Vad jobbar ni med?

18 år. Jobbar som kassörska dagtid samt lördagar och städar på kvällen 3 dagar i veckan. Extraknäcker även på min f.d skola i stallet ibland. Pluggar även heltid på distans. Bor i bostadsrätt med min familj. Har två hästar som jag äger själv (och betalar för) + en hel drös med extrahästar jag tar hand om och motionerar i samma stall. Hinner med men får prioritera min tid :) Gillar att ha mycket att göra och det har jag ju.. :laugh:
 
Är 19, går läkarutbildningen och är vikarie inom personlig assistans. Bor själv i lägenhet och har en häst i kollektivstall. Har medryttare 1-2 dagar i veckan så är där 5-6 dagar/vecka
 
Är snart 28 år gammal. Jobbar heltid som kommunikatör på en stort bilbolag. Har möjlighet att jobba hemifrån ibland och även t.ex. ta emot hovslagare etc. på dagtid.

Bor i lägenhet 30 min från stallet, och 30 min till jobbet. (kör bil totalt 1,5h om dagen)
Bor med sambo och hund. Lär bli barn så småningom men inte än på några år eftersom jag inte vill göra avkall på hästeriet just nu.

Har hästen inackorderad och behöver vara ute en gång per dag för att mocka etc. Motionerar och trimmar 6 dagar i veckan som det ser ut nu. Är oftast hemma ca 21.00 på vardagarna.
 
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?
Jobbar som lokalvårdare 50%, sjukpensionär 50%. Är 44 år. Har alltid bott i lägenhet. Och haft hästen installad i privatstall som var mer eller mindre kollektivt. Har ej körkort, så jag har åkt buss/ cyklat till stallet. För det mesta direkt efter jobbet. Aldrig haft medryttare. Min gammelman gick bort 2012
 
Är i 30årsåldern, jobbar statligt, vanliga kontorstider. Bor på en gård på landet. Får ihop hästlivet löjligt enkelt, men det är nog främst för att jag bor ensam (dvs sätter helt mina egna tider), inte har eller vill ha barn, har hästen helinackorderad och har medryttare som tar helgerna då jag bor rätt långt från stallet där jag har hästen.
Jag skulle kunna ha hästen hemma om jag bygger om stallet på min gård, men det fungerar inte riktigt då jag reser endel med jobbet, plus att jag avskyr att gå upp tidigt på morgonen ;)
 
Är 50+, jobbar som lärare på heltid, har 5 min m bil alt. 12 min m cykel till jobbet. Bor i egen villa med sambo och de två yngsta (17 o 19) av fem barn. Har även 4 barnbarn 💞. Har tre hästar just nu, 2 st åringar och en gammelman på 27. Har tillgång till "eget" stall på gården där min sambo jobbar. Betalar inget för stallet men sköter underhåll och stängsling av hagar, tycker det är en bra deal. Just nu tar ju inte hästarna jättemkt tid, vi får väl se när det blir dags för mer aktivering av dem framöver. Vi har så vi klarar oss, lever ett ganska enkelt liv utan större utsvävningar. Tycker själv att jag lever ett priviligerat liv, skulle väl bara vilja jobba lite mindre, hoppas kunna gå ner i tid inom några år.
 
Driver familjeföretag. Två barn, hund, häst o h en man som reser mkt.
Jag är i stallet 4ggj/vecka. Rider ibland 4ggj per vecka men oftas mindre.
Nu går hästeriet på sparlåga. Barnen och jobbet tar för mkt tid. Ena dottern idrottar och vi är med på alla matcher. Mycket skjutsade till träning. Jag driver således ett taxibolag ideellt för dottern, känns det som :-)
Det är endast jag och stallchefen som har hästar i stallet. Hennes gubbe reser också mycket så vi fixar allt med fastigheten själva. Det är mycket runt omkring själva ridningen när man har häst på det sätt som vi har. Detta år går det åt mycket tid till hantering av hö.
En vanlig dag; hundprommis. Jobb, lunchprommis, jobb, eftermiddagsprommis kort, stallet, fixa allt med mocka, mat och röja undan. Rida. Eventuellt gå sista prognosen, om inte gubben gör det.
Stalldagar måndagar och torsdagar. Lördagar och söndagar lör jag stallet tidigt på morgonen så påverkar det inte resten av familjen.
 
32 år. En sambo, son på 2.5 år, två katter, en hund och två hästar. Jobbar heltid som IT konsult och utvecklare. Sambon jobbar heltid som tjänsteman, och har även enskild firma där han tar uppdrag när han hinner. Jag har 25 min till jobbet, vi har flex och jag jobbar hemma i snitt två dagar i veckan.

Jag har en ridhäst som tränas på hobby nivå inom we och distans, och en unghäst som mest går och skrotar just nu. Hästarna står inackorderade en mil bort, vi har inga åtaganden i stallet men man mockar och fixar foder själv. Jag är i stallet sju dagar i veckan, rider fyra dagar av dem.

Just nu bygger vi hus och allt är jävligt körigt, men när det är klart har jag närmre till stallet och barn och hund har en trädgård att springa av sig i. Egentligen har jag inte tid med två hästar, men jag är för blödig för att sälja. Den äldsta hästen har äntligen en kompis som inte mobbar honom, och den yngre är en känslig själ som jag inte vill ska hamna i fel händer...

Sambon har inget häst intresse, men är förvånansvart förstående över tiden de tar (och pengarna som försvinner... 😑) Vi kommer inte skaffa fler barn, och jag sätter mitt hopp till att sonen kommer vilja rida så vi kan spendera tid ihop i stallet i framtiden 😊
 
27 år, bor i lägenhet med sambo. Har hästen på min mammas gård 3 mil hemifrån och är där 5-6 dagar i veckan. Jag har min häst där till självkostnadspris eftersom mamma vill ha sällskap och avlastning i stallet.

Jag jobbar heltid som kommunikatör, vi har flextid men oftast jobbar jag 8-17. Dagarna jag är i stallet efter jobbet swishar förbi, men de dagar jag är hemma efter jobbet klättrar jag på väggarna :D
 
28 och pluggar + jobbar + har eget företag. Och dottern på snart tre och sambo. Om vi väljer att inte ha fler barn så tänkte jag köpa en häst när jag pluggat klart (2019) och jobbat ett år så typ 2020. Om det går ihop tidsmässigt, så svårt det där. Men saknar det lite ibland.

Väljer vi fler barn blir de häst först typ 2025, vill inte ha häst när barnet/ev barnen är för små.
 
31 år, jobbar som sjöbefäl och är borta 5 veckor och sedan hemma 5. Bor på gård med stall för två hästar men pga av jobbet så kan inte ha egna hästar hemma. Så nu rider jag på ridskola 4 mil bort. Hade varit smidigare att ha häst hemma så man slapp köra så mycket :)
 
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?
Jag är 37, jobbar som advokat i stad ca 4 mil hemifrån. Bor i villa tillsammans med barn, man och hund.
Har numer bara en häst, men hinner knappt ändå. Hon står helinackorderad i ett fantastiskt stall som jag är väldigt trygg i, så kan prioritera annat de dagar jag inte ska rida tex. Har just nu också ridhjälp två ggr i veckan. Min lösning för att hinna är att lägga mig sent och gå upp tidigt. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: mars
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 688
Senast: Anna
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 234
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp