Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tittat på "90 days to wed - happily ever after?" och skrattar gott åt att ingen tror att Mohamad är geniun och säger sanningen.

Så har jag kollat till giraffen, men hon kommer inte kalva. Suck. Vi kommer dö i väntan på att hon ska kalva.

Är det den i NY? Följde henne ett tag men gömde sen bort det och nu är det så länge sen att jag tänkte att hon borde fått!

Funderar på om jag ska ta ett rejält pass med dammsugaren. :D

Köpte en ny i veckan. Jag har en brant trappa upp till övervåningen så ska jag städa är det läskigt att bära dammsugare, speciellt nedför. Så antingen är det ostädat uppe eller nere.

Nu har jag en ny skinande Miele som ska tjänstgöra på nedervåningen och den gamla får bo i sovrummet.

Städning är liksom inte riktigt min gren.....:o

Köpte en ny i veckan. Jag har en brant trappa upp till övervåningen så ska jag städa är det läskigt att bära dammsugare, speciellt nedför. Så antingen är det ostädat uppe eller nere.

Nu har jag en ny skinande Miele som ska tjänstgöra på nedervåningen och den gamla får bo i sovrummet.

Åh, den tanken har också slagit mig: att ha en dammsugare på vardera plan. Mest av lathet för min del :o

:arghh: Sonen vaknar på ett urusel humör och jag är väl inte riktigt i form så vi blev rejält osams, dottern har inte klivit upp än, maken väntar på ronden som ska ske någon gång under dagen, ny beskedet är att han ska åka hem, kanske... Men de vet fortfarande inte vad som är fel men han har fått en tid i april för utredning, den kom igår på posten...
:heart

Gillar 2plans hus och känslan de ger men när jag hör dig så tänker jag att det nog inte är så dumt ändå med mitt enplans. Kånka runt med grejer i trappen, nej tack! Räcker med stegen till höloftet i stallet :nailbiting:

Gillar 2plans hus och känslan de ger men när jag hör dig så tänker jag att det nog inte är så dumt ändå med mitt enplans. Kånka runt med grejer i trappen, nej tack! Räcker med stegen till höloftet i stallet :nailbiting:
Fast 2 plan är ju fantastiskt. Behöver aldrig bädda, kan ha grejor framme vid symaskinen osv osv i all oändlighet. Ingen går upp oombedd

Det enda jag bär upp och ner är tvätt och mig själv. Inte ens dammsugaren numera. :)

Släppt ut hästar, fixat stall och ridit på morgonen. Kom hem och åt, padapa dam dam dam, våfflor till frukost. Det var skitgott men fruktansvärt onyttigt och allt är @dobbis fel :rofl:
Nu är jag så mätt att jag måste ligga på soffan en stund innan jag orkar kravla mig in i duschen. Vilken bra början på dagen. :D

Fast 2 plan är ju fantastiskt. Behöver aldrig bädda, kan ha grejor framme vid symaskinen osv osv i all oändlighet. Ingen går upp oombedd

Det enda jag bär upp och ner är tvätt och mig själv. Inte ens dammsugaren numera. :)
Det finns helt klart fördelar! Men känner jag mig rätt så skulle jag nog dra runt med grejer och ränna upp och ner i förvirring var jag lagt saker. Vi funderade en hel del på hur vi ville bo innan vi bestämde oss för huset. Till sist blev det enplans och jag är nöjd med planlösningen och hur det blev men ibland åker jag in i tanken på att ha en övervåning och därmed en mer privat sfär.

Spinner vidare på detta med privat sfär...

jag har bott inbäddad i växtlighet sedan jag köpte stugan.
Skog på två sidor och sly respektive övervuxen salix på de andra två.
Nu är salixen nedhuggen och slyn borta. Alltså ligger min stuga så att säga på display.

Jag måste tänka på att inte stå vid fönstret utan kläder. Jag funderar på rabatter och tomt. De ska se bra ut på håll också. Tidigare har jag kunnat ha det lite som jag vill elelr ha saker framme för att ingen ju ser dem. Nu syns hela tomten. Dessutom går länsvägen rakt mot huset för att precis innan svänga vänster. Men ser huset länge, när man åker förbi.

Det är på sätt och vis ett helt nytt läge för huset. På gott och ont. Nu stannar folk för de ser att jag är hemma :) Men jag har inget privat längre. :(

Tack alla underbara vänner. Igår var det hemskt. Men ångestdämpande och snabbis med micrade köttbullar gjorde susen (haute cuisine :grin:). Idag tillåter jag mig själv att bara ligga på soffan med en katt i knät trots allt jag borde göra. Jag är helt utmattad. Ännu en gång många kramar till er alla :heart

Har städat lägenheten. Skulle behöva se efter om det finns tvätttid..:down:
Rätt skönt att det är trist väder, för då behöver jag inte ha dåligt samvete över att jag sitter inne och håller mig undan allt folk!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 799
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025