Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter otroligt lågt i mina öron5 års erfarenhet och 115kr i timman...
Hoppas att villkoren förbättras avsevärt i mars.
Och övertids tillägg finns det ens i häst världen?
Inom travet får du 150-200kr för att åka på en tävling vilket kan ta 6-8 timmar, jag skulle vilja se att detta slaveri skulle få ett slut och arbetsgivarna får betala full lön med övertidstillägg hela tiden man arbetar.![]()
Jag tror att Civil action menar att OB inte betalas ut. Att det finns är vi nog överens om...
Jag var otydlig, jag menar att jag fick ob ersättning när jag skulle ha det![]()
inte i timmenutan per häst..detta gäller endast enstaka tillfällen och då är det utsläpp , mockning och sånt..det tycker jag är helt ok betalt...det är som 150 kr i timmen med en normalt arbetande person.
Jag har en inkomst som jag lever av meningen med dessa fick pengar är att jag inte ska gå back på tex resor eller något annat. Jag skulle aldrig ta ett svart jobb som huvudinkomst, som extra pengar ok.
Personen i fråga är inte för mig främmande så jag vet att det inte är tal om en massa slavarbete, det finns även inte så många hästar. Men tack för omtanken.
Och hur menar du att kommunen ska hjälpa ett företag som inte klarar sig själv? Ska det i så fall inte gälla alla branscher? Och var ska de pengarna komma från?
Problemet är att HÄSTÄGARNA inte vill betala vad det kostar att ha häst. Och jag kan inte se att det är kommunens sak att finansiera dyra fritidsintressen.