Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk när man hellst av allt vill bädda ner sig så ringer hon som ska ha hösilage .Frågade henne om det inte kunde vänta tills i morrgon då jag mår skit just nu då svarar hon nä vi har inte ett strå kvar .Det kallas för framförhållning .Får åka och lasta och sedan blir det alvedon nässpray och sängen !

Tänk när man hellst av allt vill bädda ner sig så ringer hon som ska ha hösilage .Frågade henne om det inte kunde vänta tills i morrgon då jag mår skit just nu då svarar hon nä vi har inte ett strå kvar .Det kallas för framförhållning .Får åka och lasta och sedan blir det alvedon nässpray och sängen !
Låter som om min fd stallägare är din hösilagekund...

En gång fick jag och en stallkamrat vara i stallet till 23.30 för att invänta hösilage pga hens brist på framförhållning...

Har ett kvällspass på praktiken. På onsdag ska jag prata med chefen här om sommarjobb :up: Jag har ju jobb eg redan, men nu har jag chans att få ett bra jobb några hundra meter hemifrån istället för att ha 3.5 mil till jobbet. Tänk vad pengar jag sparar i bensinkostnad. Går som timvik nu på det jobb jag har sedan tidigare sas och har visserligen sagt att jag kan jobba i sommar, men har inte skrivit några papper mer än avtal som timvik för typ ett år sedan. Så då borde jag ju kunna byta nu, även om jag kanske trasslar till det för dem då. Men jag känner att jag måste vara lite ego nu, det skulle bli så mycket bättre för både mig och barnen att jobba här där jag har praktik. De får inte lika långa dagar, vi sparar pengar, jag kan gå hem på rasten och se till katten och skolan ligger mitt emot boendet, dagis precis bredvid. :up:

Sitter i Smålandsstenar och försöker plugga. Går sådär! Nu har iaf ungen som bor ovanpå slutat springa fram och tillbaka, låter som ett gäng elefanter i sken när hon kommer igång. Klart barnet ska leka men det är svårt att koncentrera sig i oljudet kan jag säga.

Har ett kvällspass på praktiken. På onsdag ska jag prata med chefen här om sommarjobb :up: Jag har ju jobb eg redan, men nu har jag chans att få ett bra jobb några hundra meter hemifrån istället för att ha 3.5 mil till jobbet. Tänk vad pengar jag sparar i bensinkostnad. Går som timvik nu på det jobb jag har sedan tidigare sas och har visserligen sagt att jag kan jobba i sommar, men har inte skrivit några papper mer än avtal som timvik för typ ett år sedan. Så då borde jag ju kunna byta nu, även om jag kanske trasslar till det för dem då. Men jag känner att jag måste vara lite ego nu, det skulle bli så mycket bättre för både mig och barnen att jobba här där jag har praktik. De får inte lika långa dagar, vi sparar pengar, jag kan gå hem på rasten och se till katten och skolan ligger mitt emot boendet, dagis precis bredvid. :up:
Klart att du ska ta jobbet närmast hem! :up:

Har legat hemma hela dagen förkyld.. var inte oväntat då den liksom legat och grott några veckor, men trist ändå. Det värsta är att min spänningshuvudvärk går bananas av att ligga i soffan hela dagen :(

Låter som om min fd stallägare är din hösilagekund...

En gång fick jag och en stallkamrat vara i stallet till 23.30 för att invänta hösilage pga hens brist på framförhållning...

Låter inte som speciellt bra djurägare enligt min åsikt.
Nästan så man kan gissa att såna personer planerar resor och djurvakt lika illa :banghead:
Möjligt att jag är elak nu men haft det för nära mig för att tycka att det är okej att riskera djurens välmående för man inte kan se till saker i tid för hoppsan vad saker kan komma snabbt och oplanerat med och vad gör man då tro när akut backup säger ifrån för dem ledsnat av onödiga anledningar tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 835
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka