Vad ingår i kallhyr?

Sv: Vad ingår i kallhyr?

jo men vi har tydligen ingen "kallhyra"...
det vi betalar i "kallhyra" är inkl in å utsläpp + fodringar ( å så 1pass/person å vecka)...

som när min häst skulle flytta in 1 månad senare... då fick jag ändå betala för servicen av fodring å sånt, fast min häst inte ens stog där...
jag tycker att man ska betala KALLHYRA (= boxen)...

å andra sidan förstår jag om stallägaren räknar med en viss inkomst + arbete/box den hyr ut...

I ditt fall tror jag att den lilla tjänst som ingår är så lite av det totala priset att det inte är något att diskutera. Kostnaden är helt enkelt utslagen över året.

När jag stått på kallhyra och inte varit där har jag sluppit mina pass, men betalt som vanligt. Där ingick halm och gödselhantering, och jag fick ju inget avdrag för att jag inte använde halm och därmed inte fyllde containern.

Om hästen har sönder tex staket tycker jag ägaren ska hjälpa till att betala, förutsatt att det varit ett riktigt och helt staket från början. Normalt slitage på inventarier ingår ju i hyran.
Det bästa är ju att skriva ett riktigt hyresavtal där det framgår vad som gäller. vilka rättigheter och skyldigheter hyresvärd samt hyresgäst har. Vad som ingår i hyran osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 354
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 173
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 297
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka