Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det känns skönt att man ser slutet på det!
Jag ska nog aldrig med renovera för det har varit väldigt jobbigt!
Det är skönt ja och jobbigt när en håller på. Vi (eller ja mina päron) har gjort två badrum, köket, gillestugan och min bunker med genomgripande renoveringar. Sen har det självklart blivit ytskiktsuppdateringar i resten av huset. Plus att de byggt carport, altan, uterum och trädäck. De planerar typ för nästa projekt redan. Byte av fönster och panel och trolig tilläggsisolering.

Just varit och veckohandlar till mamma och pappa.
När jag gick genom kyl och frys hittade jag bl.a. 1 pkt rädisor, 1 pkt minimorötter, 1pkt pulvermos och 1 pkt gelatin.........i FRYSEN :confused:
Kunde faktiskt inte låta bli börja garva. Ibland måste man bara se humorn i saker även om det i botten är ganska tragiskt

Röd
Har köpt hos de gröna innan så ska testa de också. Sist kostade allt inklusive bågar 3500 där, men det var 2012
Oops. Det var där jag var nu och jag har ingen aning om vad det kommer att kosta :nailbiting:. Jag har faktiskt inte ens kollat bågarnas pris. Det var ju rätt jobbigt att ens hitta några jag kunde bestämma mig för. Bågarna för terminalglasögonen blir dock billiga.

Just varit och veckohandlar till mamma och pappa.
När jag gick genom kyl och frys hittade jag bl.a. 1 pkt rädisor, 1 pkt minimorötter, 1pkt pulvermos och 1 pkt gelatin.........i FRYSEN :confused:
Kunde faktiskt inte låta bli börja garva. Ibland måste man bara se humorn i saker även om det i botten är ganska tragiskt

Är de dementa? Då kan ju lite av varje hamna på oklara platser ;)

Har beslutsångest, laga mat hemma eller åka in till stan och hämta mat O_o Sambon blev kvar på jobbet längre än planerat så jag äter middag själv => Skittrist att laga mat till bara sig själv.. :down: Men jag vet inte vad för hämtmat som jag är sugen på :angel::rofl:

Katten kom in med årets första fästing igår, jag upptäckte den när den kröp över min hand :yuck: Och nu kliar det över hela kroppen :arghh::banghead:

Fästingjävlar.. :rage::rage::rage::rage::rage:
Vart i landet bor du? Jag gav första dosen fästingmedel till katten i januari när han kom in med ett par stycken. Tidigare i veckan insåg jag att han behöver en ny när han hade 23 st fästingar på sig. Nu sitter de bara i pälsen på honom när han kommer in (långhårig) så jag får borsta både honom och sängen innan jag går och lägger mig. Kattlucka är på gott och ont.

Grillad med mos på Circle K i Edsbyn :meh: Lokalförmågorna har för bra stereo och spelar oklar schlager för byn :cautious:

Jag hatar att köra "bil" (det är ingen bil, det är en King Cab). Varenda jävla gupp och vägskada mördar min rygg :arghh:

Vart i landet bor du? Jag gav första dosen fästingmedel till katten i januari när han kom in med ett par stycken. Tidigare i veckan insåg jag att han behöver en ny när han hade 23 st fästingar på sig. Nu sitter de bara i pälsen på honom när han kommer in (långhårig) så jag får borsta både honom och sängen innan jag går och lägger mig. Kattlucka är på gott och ont.
Bor i Karlstad, är glad att vi har sluppit fästingar tills nu.. Måste leta i badrummet efter fästingmedel så ska katten få en dos i helgen :down: Men han verkar inte vara lika sugen på att vara ute i år jämfört med ifjol så förhoppningsvis drar han inte in jättemånga fler i år :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 796
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka