Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:arghh: Jag vill flytta till hyreslägenhet!!! Skulle duscha i källaren när jag vaknade, vred på duschen och skulle just kliva in när jag slänger ett öga på avloppet och inser att vattnet stiger i samma hastighet som det rinner vatten ur duschen.
Sen gnäller dottern om att hon känner sig förkyld, jättefint när det är operation imorgon... :cautious: Men hon har ingen feber och jag tror att det egentligen är oro inför morgondagen som spökar.
Maken kom hem och tittade på avloppet, det verkar vara stopp inne i rören, det andra badrummet fungerar att använda så jag får väl dusch i den trasiga duschkabinen idag. :meh:

Kollar Nyhetsmorgon. Senare, i Malou efter tio, ska det handla om Ulrica Bidegård. Ni vet ryttarinnan som blev kidnappad för länge sen.

Sovmorgon nu ska jag dricka kaffe. Har inte något planerat idag mer än stallet i eftermiddag. Så jag tänker göra "ingenting" hela dagen :banana:

Jag längtar såååå mycket till helg! Inget som gör att jag inte får sovmorgon, inga större planer. Bara ett besök hos kompisar på lördagkväll.
Det ska bli så skönt att göra vad som faller en in.

@tolksele: Nja... fint vet jag inte om jag skulle säga ;) Det blänker om det, speciellt om det är större kristaller. Det är dessutom inte ett mineral, det är en fältterm för flera inosilikater (amfibolgruppen) som sitter tillsammans. Sammansättningen varierar mellan Fe, Mg och Ca-amfiboler. Den generella formeln är (Ca,Na)2–3(Mg,Fe,Al)5(Al,Si)8O22(OH,F)2 O_o

Blende betyder dessutom luras på tyska pga att man kan bli lurad av blänket och tro att det är malm :p

Personligen tycker jag pyroxenerna är sexigare, de har snyggare vinklar :rofl:

Grekiska för mig. Ytterligare ett ämne där man har noll koll.

Känner mig lite överkörd. Sockerbaksmälla tror jag.

Ska sörpla i mig en mugg te och sedan duscha.

Den äldre hunden har legat i sängen sedan kl 19 :rofl:

Hon ligger fortfarande kvar :rofl:

Borde vara kissnödig tycker jag...

Skulle åkt till veterinären och besiktigat tänder men ryktet säger att hen inte är på plats idag så jag får väl plugga lite istället. Och städa.

Sitter på praktiken och läser rutinpärmar.
Ringer som tusan i telefonen, eg skulle jag väl kunna svara men dels vet jag inte om jag får det som elev, sedan kan jag väl inte ge något direkt svar på någonting heller.

Orkar jag gå ut i verktygsförrådet och leta efter en skruvdragare så att jag kan ta ner magnettavlan i hallen och sedan skruva upp spegel och ny hylla?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 833
Senast: Enya
·
Hemmet Fick en Samsung skaftdammsugare som födelsedagspresent förra våren/sommaren. Har varit JÄTTENÖJD. Enkel och smidig att använda. Har... 2
Svar
23
· Visningar
1 370
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 365
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka