Vad jag missat poängen med

Något jag missat poängen är:

*folk som sitter med sin telefon när de är i sällskap av andra. Jag sitter gärna och slösurfar, kollar fb mm men inte bland folk!! Det läggs ut massor av bilder på fester på fb/instagram, varenda en på bilden sitter med en telefon, och har tid att kommentera bilderna som läggs upp! Jag mår riktigt dåligt av att se det.
*folk som är översittare. Ska alltid ha rätt, vet bäst, även om så inte är fallet. Och är jävligt snabba på att hitta oss snälla, försynta små människor och gör vårt liv ett rent helvete. Varför inte bara vara trevlig?
*perfekta trädgårdar med massor av land med välskötta växter mm mm.
*folk som skaffar barn på tok för tidigt i livet/förhållandet.
 
En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.
[...]
16 §
En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet,
Aha. Det här med släpkärra och 80 kmh är alltså rent blåljug från antisläplobbyn?
 
Jag har missat poängen med att mata fåglarna på vintern. Eller att ens titta på fåglar.

Alltså vem tycker det är kul att sitta och titta på ett gäng fåglar? Det är så dödens trist att jag knappt kan låta bli att gäspa när mamma säger "nu har den och den fåglen kommit fram". Jisses!

Det enda fåglar gör är att väsnas och bajsa. Fy!
 
Jag är snarare rätt säker på att köra 85kmh på 100-väg inte är överdrivet låg hastighet.

Med tanke på att 85 km/h på bilens mätare i de flesta fall motsvarar 75-80 km/h på riktigt så hade åtminstone jag ansett det vara orimligt. Särskilt när samma hastighet hålls oavsett vad det står på skyltarna, något som är oroväckande vanligt.
 
Med tanke på att 85 km/h på bilens mätare i de flesta fall motsvarar 75-80 km/h på riktigt så hade åtminstone jag ansett det vara orimligt. Särskilt när samma hastighet hålls oavsett vad det står på skyltarna, något som är oroväckande vanligt.
Jag frånsäger mig all inblandning i frågan kring personen som körde 85kmh oavsett om det var 100- eller 70-väg.
Jag har enbart tyckt till om huruvida det är fel i betydelsen olagligt att köra långsammare (typ då 85 på 100-väg) än vad hastighetsbegränsningen är. Och det anser jag alltså att det inte är.

Om det skulle vara olagligt, så är det alltså olagligt så fort man kommer in i tät trafik, så att farten saktar ned. Typ när man kör på 2+1-väg, och vägen växlar mellan två till en fil.
 
Jag förstår inte poängen med:
- Att envisas med att köra släp men vägra lära sig vilka regler som gäller och/eller lära sig backa.
- Saltgurka på cheeseburgarna på mcdonkalds (uäck), varför ha sånt som de flesta ändå pillar bort på sin lågprismat?
- Att skaffa barn men sen inte orka bry sig om att uppfostra dom ordentligt.
- Att laga mat varje dag. Sjukt tråkigt att laga mat till bara sig själv.
- Att gå runt och klaga på sånt som man kan förändra men inte göra någonting åt det.
 
Det bästa med den här tråden är att jag för en gångs skull känner mig mycket tolerant och förstående. Det enda inlägget jag verkligen instämmer i är det som handlade om sköljmedel.
 
Jag kan verkligen inte se poängen med tidiga morgonar. Visst, måste jag stå upp innan 10 så gör jag ju självklart det. Men det är med en känsla av att vara en zombie.
 
Det bästa med den här tråden är att jag för en gångs skull känner mig mycket tolerant och förstående.

Men eller hur! Man känner sig ju rent av NORMAL i vissa stunder.

Vilket påminner mig om något som jag nog glömde svara på när det skrevs. Tror det var @makarontanten som noggrant förklarade varför hon förstod poängen med allt som vi andra räknat upp. Så befriande med en så oförargad människa :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp