Vad jag inte visste var fel?

Pft trooooligt. Diskuterade precis med en vän just det faktum att trädgårdshandskarna knappt påverkar nagelsmutsigheten. Antingen trillar det ned jord i dem, eller så hasar det in genom någon söm, eller så går det rätt och slätt hål på dem längst fram :cautious:, helst alla på en gång eller en variant på varje handske.

Oavsett så hjälper handskarna bara hjälpligt :laugh:. Extrafakta, det är också det första som åker på alla mina ridhandskar, topparna går sönder så naglarna sticker ut. (mina nuvarande är dock fantastiska och har hållit i många år! Normalt har jag typ haft nästan engångs, ett halvår per par.)

Ridhandskar är ju ofta i alldeles för dålig kvalitet. Jag använder arbetshandskar. Hittade ett par tunna i skinn som är mjuka och sköna och var riktigt billiga dessutom. Och ett par som jag har på vintern som är vattentäta och varma. Ridhandskar undviker jag. Dyra och går bara sönder. Numera rider jag bara i handskar när det är kallt.
 
Ridhandskar är ju ofta i alldeles för dålig kvalitet. Jag använder arbetshandskar. Hittade ett par tunna i skinn som är mjuka och sköna och var riktigt billiga dessutom. Och ett par som jag har på vintern som är vattentäta och varma. Ridhandskar undviker jag. Dyra och går bara sönder. Numera rider jag bara i handskar när det är kallt.
Jag får/fick blåsor vilket kanske säger för mycket om min ridning tyvärr. (eller så är jag ömfingrad).

Jag har haft två par ridhandskar i bra kvalitet, tyvärr försvann en av dem för länge sedan så jag har 1 och 1/2 par bra ridhandskar. De som var av bra kvalitet var hjortskinn, nappa, och köpt hos en gammal nu nedlagd handskaffär för damer av en gammelfaster- fick dem när jag var 14, glömmer dem aldrig. De var galet bra. (säger en del om vad folk höll på med på 50-talet eller från när de nu var designade o uppgrävda ur en låda) Dyra handskar jag köpt sedan dess har bara vuxit och vuxit, och haft sömmarna på insidan O_o vilket är så uppenbart dumt. De billiga har gått sönder. Har kört på billigast möjliga till slut.

Sedan fick jag ett par i skumt tunt läder av pappa, de är helt otroliga och inne på sitt 4? år. De är som att inte ha någonting på fingrarna alls.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp