Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt. Jag hade aldrig godkänt att bara få potatisbullar och hade också svarat att jag inte är kanin. Kostcirkeln gäller även för veganer och vegetarianer. Jobbar man med mat är det anmärkningsvärt att inte ha den kunskapen.
Inte alls nödvändigt. Det går bra med bönor och ärtor också. Är man inte helt vegan så kan det också gå bra med mjölkprodukter och ägg.
Fast ett bra salladsbord brukar ju ofta innehålla någon typ av bönor, groddar mm
Vad tycker du man skulle serverat i stället för potatisbullarna?
Alltså om ert ställe det enda den personen äter på den dagen så kan jag förstå det men potatisbullar måste ju kunna funka tillfälligt.Jag upphör aldrig att förvånas. Vi serverar potatisbullar idag. Med bacon vid sidan (kyckling som fläskfritt alternativ). En av våra (vuxna) vegetarianer kommer och frågar efter vegetarisk mat. Påpekar att potatisbullar är vegetariska. Men hon säger att det räcker inte. Säger då att det finns massor av olika sallad. (Vår salladsbuffé är toppen)
- Jag är ingen kanin! blir då svaret.
Jag står här som en fågelholk. Om man inte äter grönsaker, varför blir man vegetarian? Och vad förväntar man sig att få för mat?![]()
Fast ett bra salladsbord brukar ju ofta innehålla någon typ av bönor, groddar mm
Vad tycker du man skulle serverat i stället för potatisbullarna?
Mot ett fett avgångsvederlag är det helt OK.Det kan dom fetglömma hoppas jag!
Ptja, jobbar du på restaurang av något slag så bör det ju vara enkelt för dig att svänga ihop en vegetarisk, riktig maträtt.Jag upphör aldrig att förvånas. Vi serverar potatisbullar idag. Med bacon vid sidan (kyckling som fläskfritt alternativ). En av våra (vuxna) vegetarianer kommer och frågar efter vegetarisk mat. Påpekar att potatisbullar är vegetariska. Men hon säger att det räcker inte. Säger då att det finns massor av olika sallad. (Vår salladsbuffé är toppen)
- Jag är ingen kanin! blir då svaret.
Jag står här som en fågelholk. Om man inte äter grönsaker, varför blir man vegetarian? Och vad förväntar man sig att få för mat?![]()
Det kan dom fetglömma hoppas jag!
Japp. Om inte min fack-snubbe som är docent i arbetsrätt godkänner![]()
Jag hade erbjudit mig att gå på dagen mot att det skriver "uppsagd pga arbetsbrist"Skriver du under egen uppsägning istället för att bli uppsagd innebär det karens från a-kassa. Oftast ett dåligt beslut.