Bukefalos 28 år!

Vad kan vara fel?

Sv: Vad kan vara fel?

har bokat tid till i början av oktober, fanns tyvärr ingen tidigare. var tydligen någon expert på ryggar som vi skulle få komma till.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad felet är eller om det finns något. Senaste dagarna har jag tömkört och ridit en gång. Hästen har gått bättre än någonsin. Har jobbat väldigt bra på töm, bra galopparbete och bra form utan att se stel ut.

Åker in ändå för att kolla så jag slipper gå och fundera på OM det är något fel på hästen. Ska ta ut massör innan dess som får gå igenom pållen.
 
Sv: Vad kan vara fel?

klinikbesöket är avklarat och hästen fortfarande vid liv:D

Hon hade låsning i hela ryggen och bäckenet som troligtvis orsakats av yttre trauma. Ryggraden gick som ett s på vissa ställen, bla i länden där hon ömmat. Kiropraktorn sa att hon inte hade någon rörlighet alls i ryggen pga detta. Hon röntgades och behandlades av kiropraktor. Hon hade även låsning i nacken. Resultatet av det hela hade även resulterat sig i kotledsinflamation båda fram som behandlades.

så nu skrittas hon för hand 30 min om dagen och ska tillbaka på återbesök om 2 veckor.

Hon måste haft väldigt ont i ryggen, jag känner mig jätteelak som ridit på henne. Ingen hälta har märkts av heller. När vi sprang på gången utan böjning gick hon rent. När kotleden böjdes var hon kraftigt halt.


Känns skönt att vi åkte in trots allt och fick en diagnos. Om några månader hoppas jag på att hon är helt igång igen. :love:
 
Sv: Vad kan vara fel?

håller alla tillgängliga tummar för att det ska gå bra :)
 
Sv: Vad kan vara fel?

Usch vad jobbigt för er! :( Skönt iaf att man kan få det utrett och få reda på att hästen faktiskt har ont. Då kan man behandla och gör nåt åt det.
Tycker det var jättebra gjort av dig att kolla upp det, känn inte dåligt samvete för tiden innan. Du kunde inte veta.
Vissa resonerar att det bara är olater, hormoner mm när hästen protesterar, stegrar sig mm, men jag tror att det oftast är pga att hästen har ont... :crazy:
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 207
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 452
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 955
Senast: Solstig
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 855
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp