Vad jag missat poängen med

Jag begriper mig inte på mjölk och turkisk yoghurt. Så vidrigt!
Eller varför man prompt ska ställa en burk med vit färg och en tänd dynamitgubbe i ett stängt rum :wtf:
 
Jag har inte förstått grejen med charterresa med Bamseklubben, Lollo och Bernie och liknande!

100 skrikiga barn på flygplatsen, 100 skrikiga barn på flyget, 100 skrikiga barn vid poolen, 100 skrikiga barn på restaurangen. Föräldrar som skiter i att ungarna är ouppfostrade, skvätter vatten, leker kull vid middagen eller kladdar glass på andra gäster!

Gah! Whats the hype!?!
Då har jag ändå barn själv men hajar ändå inte!

Mvh Miks
 
Jag har inte förstått grejen med charterresa med Bamseklubben, Lollo och Bernie och liknande!

100 skrikiga barn på flygplatsen, 100 skrikiga barn på flyget, 100 skrikiga barn vid poolen, 100 skrikiga barn på restaurangen. Föräldrar som skiter i att ungarna är ouppfostrade, skvätter vatten, leker kull vid middagen eller kladdar glass på andra gäster!

Gah! Whats the hype!?!
Då har jag ändå barn själv men hajar ändå inte!

Mvh Miks

Det är väl praktiskt för dig. Då vet du på vilken resa all ungar är på så kan du välja ett annat resmål. :) win-win
 
Jag har inte förstått grejen med charterresa med Bamseklubben, Lollo och Bernie och liknande!

Man hajar när man ser barnens glädje och hur de kan prata om det i år efter resan, indoktrinerade med alla sånger, lekar och aktiviteter. Sedan tycker jag inte att din beskrivning alls stämmer; men ser det inte heller som någon "hype". Ett sätt att resa med barn bara bland många.

Jag tycker att det finns en finess i att nischa även charterresor så att det blir lättare att välja - även för dem som helst undviker barn i poolen på resan.
 
Jag har inte förstått poängen med att ha kavaj och shorts?
Det är för mig en obeskrivligt gräslig kombination.

Samma här. Förra året satt jag bredvid en sådan kille på ett SAS-plan mellan Köpenhamn och Aten. Syntes att kläderna var välskräddade och dyra, han kompletterade dem med Havaianas och Ray-Ban (under större delen av flygningen). Hur orkar han, tänkte jag.

Men sista halvtimmen började vi prata och han var DÖDSTREVLIG. Engelsman boende i lyxiga Glyfada utanför Aten där det förmodligen var helt rätt, det han hade på sig. Vi hade hur trevligt som helst, enda bekymret var att vi inte började prata redan från start. Så där fick jag!
 
Jag har inte förstått grejen med charterresa med Bamseklubben, Lollo och Bernie och liknande!

100 skrikiga barn på flygplatsen, 100 skrikiga barn på flyget, 100 skrikiga barn vid poolen, 100 skrikiga barn på restaurangen. Föräldrar som skiter i att ungarna är ouppfostrade, skvätter vatten, leker kull vid middagen eller kladdar glass på andra gäster!

Gah! Whats the hype!?!
Då har jag ändå barn själv men hajar ändå inte!

Mvh Miks

Fast du behöver ju inte haja grejen, huvudsaken är att barnen gör det (och det gör de, är min erfarenhet ;))
 
Vin. Mer specifikt tunga, sträva viner.

Har fina minnen med champagne, smakade ett riktigt gott och friskt ekologiskt vin en gång, men vin överlag är inte riktigt min grej. Kanske har jag druckit för lite.
 
Så du kör med starksprit rakt av då? :devil: :p :rofl:
Ha! Nästan :p Jag dricker bara gin och tonic faktiskt, om jag nu ska dricka, och har blivit känd här som "la sueca que bebe ginebra como agua" (svenskan som dricker gin som vatten) :meh:.

Men det gör ju också att jag dricker mer sällan än andra såklart. Och fikasituationer är ofta jättebökiga för mig, spelar liksom ingen roll vilket land jag är i - folk vet bara inte vad de ska ta sig till med någon som varken dricker kaffe eller te (eller mjölk, som man ju blir erbjuden ibland).

Det händer att jag av artighet tackar ja till vin alt te men då sippas det på väldigt långsamt, bara för att passa in lite liksom.
 
Vin. Mer specifikt tunga, sträva viner.

Har fina minnen med champagne, smakade ett riktigt gott och friskt ekologiskt vin en gång, men vin överlag är inte riktigt min grej. Kanske har jag druckit för lite.
Jag säger i stället sött vin. :yuck: Eller jo, jag ser en poäng med sött vin - till söt mat. Men att dricka det för sig självt? Blä

Har överlag svårt för vitt vin också men jag vet att det finns en och annan god.
 
Jag säger i stället sött vin. :yuck: Eller jo, jag ser en poäng med sött vin - till söt mat. Men att dricka det för sig självt? Blä

Har överlag svårt för vitt vin också men jag vet att det finns en och annan god.
Just det, det får inte vara för sött heller!

När det kommer till vin är jag nog rätt svår att tillfredsställa känner jag, har för många krav.

Tur det finns annat. Nu när det är så varmt dricker jag nästan bara vatten, vatten är gott! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp