Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och irriterar mig på Västerbottens Länstrafiks webshop eftersom den tycker att jag bara skall fylla på resor från en station till en annan (tätort) när jag skall ladda med ett antal enkelresor. Frustrerad är bara en underdrift. :rage::rage::rage:

Sedan är jag less på att jag inte gjorde som jag tänkte och rev bort klisterlapparna på mina tomma medicinkartonger då jag kastade dem tidigare idag eftersom det står namn och personnummer (inte de fyra sista siffrorna). Tror ni jag borde gå ut med överstrykningspennan till soprummet eller borde jag chilla? Det är förvisso bara vi som bor på området som har nyckel dit, men ändå. :nailbiting:
Jag hade tagit bort namnet.

Väntar på att John Blund ska dyka förbi och säga godnatt men han tycks lysa med sin frånvaro i kväll :cautious:

*knuffar honom mot dig*
Han var här och satt på sängkanten och väntade med dinglande ben till ingen nytta, energin från fikat har inte gjort nytta än så jag orkar sova ;) Var snäll och be honom komma hit senare tack :p

Beskådade värsta jordgubbstjuven i byn nyss :cautious:

259df341-f958-4a46-9e8e-b1461b32cda0_zpsjhcdevxd.jpg

Jo Hirmes vann, men inte med mycket, han förblev stående medan Daryun ramlade ihop på backen efter sista utbytet av svärd och sen kom skuggorna och förde bort Hirmes. Daryun sa även senare i lägret att Hilmes kunde dödat honom, men att han sparat hans liv på en vim, för att Hilmes troligen inte vill vinna på små marginaler.
På ett sätt hoppas jag inte att dom krossar svärd igen för då kommer någon av dom dö och jag gillar båda. :nailbiting:

Oh, intressant jag visste inte att det skiljde så mycket på mangan och animen (har inte läst så noga ju :o ) Ja, på nått sätt vill man veta mer om Arslan nu när läget är som det är, det verkar som hela kungasläkten är helt skruvad milt sagt, hahaha. :p

Åh då var vi två, jag satt här och sa "jo tjena eller hur va... :meh:".

Jag gillar dom allihopa förutom Andragoras då. :angel:
Förresten har du sett OVA:n till den nya serien? Jag dog av garv på slutet när den där Lustianian kungen frågade Hilmes om råd hur han kan vinna över Tahamines hjärta och Hirmes.... ja jag vill inte spoila för mycket ifall du inte sett det, gav ett mest oväntat svar. Jag formligen satt och gapskrattade i säkert 15 min. Jag trodde jag skulle dö. :rofl: :rofl: :rofl:
Själva OVA:n i sig är lite underhållande om man gillar Gieve och hans påhitt med Arslan. :angel::rofl::rofl:
Hm, hade för mig att han stod upp tack vare skuggorna men minns säkert fel bara för att Daryun är min favorit :p Jag var mera fokuserad på ögonblicket när Arslan letade efter honom och sa att det var viktigare att Daryun var okej :love:
De har ju faktiskt stridit lite en gång tidigare också men då avbröts dem och Daryun fick lite hjälp av Narsus.

Det är mest bara mina egna tankar om att Arslans omhändertagare kan ha varit hans riktiga föräldrar. Och själva förgiftningen berättade han inte om förrän en bit in i mangan tror jag om jag minns rätt. Annars var hans barndom i mangan som den i animen.
Lika bra att Arslan blir kung så inget av de galenskaperna ärvs vidare :angel:

Jag är osäker på om jag har sett alla ovas, det verkade saknas en del på min sida. Var har du sett dem?
Men den där när gieve försöker få arslan att gå och ragga tjejer genom berätta historier om hur de andra mött sina kärlekar har jag sett :rofl: Arslan fick way too much power med allt glitter där i slutet :rofl:

Åh gud Innocentus, den där kungen :rofl::banghead::rofl: han påminner mig mycket om den engelske kungen henrik som dessutom halshögg sina fruar .. :angel::rofl:

Förresten, han mötte en blind tjej i mangan också men då var hon inte rik eller något sånt utan en dotter till vanliga pars invånare. Han reagerade dock lite på samma vis och sa åt soldaterna att de inte fick göra dem illa. Har dock inte kommit längre i mangan så återstår att se om han reagerar något mera på det eller om det finns en annan blind tjej i hans bakgrund. Men mangan gjorde honom inte särskilt sympatisk i mina ögon, det var snarare något självklart humaniskt att göra så det blev annorlunda i animen.

Senast ändrad:
*knuffar honom mot dig*
Han var här och satt på sängkanten och väntade med dinglande ben till ingen nytta, energin från fikat har inte gjort nytta än så jag orkar sova ;) Var snäll och be honom komma hit senare tack :p
Lovar att knuffa tillbaka honom när han väl hittat hit. Fullmåne och allt, då om någonsin brukar han ju hitta hit ...... :meh:

Paus på jobbet :) Dock inga pokemon i närheten :meh:

Här ute såg jag en gåendes som letade/tog (eller vad man nu gör? samtidigt som en annan kom farandes på cykel i full fart.)
Jag har ingen koll alls hur det fungerar men tror att om en är tagen/hittad så är den borta helt eller?
(misstänker det med tanke på den hysteri det skapat)
Själv har jag bestämt mig för att inte testa/fastna i värdelösa(?) spel (aldrig testat farmville osv. heller) så jag håller mig till korsord och sånt som är lite hjärngymnastik.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
252
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 27 28 29
Svar
561
· Visningar
16 117
Senast: Luem
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023