Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses så effektiv jag blev. Trots att jag surade ihop en aning tidigare så har jag hunnit ta en sväng till Erikshjälpen (men utan att hitta något), besökt optikern och kommit till beslut om mina nya bågar, plus att jag också hann in en sväng i en klädbutik (men hittade inget där heller).

Nu sitter jag och äter. Sen hinner jag med en butik till som har öppet någon timme till.
Var in till optikern jag med i fredags. 5000 skulle bara glasen gå på och då är det inte ens progressiva.
Ska testa den andra optikern med men blir nog smarteyes i Örebro

Alltså min första april går ändå rätt bra. Ringde och väckte chefen i förmiddags och bara "tja det är ingen personal i butiken och det är släckt".
Hen fick panik :rofl:
Därefter ringde jag min paranoida vän som är rädd för typ det mesta och bara "shit terrorattack på NK, hela stan är avspärrad".
Hon satt på tuben och skulle inte och shoppa. Lyckades precis stoppa henne från att ställa sig upp på tuben och informera alla passagerare :rofl:

Jag sitter på en stol utanför mitt nya stall, i solen och njuter :love:

Hästarna hälsade att dom tycker om mig men i hagen finns allt dom behöver och massor med gräs så just nu vill dom inte alls umgås med mig utan jag får vackert roa mig själv ;)

Hönsen är lyriska över sin "box" :p

Hunden fattade direkt och gillade läget och har redan hittat sin plats på gården att ligga utkik på :idea: .

Min nya hyresvärd är otroligt trevlig och vi har hjälpts åt att gå igenom allt och fixa staket på förmiddagen.
Känner lugnet sprida sig i kroppen.
Jag har massor att packa upp men det kan vänta. Ska ta mig in till stan och köpa något att äta och sen hit igen. Hem åker jag inte förrän jag absolut måste och just nu måste jag inte alls.
Stallet är så himla fint och lyxigt att jag knappt kan fatta att det är sant!
Känner mig så otroligt tacksam :love:
Plötsligt känns hela hästgrejen kul igen och mitt hjärta svämmar över av kärlek när jag ser hur nöjda hästarna är som trots allt är dom som ska bo här, jag bor ju bara på halvtid :angel: :p

Senast ändrad:
Varit ute på en ridtur med granntjejen. Aramis snubblade och gick ner på knä så hon flög av stackaren. Hon blev rädd och grät en skvätt men gjorde inte illa sig och lite senare ville hon trava. Stark tjej :heart :)

Nu ska jag nog färga håret, det var ett tag sen.

Jag sitter på en stol utanför mitt nya stall, i solen och njuter :love:

Hästarna hälsade att dom tycker om mig men i hagen finns allt dom behöver och massor med gräs så just nu vill dom inte alls umgås med mig utan jag får vackert roa mig själv ;)

Hönsen är lyriska över sin "box" :p

Hunden fattade direkt och gillade läget och har redan hittat sin plats på gården att ligga utkik på :idea: .

Min nya hyresvärd är otroligt trevlig och vi har hjälpts åt att gå igenom allt och fixa staket på förmiddagen.
Känner lugnet sprida sig i kroppen.
Jag har massor att packa upp men det kan vänta. Ska ta mig in till stan och köpa något att äta och sen hit igen. Hem åker jag inte förrän jag absolut måste och just nu måste jag inte alls.
Stallet är så himla fint och lyxigt att jag knappt kan fatta att det är sant!
Känner mig så otroligt tacksam :love:
Plötsligt känns hela hästgrejen kul igen och mitt hjärta svämmar över av kärlek när jag ser hur nöjda hästarna är som trots allt är dom som ska bo här, jag bor ju bara på halvtid :angel: :p
Gud så härligt inlägg att läsa! Jag riktigt känner hur avslappnad du är där i solen!

Varit på vegovision och ätit för mycket av all god provsmakning. Lätt illamående i en förvirrad choklad-tofu-glass-kryddor-tofu igen-yogurt-alg-kompott. Fick med mig en ordentlig påse hem iaf. :)

Alltså min första april går ändå rätt bra. Ringde och väckte chefen i förmiddags och bara "tja det är ingen personal i butiken och det är släckt".
Hen fick panik :rofl:
Därefter ringde jag min paranoida vän som är rädd för typ det mesta och bara "shit terrorattack på NK, hela stan är avspärrad".
Hon satt på tuben och skulle inte och shoppa. Lyckades precis stoppa henne från att ställa sig upp på tuben och informera alla passagerare :rofl:
Du är elak :rofl:

Aprilvädret som började med regn har klarnat upp. Husse och hund tar en promenad samtidigt som husse spanar efter platser att ställa bigårdar. Jag har ägnat mig lite åt att pyssla i trädgården (och vifta bort äckliga närgångna flugor :wtf:).

@Malin_L härligt! Här är det bara en vägg och fogning kvar på kaklingen. Sen är det bara resten kvar... Alltså, rördragning, montering av alla möbler och alla vattensaker och sen kan jag duscha igen!

@Malin_L härligt! Här är det bara en vägg och fogning kvar på kaklingen. Sen är det bara resten kvar... Alltså, rördragning, montering av alla möbler och alla vattensaker och sen kan jag duscha igen!
Ja det känns skönt att man ser slutet på det!
Jag ska nog aldrig med renovera för det har varit väldigt jobbigt!

Jag får ingenting gjort... :( Maken ligger bara och väntar, ena gången kommer sköterskan och säger att han nog ska få åka hem, nästa gång så ska han nog på röntgen, men varken det ena eller det andra händer... Jag går här hemma och väntar, för att göra det ännu mer synd om maken och kanske ännu svårare för läkarna att försöka reda ut problemet så har han samma symptom som dottern har haft hela veckan nu, feber och huvudvärk. Men de kan inte vara säkra på att han har hennes sjukdom eller om det hänger ihop med att han har/haft ont i magen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 796
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka