Vad kan det ha varit?

Fibusen

Trådstartare
Vaknade i natt strax innan 5 av hemsk smärta i nedre delen av magen. Kändes som kraftig mensvärk x 10, hela tiden. Alltså inga kramper man kan få, utan gjorde ont konstant. Låg och vred och vände mig men gav upp tillslut vid kl 7 och gick upp. Kändes lite bättre när jag gick lite, men gjorde fortfarande riktigt ont. Nästan så ont att det kunde jämföras med förvärkarna när förlossningen drog igång. Satt mig i soffan och det började klinga av vid 8-tiden, alltså minst 3 timmar med konstant smärta. Vet inte när eller hur det började eftersom jag sov och vaknade av det, men vid 00.30 när jag somnade så kände jag inget. Somnade till på soffan mellan 9-11 och vaknade smärtfri.

Äter p-piller, brukar hoppa över mensen på 2 kartor och få den 3dje efter ok från barnmorskan. Fick nån lätt mellanblödning för 1 vecka sen på ett par dagar, men ska äta klart kartan innan jag tar sockerpiller (är ca 1 vecka kvar) Jag brukar inte ha mensvärk alls när jag äter p-piller, och även när jag inte gjort det så har den då ALDRIG gjort så här ont, och så konstant hela tiden. Inget annat konstigt.

Någon som upplevt liknande? Kan det ha varit nån cysta? (Aldrig haft)
 
Har inte känt något mer än iaf. Aldrig varit med om liknande. Visst att jag kan ha lite mensvärk men det här var ju rena döden. När jag tom vaknade av smärtan! Får se om det blir något mer av det eller inte...
 
Jag har haft både "exploderande" cysta på äggstockarna (har PCOS) och gallstensanfall. Bägge smärtorna är VIDRIGA men i gallstensanfallet så gick det inte över utan jag fick åka till akuten och få smärtstillande intravenöst för att häva det. Cystan var en mycket mer akut smärta där det kändes som att jag skulle gå av på mitten och mest skrek, men höll "bara" i sig i typ 2-3 timmar...
 
Jag har haft både "exploderande" cysta på äggstockarna (har PCOS) och gallstensanfall. Bägge smärtorna är VIDRIGA men i gallstensanfallet så gick det inte över utan jag fick åka till akuten och få smärtstillande intravenöst för att häva det. Cystan var en mycket mer akut smärta där det kändes som att jag skulle gå av på mitten och mest skrek, men höll "bara" i sig i typ 2-3 timmar...

Jag har ju relativ hög smärttröskel, men detta var hemskt som sagt. Låg verkligen och vred och kved. Kändes så som jag upplevde det när jag vaknade av att förlossningen startade för 5 år sen. Spelade ingen roll hur jag låg, höll eller hade mig, strålade bak mot ryggen och ner i benen, men värsta smärtan satt som sagt som jag upplevde det i livmodern, strålade lite extra mot högra sidan. Klev tillslut upp och vankade runt i huset och satte mig när smärtan lugnat sig lite, men under iaf 2,5-3 h var smärtan nästan outhärdlig.
 
Jag har haft både "exploderande" cysta på äggstockarna (har PCOS) och gallstensanfall. Bägge smärtorna är VIDRIGA men i gallstensanfallet så gick det inte över utan jag fick åka till akuten och få smärtstillande intravenöst för att häva det. Cystan var en mycket mer akut smärta där det kändes som att jag skulle gå av på mitten och mest skrek, men höll "bara" i sig i typ 2-3 timmar...
Jag har tidigare aldrig reflekterat över mina smärtor, men ditt inlägg gav ett litet aha och en förklaring till vad jag upplevt men inte fattat. Tack.
 
Jag har haft så en gång. Jag har hög smärttröskel och pepp pepp aldrig behövt uppsöka läkare osv... så när jag fick exakt som du beskrev det blev jag rädd och åkte till akuten, detta är runt 8 år sedan.

Fick vänta 1-2 h på att träffa doktor som gjorde undersökning men då hade det redan börjat kännas bättre. Fick några starkare smärtlindring och skickades hem.
Nästa kväll kom det tillbaka och jag åkte in akut igen.
Röntgades då, minns inte vilken slags röntgen men dom gav mig kontrastvätska innan.. dom misstänkte blindtarm.
I väntan på läkare och resultat + eventuell akut operation lades jag in med dropp och blev direkt symptomfri på 5 minuter på dropp.
Efter x antal timmar med ångest över att kanske behöva opereras så kom läkaren och sa att det inte är blindtarm. De kunde inte svara på vad det var men bästa gissning "kanske urinvägsinfektion".

Eftersom jag var symptomfri så fick jag åka hem. Träffade en annan läkare dagen efter för urinprov som inte visade någonting.

Detta har aldrig hänt igen efter de 2 dagarna. Så j-a märkligt.
 
När jag hade så var det verkligen blindtarmen fast de inte trodde det. Jag åkte in på op mitt i natten och de sa att skulle öppna för att se vad det kunde vara. En blindtarm som inte alls låg där den skulle, innan hade de tagit ut min fullt fungerande spiral :devil:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 135
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 203
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 778
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp