Vad kan vi göra?

Bison

Trådstartare
Min kille bor i en lägenhet ett bostadsområde inne i stan, bara stora lägenhets komplex, inga grönområden o nära stora vägar.
Hans granne han en jättefin raskatts hona som hon tidigare brukade gå ut med i sele.
För några veckor sen hittade min kille hennes katt utanför porten med sele o koppel, han släppte in katten o ringde på hos grannen, ingen hemma. Han lät katten va men hade lite koll, efter ett par timmar va katten borta.

Nu händer det ofta att katten sitter i trapphuset, dock utan sela. Hon skriker väldigt mkt men ingen är hemma. Vet inte vem som släpper in henne i porten, men antagligen ngn som tycker synd om henne.
Igår kväll satt katten o skrek, men ingen hemma. I morse när han gick till jobbet satt katten fortfarande kvar o ingen hemma :(

Jag blir så ledsen :(
Bara idén att släppa ut katten i det området är ju helt befängd o sen bara lämna katten o inte ens va hemma.
Finns det ngt vi kan göra? Jag har god lust att ta katten men så får man ju inte göra, hon är så himla go o kelig.

Sv: Vad kan vi göra?

Lämna in katten till polisen och be dom kolla om den är märkt:devil: Gör det några gånger och grannen kanske börjar tycka att det är pinsamt att hämta katten på polisstationen stup i kvarten.

kan man göra så?
Isf ska vi göra det, det är så himla synd om henne, hela natten i trappuppgången uitan mat, vatten eller låda :(

Min pv hade en granne där han bodde som strunta i sin katt, folk släppte in den i trappuppgången, och matade den t.om och många hade sagt till grannen att han ska ta in katten, men han ville inte för katten var ju inte rumsren var hans ursäkt.

Jag frågade t.om om jag kunde få katten av dem, så kunde jag ta med den hem, men det fick jag inte. de tyckte väl att det var bättre att den satt ute och frös än att bo hos mig.

Till slut blev hyresgästföreningen rätt trötta på det, så de fick prick för att de inte gjorde något åt katten, och det hela slutade med att den blev avlivad, efter ett par månader.

Har någon sett till grannen?
Låter mer som att det har hänt något om hon tidigare brukade gå i koppel med katten och den plötsligt springer själv i trapphuset, först med sele+koppel kvar på.
Och ingen öppnar när ni ringer på?

ja vi har sett grannen, hon är inte svensk o hälsar inte även när vi hälsar.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 594
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 028
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 814
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka