Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead: Jag blir så matt på stora företag, vårat lilla företag har sålt material till ett större företag, nu hävdar de att de inte tänker betala någon faktura om det inte är en e-faktura som ska skickas med antingen bolag A eller bolag B som är deras samarbetspartners. Så jag lyckades få iväg fakturorna, upptäckte att vi har 100 "gratis" fakturor att skicka, sen måste vi betala för tjänsten :rage: idag kom de på att eftersom vi hade en koppling med ett annat företag för fem år sedan så blev det fel i deras system så jag var tvungen att skicka om fakturorna. Så nu har jag helt plötsligt skickat fyra fakturor istället för två.. :meh:

För mig är det helt oberipligt hur ett företag kan bestämma hur fakturorna ska skickas för att de ska betala, jag tror att jag ska bestämma mig för att de som vill skicka fakturor till mig måste komma hem till mig med en chokladask för att jag ska ta emot fakturan. :angel:

Jo vi hade antagligen kunnat dra det till domstol och tvingat dem att betala fakturan som vanligt folk men vi vill ju ändå behålla dem som kunder... :angel:

Jag jobbar på ett sånt stort företag. Enda plusset för din del som jag ser det är att de har troligen en inbyggd validering vilket gör att kan du skicka fakturan är den mottagen och du slipper få tillbaka den om tre veckor med den käcka påskriften felaktig/saknad referens. Du bör alltså få betalt fortare. Vi betalar en e-faktura i tid, det händer inte med pappersfakturor (jag vet, byggde upp tjänsten...)

Jag jobbar på ett sånt stort företag. Enda plusset för din del som jag ser det är att de har troligen en inbyggd validering vilket gör att kan du skicka fakturan är den mottagen och du slipper få tillbaka den om tre veckor med den käcka påskriften felaktig/saknad referens. Du bör alltså få betalt fortare. Vi betalar en e-faktura i tid, det händer inte med pappersfakturor (jag vet, byggde upp tjänsten...)
AHA det är alltså ditt fel!! :rage::p

Tidigare så har företaget haft lokala avdelning så kontakterna har varit väldigt smidiga och pengarna har kommit in i tid, nu har jag ägnat en halvtimme åt att mejla med deras kundtjänst fram och tillbaka. Det känns som om det ställer ännu mer krav på oss att verkligen få alla uppgifter när de beställer material, vilket ställer till lite problem eftersom uppgifterna rätt ofta kommer på telefon och den som tar emot uppgifterna kan sitta i bilen och ha svårt att skriva upp på en gång.

AHA det är alltså ditt fel!! :rage::p

Tidigare så har företaget haft lokala avdelning så kontakterna har varit väldigt smidiga och pengarna har kommit in i tid, nu har jag ägnat en halvtimme åt att mejla med deras kundtjänst fram och tillbaka. Det känns som om det ställer ännu mer krav på oss att verkligen få alla uppgifter när de beställer material, vilket ställer till lite problem eftersom uppgifterna rätt ofta kommer på telefon och den som tar emot uppgifterna kan sitta i bilen och ha svårt att skriva upp på en gång.

Jag förstår att det är skitjobbigt. Vi är giganter, så det är enda sättet för oss ha koll, att kunna spåra kostnader och att kunna följa upp.
Jag rekommenderar alla våra leverantörer att inte sälja en pryl utan att ha fått referenser tillräckliga för att vi ska kunna söka åt dem.

Namn på beställare
Tel till beställare
Samt den referenstyp vi använder oss av.

Finns det kan i alla fall kundtjänst eller man själv kontakta beställaren för korrekta uppgifter. Annars är vi rätt rökta. Vi har inte En Anders Andersson, vi har 100...

Huvudvärk på G. Ingen överraskning efter dagens anspänning men suger ändå.

Bör få hem skåpbilen idag också så jag kan åka till veterinären imorgon...

Jag förstår att det är skitjobbigt. Vi är giganter, så det är enda sättet för oss ha koll, att kunna spåra kostnader och att kunna följa upp.
Jag rekommenderar alla våra leverantörer att inte sälja en pryl utan att ha fått referenser tillräckliga för att vi ska kunna söka åt dem.

Namn på beställare
Tel till beställare
Samt den referenstyp vi använder oss av.

Finns det kan i alla fall kundtjänst eller man själv kontakta beställaren för korrekta uppgifter. Annars är vi rätt rökta. Vi har inte En Anders Andersson, vi har 100...
Det är mest störigt när det helt plötsligt ändras, om det hade varit ett tydlig kommunikation så hade det varit enklare, vi har skickat fakturor till företaget i många år, helt plötsligt kom fakturan tillbaka med "vi betalar inte såna här fakturor", sen började vi våran jakt på hur de ville ha fakturan för att kunna tänka sig att betala. :meh: Våran kontakt person kunde inte hjälpa till mer än ett "jaha vart det som de prata om, ja jag vet inte hur man gör" :banghead::banghead: Sånt här gör mig liksom trött, speciellt när jag försöker klara av kontorsjobbet på sidan av studier och skulle önska att det bara kunde flyta på, tiden jag har lagt på det här ärendet fanns liksom inte riktigt inplanerat. ;) Jag försöker avveckla min egen arbetsroll för vårat företag skull, och för att jag vill göra andra saker istället. ;)

Det är mest störigt när det helt plötsligt ändras, om det hade varit ett tydlig kommunikation så hade det varit enklare, vi har skickat fakturor till företaget i många år, helt plötsligt kom fakturan tillbaka med "vi betalar inte såna här fakturor", sen började vi våran jakt på hur de ville ha fakturan för att kunna tänka sig att betala. :meh: Våran kontakt person kunde inte hjälpa till mer än ett "jaha vart det som de prata om, ja jag vet inte hur man gör" :banghead::banghead: Sånt här gör mig liksom trött, speciellt när jag försöker klara av kontorsjobbet på sidan av studier och skulle önska att det bara kunde flyta på, tiden jag har lagt på det här ärendet fanns liksom inte riktigt inplanerat. ;) Jag försöker avveckla min egen arbetsroll för vårat företag skull, och för att jag vill göra andra saker istället. ;)

Urk:D

Klockan ar straxt efter 7 och jag sitter fortfarande i morgonrock och kanner mig trott ... Valpis har just vaknat och vill ut och 8 kommer den nya granit bankskivan till koket. Jag behover verkligen satta fart ... men det ar svart i dag.:angel:

Suck behövde lösa in en växel från Swedbank och överföra det till mitt konto i Nordea. Jag mitt nöt glömde att ta med mig kontonummer till Swedbank (kom inrusande 10 i tre så ingen chans att hinna gå hem och hämta det). Får göra det imorgon men räknat med att pengarna skulle vara på kontot på fredag.

Efter det gick jag till ICA Kvantum en km hemifrån istället för dyra och dåliga Tempo affären i centrum. Veckohandlade och lyckades glömma tre av fyra saker jag skulle köpa där :meh: Borde egentligen gå tillbaka men är för lat. Så det blir BLT mackor ikväll, alt snabbmakaroner. Hurra. :arghh:

Det är därför man alltid ska skriva en inköpslista vilket jag alltid glömmer och sedan står i affären och funderar på vad jag glömt :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 787
Senast: Enya
·
Hemmet Fick en Samsung skaftdammsugare som födelsedagspresent förra våren/sommaren. Har varit JÄTTENÖJD. Enkel och smidig att använda. Har... 2
Svar
23
· Visningar
1 324
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 287
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka