vad kan alla hästar hoppa?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Midi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 3 714
Sv: vad kan alla hästar hoppa?

Vita_N_6520 skrev:
Du kan inte mycket om kor va...? :smirk: :p

Vadå menar du att en ko inte kan hoppa 1.20 stillastående, det kan de, jag lovar, jag har sett det flera ggr.

olgaklara skrev:
Ja det sa man förr, idag tror jag nog att det är 110cm som är det mer rätta.

Mest med tanke på att man idag är placerad på 4 fel i 120cm hoppningarna på många ställen.

Utan problem det tolkar jag som felfritt utan tur ;)

jag tokar inte utan problem som fritt utan det kan vara några små fel här oh var, snarare att det inte är försvårt och stort för hästen att den måste ta i för kung och fosterland för att överhuvdtaget kravla sig över språng efter spång, det skulle jag nämligen inte beskriva som problemfritt (även om stackars kraken lyckades gå nålla efter en sådann runda).

jag säller mig till de som säger en 1.20 MEN det beror på vad som är i sadeln, en helkass ryttare är inte säkert att den får runt vilken häst som helst i 1.20, det är inte ens säkert att den kommer runt 70 cm heller.

:rofl:
Ja har sett kor försöka hoppa upp på kanter som är 20 cm höga..
De är inga naturbegåvningar :D :p

apocalypsen skrev:
Min häst är dressyravlad och hon kravlar sig över 1,20 även om hon är dressyrhäst och anser att alla hinderbommar bara är där för att äta upp henne och göra hennes vardag lite skräckblandad:smirk:

Självklart kan m¨ånga dressyravlade hästar hoppa.. :idea:

Men det finns även många som inte kan hoppa..
Som helte nkel inte får in tekniken även om den tränas mkt... :p

Har sett många exemplar som ex hoppar med frambenen rätt ut, lr helt enkelt inte förstår att den ska hoppa... :crazy:

Det beror väl på vem som rider också :P

Jag tror att det flesta hästar kan löshoppa ett hinder på 120, man har ju sett en del tokstollar hoppa över hagstaket :) Allt från små ponnyer till nordsvenskar.

Men att hoppa en hel bana med en ryttare på ryggen är ju en helt annan sak. Jag tror inte att alla hästar klarar av att hoppa en hel bana på 120, även om det sitter en proffsryttare på ryggen.

Liknande trådar

Hoppning Jag läser just nu en roman som utspelar sig bland hopp-eliten i England på 1970-talet. Där nämns det att man lägger till bly-vikter på...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: MimmiNO
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 042
Senast: cili
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
564
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka