Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 509
Status
Stängd för vidare inlägg.
Regering och riksdag har ju beslutat om skärpning i reglerna om anhöriginvandring. Reglerna gäller alla. Dvs även svenska medborgare som vill få hit sina anhöriga.

Hittade intressanta siffror i SvD.
"Förra året beviljades 43 000 personer uppehållstillstånd på grund av anknytning. 16 000 av dessa var anhöriga till personer som beviljats asyl i Sverige, medan 15 000 var anhöriga till svenska medborgare. Övriga var anhöriga till personer med arbetstillstånd och gäststuderande i Sverige."

Fan i helvete vad snygg denna jacka är. Kanske behöver den till vintern.....? :cautious:

02_1504_dagmar_006_r.jpg

Det mesta som är sockerfritt smakar ju inte så kul :angel:

Cola är också en sådan där sak jag druckit för att "alla andra gör det" och nu när jag slutat är det inte alls gott? Inte ens med is :cautious:
:eek:
Läsk är min stora svaghet :angel: det klarar jag mig inte så bra utan, jag lyckades låta bli godis i ett par veckor en gång men jag överlevde med läsk :p
Men det blir lite omväxling ändå - just nu gillar jag cola av andra märken, typ icas och premiers :d men jag har gillat ett tag bara tex pepsi.
Men sockerfri läsk .... det drack jag ett tag men näh, bläh, hellre riktigt socker än kemikalier säger mina tänder.

Fan i helvete vad snygg denna jacka är. Kanske behöver den till vintern.....? :cautious:

02_1504_dagmar_006_r.jpg
Får mig att tänka på min tröja från stadium(?) och den från cubus - man värms upp i rekordfart i dem! :love: Men står inte särskilt bra emot vind, så man får ha något ovanpå om man går ut.

.... Inte för att det skulle kunna avskräcka dig men ändå :p:D

Kollar jobbannonser... Har hela tiden sagt att jag vägrar bo högt upp i norr igen och inte vill bo i Skåne, men nu funderar jag på att söka ett jobb i Skåne. Det måste ju vara bättre där än uppe i norr i alla fall :p

Dags att sova. Imorgon kör vi ytterligare en repris, jobb 7-17 följt av stallet. Dock ska jag imorgon skoja till det med glass på kvällen :d

Lite buke, ett par ångestdämpande, en sömntablett och alldeles strax lite Big bang theory så ska jag nog sova gott snart :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 925
Senast: Lyan
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Födda 2022
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka