Vad kan man se på...

Skuggfaxe12

Trådstartare
...ett 114 dagar dräktigt sto?
Jag tycker hennes juver har blivit större det är allt. Kan man verkligen se det nu?
Magen blir väl inte större nu, eller?
 
Min pålle är inne på ca 140 dygn....hon blev väldigt dräktig direkt(rund mage) :D. Jag trodde det var betesmage men det är nog inte bara det för hon har gått på lite magrare bete. Annars så syns det inget på juver och så.
/Wera
 
På mitt sto syntes det igenom att hon hade ändrat form på magen så att säga+ att hon blev väldigt lugn och kelen. :)
 
när mitt sto var dräktig med sitt första föl så dröjde det läänge inan hon började vissa något,
hon var inte smal men hon blev inte rund heller (och tro mig det var inte pga för lite mat)
jag var orolig för att hon hade kastat men det hade hon inte, tur som det var.
men nu när hon är dräktig med sin andra bebe så började det synas betydligt tidigare :)
 
redan när mitt sto var i 4:e månaden så började hennes juver att växa men dom blev inte så stora som dom normalt ska bli,men det kom ett föl och all funkade bra ändå det är lite olika
 
Jag tycker att magen faktiskt ändrat form en del. Men jag är inte säker på om det är gräset eller ett föl. :D
Beteendet tycker jag inte har ändrats så speciellt mycket. Men kanska har hon nog blivit lite lugnare.
 
Det där med att det syns tidigare på ett sto som redan innan haft föl.
För det ena stoet är det första gången och för den andra är det andra gången. Stoet som haft tidigare har ett mycket större juver än den som aldrig haft föl och det kommer t om någon vätska ur dem. Vad kan det vara för vätska? Den är inte vit utan mer som grumligt vatten.
 
Du får kanske ett stoort föl :D
Stort föl eller luft :D

Hon kanske är mer lättfödd än vanligt :D. Alla säger att det syns att hon är dräktig, men det har ju bara gått snart fem månader. Då får man ju fortfarande tävla sina ston. Som min mulla ser ut skulle jag inte ge mig ut på någon tävlingsbana :o :D.
Tempramentet på mitt sto har varit väldigt varierat. Först hingstigt...och nu mera värdigt, men väldigt bestämt mot hästarna runt omkring.
/Wera
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 535
Senast: Skjøldur
·
Avel Är det någon här som har haft ett sto som blir dräktigt, men som resorberar eller aborterar fostret tidigt i dräktigheten, gång på gång...
Svar
13
· Visningar
1 221
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp