Vad kan ni säga om denna sadel ?

urkella

Trådstartare
Någon som vet vad det är för inriktning på den ?
Står att det är av märke Circle Yoakum Texas gissar på att det är samma som
Circle Y, eller har jag fel ? Har försökt fråga ägaren via mail men inte fått svar så testar få fram info här istället :p Är det en bra sadel ?

http://195.149.144.149/images/53/5308721784.jpg

Sv: Vad kan ni säga om denna sadel ?

Jag tror oxå att de är en circle Y och kan tänka mig tt det är deras "park and trail" (ha jag för mig att den hette) och då är nog silvret påsatt i efterhand kanske, men vad gör de? En helt ok sadel till ett reko pris tycker jag, om bommen osv fortfarande är hel, med det tar man ju för givet. Har sett sadeln både i annonsen och på tradera.:idea: Jag har själv sneglat endel på den där sadeln då jag älskar mörkbruna sadlar med blommönster.:love:

Japp det är en circle y park and trail, allroundsadel, obs för att bommen är av den smalare typen och inte som på de nyare park & trail som har en bred equifit - bom annars jättebra allroundsadel.
Mvh Mia

okey, står att det är en full qh bom men är den som en vanlig qh bom då ? Då kanske man inte vågar buda på den då jag fick sälja förra sadlen som va en f qh (Double C) då den va för trång över bogarna på pållen.

Har du en bred häst ska du satsa på en xtra wide bom, minst 21-22 mellan de främre conchona, enligt min erfarenhet brukar en normal circle y ligga på 19 vilket är ganska smalt för att vara quarterbom, det skiljer väldigt mellan olika märken ang vad dom tycker är quarterbom. Det finns tyvärr ingen standard förutom vinkeln på bommen som är ganska lika överlag. Be säljaren sätta en tumstock framför sadeln mellan conchona och ta en bild på detta och maila dig, ligger den åt 21-22 kan du nog våga buda, annars skulle jag råda att leta en annan sadel.

Mvh Mia

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 927
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 946
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka