Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sjukskrivit mig......

Haft slagsmål med duvhöken i hönsgården. Förlorade två av mina fina hönor innan jag fick bort den. Usch :(

Har laddat med frukost och ska strax sätta igång en film. Kl 10 börjar fixardagen på gården här ute men jag har ingen barnvakt och vi ska på kalas kl 13 så jag tänker faktiskt skita i det :angel:

Är på jobbet, sovit nästan fyra timmar. Nu borde jag kanske göra något mer vettigt med tiden som är kvar :D

Del 1/5 klar.

Nu lite macka och te.

Det är svårt att veta exakt hur jag ska äta och dricka för att orka hela dagen men har iaf klämt två lingongrova med leverpastej sedan jag vaknade. Har med två till med ost, två päron, fyra clementiner och en kexchoklad ifall blodsockret skulle göra en djupdykning. Och te, en MER och 7dl vatten med resorb.

Barnen har typ en påse godis och en Cola :rofl:

Fullt med hö i släpet så jag antar att jag ska flytta på hästarna och rulla in dem i magasinet. Sen blir det frukost, börjar bli hungrig.

Inget skönt väder utomhus... det blåser kallt och solen försvann :(
Men på med långkallingarna bara, har lite hagpyssel att göra idag...

snart ;)

Det klipps gräs ute och eftersom ögonen bråkade redan igår så är det tur att jag stannade inne. Snart dags för lunch för A (hon har inte ätit frukost) och sen ge oss iväg mot kalaset.

:down: släppte huliganen för första gången i år, efter 1,5 km kom han tillbaka till mig och slängde sig ner till liggande och pep . Jag kopplar upp och försöker känna igenom honom men hittar inget onormalt för att vara honom. Sen gick han hyfsat fint i koppel utan någon hälta men jag är rädd att det är hans bakknä som spökar och hoppat ut med för att den lägga sig på plats igen .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 835
Senast: Enya
·
Hemmet Fick en Samsung skaftdammsugare som födelsedagspresent förra våren/sommaren. Har varit JÄTTENÖJD. Enkel och smidig att använda. Har... 2
Svar
23
· Visningar
1 376
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 373
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025
Tillbaka