Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 509
Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar jobbannonser... Har hela tiden sagt att jag vägrar bo högt upp i norr igen och inte vill bo i Skåne, men nu funderar jag på att söka ett jobb i Skåne. Det måste ju vara bättre där än uppe i norr i alla fall :p

Hade jag flyttat så skulle jag flytta LÅNGT IFRÅN Sverige! ;)

Regering och riksdag har ju beslutat om skärpning i reglerna om anhöriginvandring. Reglerna gäller alla. Dvs även svenska medborgare som vill få hit sina anhöriga.

Hittade intressanta siffror i SvD.
"Förra året beviljades 43 000 personer uppehållstillstånd på grund av anknytning. 16 000 av dessa var anhöriga till personer som beviljats asyl i Sverige, medan 15 000 var anhöriga till svenska medborgare. Övriga var anhöriga till personer med arbetstillstånd och gäststuderande i Sverige."
Men dessa 15.000 kan väl vara invandrare som har fått svenskt medborgarskap eller hur menar du??

Men.. finns det något annat än platt mark där? Jag vill ha skog, trasslig terräng och inte konstant blåst :p Hundträningsmässigt vore Skåne bra annars...
Runt söderåsen kanske? Jag som flyttade från dalarna ner till Skåne, Kristianstad (blev 4.5 år där) och nu är tillbaka i dalarna vill inte flytta ner igen ;) Hade häst i Arkelstorp = skog, en del kuperad terräng "berg" och bra ridvägar. Så länge man höll sig på grusvägarna, i skogen rent hopplöst stenigt och stenrösen. Sen också i Rinkaby = mot Åhus och kusten, platt, ingen skog och blåste jämt (blåser alltid i Skåne men där var det jobbigt...) båda ställena ca 1.5 mil från där jag bodde åt olika håll och det var helt olika terräng.

kl
äntligen har jag lite paus. Bättre fas idag.

Sitter hos särbon och funderar på att väcka grannarna..... dom väckte mig strax efter kl 2 med sitt partaj.

Eller ska jag tömma deras jacuzzi på vatten som hämnd?

Känns som en extea hämnd eftersom jag börjar dagen med 1 timmes resväg till första jobbet för dagen och klockan skulle ringt först 4.30!

Jag har tydligen slutat sova.

Ska se om jag kan snooza en timme när sambon åkt till jobbet. Sedan är det äntligen dags att ta reda på hur pånis ben ser ut på insidan.

I bästa fall blir jag 3.000kr fattigare och påni friskförklarad :D Vilket isf innebär att jag och mitt brutna revben ska rida 5 pass för instruktör nästa vecka (eg 7 men sista dagen ska mormor begravas och dressyrläger är inte en giltig orsak till att inte komma).

Och så har det på något mysko vis blivit deadline för en inlämningsuppgift igen :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 925
Senast: Lyan
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Livskristråden
  • Panik vid dusch
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka