jag väldigt nöjd med att jag fick semester helgen vecka 26. La in den idag och hade inte mycket hopp om att få den godkänd utan räknade med att vara tvungen att fixa barnvakt hela helgen. Men icke! Godkänd redan under eftermiddagen vilket ger mig ledigt fyra dagar i rad :banana:

Nu har jag ju ett dilemma bara, hur ska jag göra med det andra jobbet och a-kassan? Ska jag ringa det andra jobbet och se om dom vill ha mig under 3 veckor bara (v.25-27) varav jag inte kan jobba 2 av dagarna v 27 och ska på Peace & Love två dagar vilket = kommer vara jättetrött... Eller ska jag ringa och säga att jag inte kan jobba alls?
Ska jag krångla med alla papper för a-kassan för två veckors pengar om jag får jobba v.25-27, och ev stämpla upp eftersom det inte blir heltid?
Eller skita i a-kassan oavsett om jag ska jobba eller inte? Det känns som det blir mycket pappersarbete för 2/4 veckors eventuell betalning från dom, eftersom dom kan sätta sig på tvären iom mitt företag :banghead::confused:

Nu har jag ju ett dilemma bara, hur ska jag göra med det andra jobbet och a-kassan? Ska jag ringa det andra jobbet och se om dom vill ha mig under 3 veckor bara (v.25-27) varav jag inte kan jobba 2 av dagarna v 27 och ska på Peace & Love två dagar vilket = kommer vara jättetrött... Eller ska jag ringa och säga att jag inte kan jobba alls?
Ska jag krångla med alla papper för a-kassan för två veckors pengar om jag får jobba v.25-27, och ev stämpla upp eftersom det inte blir heltid?
Eller skita i a-kassan oavsett om jag ska jobba eller inte? Det känns som det blir mycket pappersarbete för 2/4 veckors eventuell betalning från dom, eftersom dom kan sätta sig på tvären iom mitt företag :banghead::confused:
Jag hade ringt det andra jobbet och erbjudit mig att jobba de veckorna. Hade skippat a-kassan i vilket fall som helst tror jag, mycket bök för bara två veckor.

Lite så jag tänkte också. Spännande när jag skrev in mig på arbetsförmedlingen igår :rofl:

Jag hade inte grejat med a-kassan. Då måste du lägga företaget vilande vilket är ett skitgöra i sig och man får bara göra det en gång, behöver man a-kassa igen måste företaget avvecklas (det kan ha ändrats, det var ett tag sedan jag kollade upp det). Skitregler rent ut sagt, det borde vara annorlunda för enskilda företagare utan anställda.

Jag hade inte grejat med a-kassan. Då måste du lägga företaget vilande vilket är ett skitgöra i sig och man får bara göra det en gång, behöver man a-kassa igen måste företaget avvecklas (det kan ha ändrats, det var ett tag sedan jag kollade upp det). Skitregler rent ut sagt, det borde vara annorlunda för enskilda företagare utan anställda.
Som jag läst mig till, så kan jag få a-kassan om jag kan bevisa att jag har haft företag i minst ett år vid sidan av annan 100 % sysselsättning :wtf: Men det är ju inte säkert kan får det ändå så jag lutar nog åt att skita i det faktiskt. Känns ju dock inte lönt att vara med i a-kassan i flera år och så kan man aldrig använda sig av de surt förvärvade pengarna man betalar in :down:

Du kanske inte var med i diskussionen om min slamtömning som var en ren parodi den här gången också, detta är i grunden samma företag och dom verkar totalt ha noll koll på precis allting så därför klassar både jag och dom flesta andra som haft med dom att göra som att dom som styr och ställer är efterblivna, även chaufförerna fast det säger dom naturligtvis inte högt, ja förutom han som körde slambilen för det sa han rakt ut på radion till dom när jag hörde på. Fel folk på fel plats, då blir det snurrigt på allvar och så är det hela tiden hos dom. Gudskelov fick jag ett annat nummer att ringa som jag inte FICK ringa enligt kommunen (det var entreprenören som gav mig numret) så jag kunde göra upp hämtningen direkt med åkeriet istället för plantorna på kommunen. Jag skulle kunna skriva mycket om kommunfolket och "efterblivna" är snällt.
Kommer inte ihåg den diskussionen, men tycker att göra narr (som jag läser det) av människor med psykiska funktionshinder är riktigt dåligt! Sen har jag väl inga problem med att du kallar dem korkade, det är det många människor som kan vara utan att för den delens skull vara "efterblivna" , vilket är det gamla ordet för människor med psykiska funktionshinder eller begåvningshandikapp

Kommer inte ihåg den diskussionen, men tycker att göra narr (som jag läser det) av människor med psykiska funktionshinder är riktigt dåligt! Sen har jag väl inga problem med att du kallar dem korkade, det är det många människor som kan vara utan att för den delens skull vara "efterblivna" , vilket är det gamla ordet för människor med psykiska funktionshinder eller begåvningshandikapp
Så du tycker @MacGyver skulle ha kallat dom begåvningshandikappade istället ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka