Vad jag inte visste var fel?

Jag äger ingen nagelborste.
Seriös fråga, när använder man dem? Är det ovansida naglarna man tvättar?

Ifall jag är skitig under eller över naglarna så brukar hela jag vara rätt skitig, då är det duschen som gäller och då tvättar jag håret och efter att det är gjort är naglarna alltid rena 😄

Äger heller ingen nagelborste och aldrig ens tänkt att jag skulle behöva en 😅 🙈
 
Senast ändrad:
Man har ju handskar på sig förstår du väl :cautious: Skämt åsido. En bekant undrade faktiskt varför jag köpte nagelborstar och när jag förklarade varför sa hen att jaja, sånt skitgöra gör inte jag. Nähäpp tänkte jag. Intresseklubben noterar.

Jag förvarar förövrigt min nagelborste ovanpå badrumsskåpet. En sådan där knäpp idé bara för att jag inte vill ha mer än tvål stående på tvättfatet för att det ska gå så snabbt och enkelt som möjligt att rengöra handfatet.
Pft trooooligt. Diskuterade precis med en vän just det faktum att trädgårdshandskarna knappt påverkar nagelsmutsigheten. Antingen trillar det ned jord i dem, eller så hasar det in genom någon söm, eller så går det rätt och slätt hål på dem längst fram :cautious:, helst alla på en gång eller en variant på varje handske.

Oavsett så hjälper handskarna bara hjälpligt :laugh:. Extrafakta, det är också det första som åker på alla mina ridhandskar, topparna går sönder så naglarna sticker ut. (mina nuvarande är dock fantastiska och har hållit i många år! Normalt har jag typ haft nästan engångs, ett halvår per par.)
 
Jag äger ingen nagelborste.
Seriös fråga, när använder man dem? Är det ovansida naglarna man tvättar?

Ifall jag är skitig under eller över naglarna så brukar hela jag vara rätt skitig, då är det duschen som gäller och då tvättar jag håret och efter att det är gjort är naglarna alltid rena 😄
Farmor hävdade att det sas när hon var barn att man skulle dra ihop ett bak innan man skulle på dans. För då blev naglarna rena... Faktum är att jag gick runt med ögon stora som Rundetorn i en vecka efter det och kan fortfarande inte riktig släppa det :rofl:
 
Pft trooooligt. Diskuterade precis med en vän just det faktum att trädgårdshandskarna knappt påverkar nagelsmutsigheten. Antingen trillar det ned jord i dem, eller så hasar det in genom någon söm, eller så går det rätt och slätt hål på dem längst fram :cautious:, helst alla på en gång eller en variant på varje handske.

Oavsett så hjälper handskarna bara hjälpligt :laugh:. Extrafakta, det är också det första som åker på alla mina ridhandskar, topparna går sönder så naglarna sticker ut. (mina nuvarande är dock fantastiska och har hållit i många år! Normalt har jag typ haft nästan engångs, ett halvår per par.)
Exakt! Hittade dock ett par riktigt bra på ica maxi i våras! Otippat! Riktigt smidiga!

Ridvantar gör jag slut på på två veckor vintertid. Jag väger hö en gång så är de trasiga i fingertopparna 🙈
 
Jag har långa nu. Mindre behov av borste då för nagelbädddn följer ju med ut en bit och ingen kant där smuts kan komma mellan hud och nagel. Men tror aldrig jag haft en längd där nagelborste inte behövts, och haft allt från kortkort till jättelångt. Känns som om man inte är extrem nagelbitare så behöver man borste. Peta tar bort synlig smuts - men inte bakterier.

Jag tillhör de som inte skulle överleva utan nagelborste.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Västeråsträffstråden
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp