Vad i hela friden gör vi del XXXX

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 52 863
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft kvällsfrämmande ikväll igen, en fladdermus har tagit som vana att komma på besök och rensa luften från flygande insekter och den mygga som svärmat omkring mig ett tag är nu ett minne blott. :up:
Fladdermusen hittar både in och ut genom den öppna dörren och igår kväll satt den ett tag på soffryggstödet bakom mig innan den flög ut i natten igen. :)
Jag måste försöka få upp min fladdermusholk i veckan nu.

Haft lite rast nu och ätit lite yoghurt. Fortfarande äckligt varmt i köket så tillbringade rasten i matsalen där det var ett par tre grader svalare iaf. Annars brukar jag hålla mig i köket för att få lite ensamtid.
Nu städa det sista sen blir det att förbereda sallad till lunch & middagen.

Kan inte bestämma mig om jag vill fortsätta lyssna på boken jag började på ikväll...
och nu bytte jag bok. Dessutom skriver jag lite med en kille på kik som jag pratat lite med på ett annat forum men han var inte så snygg i ansiktet som kroppen var :meh::o:cautious:

Lite hungrig så tar en banan. Salladen färdig så nu är det bara att städa köket kvar.
Tillslut hittade jag en bok att lyssna på, The maze runner. :)

Jag klarar inte kortison utan att samtidigt ta stesolid.... Inte så sugen på kortison mao.

Prednisolon vägrar jag låta dem skriva ut till mig igen. Jag var konstant deprimerad och illamående med yrsel när jag tog dem. Det blev bara värre och värre och till slut var jag så illa däran att jag sa åt särbon att jag visste inte om jag älskade honom (hans svar var: "Vi ser till att få dig bättre så pratar vi om det sedan" :heart). Jag har ju mått dåligt till och från så jag antog att det var en dipp även om den var väldigt kraftig.

Gick till en (värdelös) läkare på VC och fick cipramil utskrivet (givetvis hade jag dragit min sjukdomshistoria och vad jag stod på). Jag gillar inte den sortens medicin för min egen del (den är helt rätt för många) så jag var enormt tveksam men hämtade ändå ut den. Något fick mig att kolla biverkningarna på Prednisolon innan jag började ta mer piller och där stod det, svart på vitt, att man kunde få mental påverkan :meh: INGEN läkare, vare sig den som förskrev kortisonet eller den jag var till, sa ett ord om det. Jag slutade med kortisonet och blev av med biverkningarna på två dagar :grin: Särbon älskar jag fortfarande :D

Prednisolon vägrar jag låta dem skriva ut till mig igen. Jag var konstant deprimerad och illamående med yrsel när jag tog dem. Det blev bara värre och värre och till slut var jag så illa däran att jag sa åt särbon att jag visste inte om jag älskade honom (hans svar var: "Vi ser till att få dig bättre så pratar vi om det sedan" :heart). Jag har ju mått dåligt till och från så jag antog att det var en dipp även om den var väldigt kraftig.

Gick till en (värdelös) läkare på VC och fick cipramil utskrivet (givetvis hade jag dragit min sjukdomshistoria och vad jag stod på). Jag gillar inte den sortens medicin för min egen del (den är helt rätt för många) så jag var enormt tveksam men hämtade ändå ut den. Något fick mig att kolla biverkningarna på Prednisolon innan jag började ta mer piller och där stod det, svart på vitt, att man kunde få mental påverkan :meh: INGEN läkare, vare sig den som förskrev kortisonet eller den jag var till, sa ett ord om det. Jag slutade med kortisonet och blev av med biverkningarna på två dagar :grin: Särbon älskar jag fortfarande :D

Jag får 1 gram Solumedrol intravenöst i 3 dagar när jag får skov och dom sista gångerna har jag mått skit och gråtit för allt.

Det räcker med att korvskivorna inte är goda eller får fel form så gråter jag.

Har inte fått någon info om det alls men även jag upptäckte att det fanns som biverkning när jag kollade Fass.

Jag får 1 gram Solumedrol intravenöst i 3 dagar när jag får skov och dom sista gångerna har jag mått skit och gråtit för allt.

Det räcker med att korvskivorna inte är goda eller får fel form så gråter jag.

Har inte fått någon info om det alls men även jag upptäckte att det fanns som biverkning när jag kollade Fass.

Ja, det vore ju faktiskt trevligt med en förvarning. Dessutom borde ju i mitt fall läkaren på VC reagerat eftersom jag berättade vad jag stod på samt att mitt dåliga mående kommit rätt snabbt och att jag kunde ha dippar i bland men inte så där kraftigt :meh: Jag kan förstå om en VC-läkare inte har koll på mina ovanliga mediciner men Prednisolon är ju inte ovanligt direkt :grin:

Hemma i sängen. Kusiner till mamma kom igår kväll förbi och hälsade på och de sov tydligen kvar, de ligger i vardagsrummet. Jag hör deras snarkningar :banghead::meh::arghh: mvh hon som vill ha det tyst för att sova :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
324
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Sanna25
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 30 31 32
Svar
631
· Visningar
36 955
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka