Vad kan man göra?(Långt)

Sv: Vad kan man göra?(Långt)

Ja du det vet jag inte. Men har ni uppmärksammat SRR om situationen? Har de ens läst om det som hänt förr om åren? Jag kan inte för mitt liv påminna mig om att jag skulle läst något liknande.

Måste erkänna att jag är nyfiken på vad det är för ställe. Orkar du får du gärna pm:a mig om det.

Instämmer helt och även jag vill gärna få ett pm om vilket läger det handlar om.
FY!!!! :cry::crazy:
 
Sv: Vad kan man göra?(Långt)

2sec på Google så vet du.

Känner en tjej som varit på läger där för många år sedan. Hon var nöjd och hyrde sedan sin favoritponny som när jag såg den iaf inte var i dåligt skick men då hade hon nog haft den ett tag tror jag. Stel som en planka, ställde sig om man försökte hantera den själv och bröt ett finger på mig när den försökte sticka in från hagen :eek: (Alltså i mina ögon inte särskilt lämplig som verksamhetshäst).
 
Sv: Vad kan man göra?(Långt)

Hur går det? Kommer du någonvart?

Du har fått tips om att kontakta djurskyddet (igen?), arbetsmiljöverket och SRR.
Om det verkligen står så illa till borde i alla fall någon av dessa instanser reagera.
 
Sv: Vad kan man göra?(Långt)

Hej!

Anmälan är gjord, bilder är skickade, nu får vi se vad som händer. Vet inte om jag kommer uppdatera mer här, då vissa är väldigt snabba med att anklaga för smutskastning bara för att man ber om hjälp.

Vill tacka alla som kommit med råd och tips, vi har tagit till oss av allt!
 
Sv: Vad kan man göra?(Långt)

Lite sent kanske men ändå.

Ta bilder, dokumtera allt, säkra vittnen och anmäl.

Samma sak vad gäller behandllingen av barnen, anställda mm.

Lätt att vara klagig och smutskasta när man ser ngt dåligt. Vad som hjälper är dock bara agerande.

Mycket intresserad av hur det går! PM:a gärna.

Skit i att folk säger att du gör fel o själv smutskastar, kanske gör du det kanske gör du det inte...... Du gör i allafall ngt, domen meddelar ju inte du. Många ser säkert sådana här saker utan att agera. Det är tur det finns folk som orkar bry sig och orkar agera!
 
Sv: Vad kan man göra?(Långt)

Jag tycker att det är bra av er att reagera, jag tror det finns mycket som händer på ridläger runt om i Sverige som barn och unga inte vågar ta upp, just därför att de befinner sig i underläge gentemot de som är ansvariga(själv var jag på ett läger som barn och blev regelrätt mobbad av kvinnan som hade det, alla där blev illa behandlade, även om hon var värst mot mig). Så jag tycker att det är bra att någon har mod att göra något, särskilt som då både hästar och barn far illa, en stor eloge till er! kl* Att folk kan ta reda på vilket läger det är tycker jag inte är mycket att bråka om. Jag tror inte att en tråd här eller en sida på fb kan skada lägrets rykte mer än illa omhändertagna hästar och utsatta ungdomar. Om allt sköttes som det skulle så hade ju ingen reagerat, jag menar, varför smutskasta ett läger för sitt eget nöjes skull? Nej, jag tycker att det är de ansvariga som brustit på flera punkter och måste tåla att bli granskade, de har ju i och med sin position ett stort ansvar och mycket att leva upp till.
 
Sv: Vad kan man göra?(Långt)

Att folk kan ta reda på vilket läger det är tycker jag inte är mycket att bråka om. Jag tror inte att en tråd här eller en sida på fb kan skada lägrets rykte mer än illa omhändertagna hästar och utsatta ungdomar. Om allt sköttes som det skulle så hade ju ingen reagerat, jag menar, varför smutskasta ett läger för sitt eget nöjes skull? Nej, jag tycker att det är de ansvariga som brustit på flera punkter och måste tåla att bli granskade, de har ju i och med sin position ett stort ansvar och mycket att leva upp till.
Det handlar inte om tyckande utan om vad lagen säger, det är varken tillåtet att behandla sina hästar illa eller att smutskasta folk/verksamheter. Det är önskvärt att missförhållanden anmäls och blir det någon påföljd så är den offentlig handling liksom eventuella protokoll från en rättegång.

Och jag det finns folk som smutskastar andra t.ex för att hämnas (fick inte anställning, fått sparken, har blivit ovän med mm) det är dessutom vanligt.
 
Sv: Vad kan man göra?(Långt)

Det har du såklart rätt i, jag har bara fått intrycket i just det här fallet att Ts inte är ute efter att smutskasta utan snarare verkligen gör något åt vad hon upplever som missförhållanden på ett läger. Jag skulle ha formulerat mig annorlunda. Självklart är det inte ok att sprida lögner, så jag hoppas en utredning görs så att det, om det är så illa som Ts beskrivit, blir en förbättring.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: yamyam
·
Hästvård Min ponny hade ett otäckt kolikanfall för några veckor sen. Det kom väldigt plötsligt, allt helt normalt i hagen och en timma senare...
Svar
5
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp