Jo Hirmes vann, men inte med mycket, han förblev stående medan Daryun ramlade ihop på backen efter sista utbytet av svärd och sen kom skuggorna och förde bort Hirmes. Daryun sa även senare i lägret att Hilmes kunde dödat honom, men att han sparat hans liv på en vim, för att Hilmes troligen inte vill vinna på små marginaler.
På ett sätt hoppas jag inte att dom krossar svärd igen för då kommer någon av dom dö och jag gillar båda.
Oh, intressant jag visste inte att det skiljde så mycket på mangan och animen (har inte läst så noga ju

) Ja, på nått sätt vill man veta mer om Arslan nu när läget är som det är, det verkar som hela kungasläkten är helt skruvad milt sagt, hahaha.
Åh då var vi två, jag satt här och sa "jo tjena eller hur va...

".
Jag gillar dom allihopa förutom Andragoras då.

Förresten har du sett OVA:n till den nya serien? Jag dog av garv på slutet när den där Lustianian kungen frågade Hilmes om råd hur han kan vinna över Tahamines hjärta och Hirmes.... ja jag vill inte spoila för mycket ifall du inte sett det, gav ett mest oväntat svar. Jag formligen satt och gapskrattade i säkert 15 min. Jag trodde jag skulle dö.

Själva OVA:n i sig är lite underhållande om man gillar Gieve och hans påhitt med Arslan.