Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vräker regnet ner igen,men det gör inget nu när det både är mörkt o sent,hoppas det har slutat tills i morgon.

Har varit ute och käkat en fantastisk middag, druckit vin och har promenerat till hotellet i mörker och 25 graders värme. Imorgon åker vi till Jerusalem!
Härligt, ja här är det mörkt, duggregn och 5 grader "varmt" så jag är inte ALLS avundsjuk! :arghh:

Jag är tidvändare och just nu är jag inne i jag behöver inte sova perioden:meh:
Så jag vandrar runt på youtube och lyckas ibland hamna på riktiga vadihelvete klipp.

Vad sägs om fårrodeo?:banghead:
Har man inga hjärnceller alls på andra sidan pölen? eller har all snabbmat och läsk gjort sörja av deras hjärnor?

Äntligen hittat stolar jag vill ha till ett mycket bra pris. Synd att dom är i Göteborg 13 mil bort.

Tittar pa baseball med ett glas vin ... Jag ar jatte nojd i dag. Jag har haft ledigt (inga lektioner alls:D) I morse kom de och la in granit bankar i koket. SKIT SNYGGT! :cool: Hundarna har sparat och det blev basta hamburgarna och lakrits glass till middag da vi inte kan anvanda den snygga granit banken forran i morgon nar "sealern" har torkat ordentligt.
Tyvarr blir det ingen tripp till IKEA for att kopa handtag och annat kul till koket den har veckan. Jag ar helt uppbokad resten av veckan med lektioner ... Det ar ju i och for sig kul att jag ar popular som tranare, men det staller till det for lek och kul grejor nar jag maste jobba.

@tolksele: Nja... fint vet jag inte om jag skulle säga ;) Det blänker om det, speciellt om det är större kristaller. Det är dessutom inte ett mineral, det är en fältterm för flera inosilikater (amfibolgruppen) som sitter tillsammans. Sammansättningen varierar mellan Fe, Mg och Ca-amfiboler. Den generella formeln är (Ca,Na)2–3(Mg,Fe,Al)5(Al,Si)8O22(OH,F)2 O_o

Blende betyder dessutom luras på tyska pga att man kan bli lurad av blänket och tro att det är malm :p

Personligen tycker jag pyroxenerna är sexigare, de har snyggare vinklar :rofl:

Känner mig lite kär ändå @athena_arabians :love: Fast skulle nog ha aningens svårt för att lära mig den där formeln :p

Jag gillar idén ändå, det blänker :D (och luras :angel:)

Pyroxen är nog alldeles för svårt att stava, då kan vi lika gärna ta mitt jobbiga efternamn och ha kvar det :sneaky:

Känner mig lite kär ändå @athena_arabians :love: Fast skulle nog ha aningens svårt för att lära mig den där formeln :p

Jag gillar idén ändå, det blänker :D (och luras :angel:)

Pyroxen är nog alldeles för svårt att stava, då kan vi lika gärna ta mitt jobbiga efternamn och ha kvar det :sneaky:

Pyroxener är en grupp mineral, vad sägs om tex hedenbergit, diopsid, wollastonit, aegirin, pigeonit eller hypersten? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 833
Senast: Enya
·
Hemmet Fick en Samsung skaftdammsugare som födelsedagspresent förra våren/sommaren. Har varit JÄTTENÖJD. Enkel och smidig att använda. Har... 2
Svar
23
· Visningar
1 370
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 364
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka